Kéthetente kedden újabb hálózatok osztják meg tapasztalataikat a koronavírus által okozott új gazdasági légkörben

Második alkalommal került megrendezésre a franchise webinar, melyen a részvétel díjmentes volt, hiszen a szövetség célja, hogy ezzel az eseménnyel is támogassa a franchise szektor szereplőit.
Az első franchise webinar alkalmával a Bubbles és a Matrackuckó osztotta meg tapasztalatait, ezúttal az AlphaZoo ügyvezető igazgatója, Zsigmond Gábor és a BioTech USA franchise igazgatója, Köles Péter tartott előadást. A főleg kiskereskedelmi szektor számára releváns konferenciának további aktualitást adott, hogy a napokban a BioTech USA felvásárolta riválisát a Scitec Nutrition étrendkiegészítőgyártót.
Mivel az AlphaZoo-t állatorvosok alapították, így a hálózatvezetők számára egyetemi tanulmányaikból adódóan, nem volt idegen a járvány. Rendelkeztek pandémiás tervvel, így az új helyzethez gyorsan tudtak alkalmazkodni.
A munkatársak számára hőmérséklet ellenőrzést vezettek be, a home office-ban dolgozó munkatársakkal pedig online kommunikálnak. Az online távmunkára való átállás felgyorsította a cégben amúgy is zajló digitalizációs fejlődést.
Üzleteik az új szabályozás mellett 15.00 óráig tarthatnak nyitva, hasonlóan más szektorokhoz itt is forgalomcsökkenés tapasztalható, különösen a pláza szektorban. A csökkenést március végén egy drasztikus növekedés előzte meg, ahogy sokan tartós élelmiszerből, így állateledelből is bevásároltak.
A vásárlók egy része szkeptikus a jelenlegi helyzettel kapcsolatban, sokan nem viselnek maszkot vagy tartanak távolságot az üzletbe lépéskor, emiatt külön felhívóanyagokat helyeztek el és elindult a plexifalak installációja is, hogy ezzel is védjék az alkalmazottakat, illetve a vásárlókat a fertőzéstől.
A partnerek részéről nem tapasztaltak royalty változtatásra igényt, ahol viszont lehetőség volt rá ott közösen tárgyaltak az üzletek bérleti díjának csökkentéséről.
A jelenlegi helyzetből adódóan, a cég webshopjában a megrendelések aránya a korábbi többszörösére nőtt.
A BioTech USA még a helyzet elején tapasztalta a szektorra jellemző általános logisztikai problémákat, ezt viszont gyorsan át tudták hidalni. Főleg étrendkiegészítőket forgalmaznak, melyek között a nagy kiszerelésű vitaminkészítmények forgalma a többszörösére nőtt az utóbbi időszakban.
A határlezárásokból adódóan jelentős export visszaesést tapasztaltak, de üzleteik élelmiszerboltként üzemelnek, így a jelenlegi környezetben is nyitva tudtak maradni. A plázákban tapasztalható a legnagyobb visszaesés, a hipermarketek és utcai egységek kisebb forgalomcsökkenéssel tudnak tovább üzemelni.
Hasonlóan az AlphaZoo-hoz a BioTech USA is információs kampányokba kezdett a fogyasztók tájékoztatása érdekében. Így a megváltozott nyitvatartásról és korosztálybeli korlátozásokról online, Facebookon, weboldalon, Instagram oldalakon, törzsvásárlói csoportokban és hírlevelekben is tájékoztatást nyújtanak.
A cég vezetői minden költségforrást megvizsgáltak és minden nem létszükségletű szolgáltatást befagyasztottak, ez főleg a marketing költségekben biztosított jelentős tartalékot a hálózat számára. Ugyanez a költségcsökkentő tendencia figyelhető meg más hálózatoknál is. A csökkentések ellenére a széleskörű elbocsátásokat el tudták kerülni.
A rendezvény levezetője, dr. Mandel Katalin az online értékesítés térnyeréséről beszélt. Szerinte a jelenleg kialakult helyzet még jobban felgyorsítja az online vásárlások növekedését, egyre többen már csak itt fognak termékeket keresni az üzletekbe történő látogatás helyett.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
A fitneszipar jelenleg példátlan növekedést él meg, és a pilates áll a változások élvonalában. De mi teszi ezt a mozgásformát ennyire vonzóvá befektetők és sportolók számára egyaránt?
Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Évről-évre sokan fogadkoznak, hogy végre elkezdik a fogyókúrát, elkezdenek mozogni, leteszik a cigarettát, megtanulnak valamilyen nyelvet vagy éppen vállalkozást indítanak.
Szeretnél belépni az ingatlanpiacra, de nincs elég tőkéd hozzá? Van rá egyszerűbb megoldás, ha saját vállalkozás indításában gondolkodsz.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...