Hogyan tudnak újra indulni a hálózatok a koronavírus után? (2. rész)
Oktatás
A létszámleépítések után az újra betanítás is kihívás lesz. Az összes franchise átvevőnél, ahol elbocsátások történtek, majd egyszerre fognak a központhoz fordulni az új alkalmazottak oktatása miatt. Erre a hirtelen igényre előre fel kell készülni, különben a hálózat képzett munkaerő nélkül marad, ami hosszútávú image romláshoz és elégedetlen fogyasztókhoz vezethet. A szituációra megoldást jelenthet egy új online képzési infrastruktúra kiépítése oktató videókkal, vagy helyi oktatók kiképzése a központban, akik aztán tovább képezhetik az egységek személyzetét.
Beszerzés
Az ellátási lánc is a feje tetejére fordult, egészen a termelőkig megváltozott a helyzet. Beszélni kell a szállítókkal és ahol szükséges alternatívákat kell találni olyan termékekre, amelyek nem állnak többé rendelkezésre vagy más gyártja. Megoldást jelenthet a termékkínálat fejlesztése, hogy cseretermékekkel is fenntartható legyen vagy a partnerek részéről helyi beszállítók keresése, így a működés továbbra is zökkenő mentesen fenntartható. A lehető legjobban le kell egyszerűsíteni az igényeket, hogy csökkent kínálat mellett is kielégíthetőek legyenek.
Újra nyitási kézikönyv
Problémás lehet ugyanakkor, hogy a fogyasztók nyitáskor ugyanazt a minőséget, hatékonyságot és kiszolgálást fogják elvárni, amihez már hozzászoktak. A fentiek miatt viszont ez nem feltétlen lesz kivitelezhető. A hálózatoknak érdemes megfontolnia egy átmeneti újra nyitási kézikönyv készítését, amely alapján a partnereik fokozatosan alkalmazkodni tudnak a megváltozott helyzethez. Ebben a dokumentumban lehet határidő mellett különböző stratégiákat körvonalazni, új higiéniai szabályokat bevezetni, marketing és promóciós eszközöket átadni az átvevőknek.
Kommunikáció
Most a legfontosabb az információcsere és kapcsolattartás a partnerekkel. A központi kommunikációnak ténylegesnek, támogató- és pozitív hangneműnek kell lennie. Meg kell értetni az átvevőkkel, hogy a központ törődik velük és keresi a megoldásokat. A jelenlegi helyzetben megszaporodó negatív kommentek a hálózat csökkenő teljesítményéről hosszútávon csak destruktív hatást fejtenek ki, az ilyen kommunikációt kerülni kell. A meglévő csatornákat két irányban kell működtetni, nem elég csak az, ha a központ információkat közöl, lehetőséget kell adni arra, hogy a partnerek részt vegyenek a kommunikációban és kialakuljon a párbeszéd
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
legolvasottabb
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...