Kéthetente kedden újabb hálózatok osztják meg tapasztalataikat a koronavírus által okozott új gazdasági légkörben
Második alkalommal került megrendezésre a franchise webinar, melyen a részvétel díjmentes volt, hiszen a szövetség célja, hogy ezzel az eseménnyel is támogassa a franchise szektor szereplőit.
Az első franchise webinar alkalmával a Bubbles és a Matrackuckó osztotta meg tapasztalatait, ezúttal az AlphaZoo ügyvezető igazgatója, Zsigmond Gábor és a BioTech USA franchise igazgatója, Köles Péter tartott előadást. A főleg kiskereskedelmi szektor számára releváns konferenciának további aktualitást adott, hogy a napokban a BioTech USA felvásárolta riválisát a Scitec Nutrition étrendkiegészítőgyártót.
Mivel az AlphaZoo-t állatorvosok alapították, így a hálózatvezetők számára egyetemi tanulmányaikból adódóan, nem volt idegen a járvány. Rendelkeztek pandémiás tervvel, így az új helyzethez gyorsan tudtak alkalmazkodni.
A munkatársak számára hőmérséklet ellenőrzést vezettek be, a home office-ban dolgozó munkatársakkal pedig online kommunikálnak. Az online távmunkára való átállás felgyorsította a cégben amúgy is zajló digitalizációs fejlődést.
Üzleteik az új szabályozás mellett 15.00 óráig tarthatnak nyitva, hasonlóan más szektorokhoz itt is forgalomcsökkenés tapasztalható, különösen a pláza szektorban. A csökkenést március végén egy drasztikus növekedés előzte meg, ahogy sokan tartós élelmiszerből, így állateledelből is bevásároltak.
A vásárlók egy része szkeptikus a jelenlegi helyzettel kapcsolatban, sokan nem viselnek maszkot vagy tartanak távolságot az üzletbe lépéskor, emiatt külön felhívóanyagokat helyeztek el és elindult a plexifalak installációja is, hogy ezzel is védjék az alkalmazottakat, illetve a vásárlókat a fertőzéstől.
A partnerek részéről nem tapasztaltak royalty változtatásra igényt, ahol viszont lehetőség volt rá ott közösen tárgyaltak az üzletek bérleti díjának csökkentéséről.
A jelenlegi helyzetből adódóan, a cég webshopjában a megrendelések aránya a korábbi többszörösére nőtt.
A BioTech USA még a helyzet elején tapasztalta a szektorra jellemző általános logisztikai problémákat, ezt viszont gyorsan át tudták hidalni. Főleg étrendkiegészítőket forgalmaznak, melyek között a nagy kiszerelésű vitaminkészítmények forgalma a többszörösére nőtt az utóbbi időszakban.
A határlezárásokból adódóan jelentős export visszaesést tapasztaltak, de üzleteik élelmiszerboltként üzemelnek, így a jelenlegi környezetben is nyitva tudtak maradni. A plázákban tapasztalható a legnagyobb visszaesés, a hipermarketek és utcai egységek kisebb forgalomcsökkenéssel tudnak tovább üzemelni.
Hasonlóan az AlphaZoo-hoz a BioTech USA is információs kampányokba kezdett a fogyasztók tájékoztatása érdekében. Így a megváltozott nyitvatartásról és korosztálybeli korlátozásokról online, Facebookon, weboldalon, Instagram oldalakon, törzsvásárlói csoportokban és hírlevelekben is tájékoztatást nyújtanak.
A cég vezetői minden költségforrást megvizsgáltak és minden nem létszükségletű szolgáltatást befagyasztottak, ez főleg a marketing költségekben biztosított jelentős tartalékot a hálózat számára. Ugyanez a költségcsökkentő tendencia figyelhető meg más hálózatoknál is. A csökkentések ellenére a széleskörű elbocsátásokat el tudták kerülni.
A rendezvény levezetője, dr. Mandel Katalin az online értékesítés térnyeréséről beszélt. Szerinte a jelenleg kialakult helyzet még jobban felgyorsítja az online vásárlások növekedését, egyre többen már csak itt fognak termékeket keresni az üzletekbe történő látogatás helyett.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Gyakran halljuk, hogy a mai fiatalok lusták nem dolgoznak, és azt is, hogy lehetetlen velük dolgozni, lakást venniük, továbblépniük, de melyik igaz, ha egyáltalán bármelyik az?
Biztonságos üzlet a franchise? Új irányelvek az európai piacon
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Egy jól működő vállalkozást szeretnél franchise rendszerré alakítani és terjeszkedni? Íme néhány fontos szempont, amit érdemes figyelembe venned egy franchise koncepció kialakításakor.
legolvasottabb
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...