Hogyan tudnak újra indulni a hálózatok a koronavírus után? (2. rész)

Bubbles
Bubbles / A hálózat kommunikációjában központi szerepet kap a koronavírus miatti online térbe való áthelyezkedés
Hétfő
2020.05.25.
Milyen stratégiát, illetve lépéseket kell követnie a hálózatoknak, ha sikeresen szeretnének újra indulni?
 

Oktatás

A létszámleépítések után az újra betanítás is kihívás lesz. Az összes franchise átvevőnél, ahol elbocsátások történtek, majd egyszerre fognak a központhoz fordulni az új alkalmazottak oktatása miatt. Erre a hirtelen igényre előre fel kell készülni, különben a hálózat képzett munkaerő nélkül marad, ami hosszútávú image romláshoz és elégedetlen fogyasztókhoz vezethet. A szituációra megoldást jelenthet egy új online képzési infrastruktúra kiépítése oktató videókkal, vagy helyi oktatók kiképzése a központban, akik aztán tovább képezhetik az egységek személyzetét.

Beszerzés

Az ellátási lánc is a feje tetejére fordult, egészen a termelőkig megváltozott a helyzet. Beszélni kell a szállítókkal és ahol szükséges alternatívákat kell találni olyan termékekre, amelyek nem állnak többé rendelkezésre vagy más gyártja. Megoldást jelenthet a termékkínálat fejlesztése, hogy cseretermékekkel is fenntartható legyen vagy a partnerek részéről helyi beszállítók keresése, így a működés továbbra is zökkenő mentesen fenntartható. A lehető legjobban le kell egyszerűsíteni az igényeket, hogy csökkent kínálat mellett is kielégíthetőek legyenek.

Újra nyitási kézikönyv

Problémás lehet ugyanakkor, hogy a fogyasztók nyitáskor ugyanazt a minőséget, hatékonyságot és kiszolgálást fogják elvárni, amihez már hozzászoktak. A fentiek miatt viszont ez nem feltétlen lesz kivitelezhető. A hálózatoknak érdemes megfontolnia egy átmeneti újra nyitási kézikönyv készítését, amely alapján a partnereik fokozatosan alkalmazkodni tudnak a megváltozott helyzethez. Ebben a dokumentumban lehet határidő mellett különböző stratégiákat körvonalazni, új higiéniai szabályokat bevezetni, marketing és promóciós eszközöket átadni az átvevőknek.

Kommunikáció

Most a legfontosabb az információcsere és kapcsolattartás a partnerekkel. A központi kommunikációnak ténylegesnek, támogató- és pozitív hangneműnek kell lennie. Meg kell értetni az átvevőkkel, hogy a központ törődik velük és keresi a megoldásokat. A jelenlegi helyzetben megszaporodó negatív kommentek a hálózat csökkenő teljesítményéről hosszútávon csak destruktív hatást fejtenek ki, az ilyen kommunikációt kerülni kell. A meglévő csatornákat két irányban kell működtetni, nem elég csak az, ha a központ információkat közöl, lehetőséget kell adni arra, hogy a partnerek részt vegyenek a kommunikációban és kialakuljon a párbeszéd


Franchise tanácsadó

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Új, világszerte ismert amerikai márkák jelenhetnek meg Magyarországon /2025.09.03.

Világszerte ismert amerikai márkák képviselői érkeznek Budapestre szeptember 16-án, hogy bemutassák hazai terjeszkedési terveiket és leendő partnereikkel találkozzanak. A küldöttségben komoly ismert cégek vesznek részt, mint például a Wendy’s vagy az Olive Garden, amelyek élvezik a Nemzetközi és a Magyar Franchise Szövetség támogatását is.

Magasból fényképezni - drónok nélkül /2025.06.19.

A Balloide-Photo héliummal töltött, rögzített ballonokat használ légifelvételek készítésére, ami legális és zajtalan alternatívát kínál a drónokkal szemben egész Európában.

Franchise hálózatok, amelyek a TikTok-ról indultak /2025.05.26.

A TikTok, több mint egymilliárd felhasználójával, mára sokkal több lett, mint egy szórakoztató alkalmazás. Fedezd fel, hogyan vált a platform valódi, fizikai üzletekből álló franchise hálózatok ugródeszkájává!

Hogy alakul át a világ legnagyobb franchise hálózata? /2025.01.08.

Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.

Franchise körkép: élen a kozmetikai termékekben /2024.10.03.

A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?

népszerű a fórumban

A Fornetti recept

A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Lengyel postacég lép a magyar piacra

Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Pályázat mikrovállalkozásoknak

Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?

Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Atipikus foglalkoztatás

április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?

Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat

A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak

Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...

4 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.