Számos hálózat osztotta meg tapasztalait a Franchise Webinar-on
A Matrackuckó alapító tulajdonosa és a Magyar Franchise Szövetség elnökségének tagja, Hahn Gábor a hálózat társadalmi szerepvállalásáról beszélt. A Matrackuckó más hálózatokhoz hasonlóan csökkentett üzemmódban működik tovább. Előre beraktároztak az alapanyagokból, hogy ha szükséges akár hónapokig is ki tudják szolgálni az ügyfeleiket a beszállítók leállása esetén is. Mielőtt a hálózat szabadságra küldte volna a munkavállalókat karitatív céllal maszk gyártásra álltak át. Négyezer maszkot gyártottak a helyi önkormányzatnak, melynek hírére egy beszállító bérmunkát ajánlott az alkalmazottaknak, így nem kellett mindenkit azonnal szabadságra küldeniük. A maszk biznisz azonban csökkenőben van, egyre nagyobb mennyiségben érkeznek be az országba a védőfelszerelések és az átmeneti hiány is enyhülni látszik.
Megyeri Gábor, a Bubbles mosoda alapítója és a Magyar Franchise Szövetség elnökségének tagja pedig a hálózat házhozszállításra való átállásáról számolt be. Mivel a mosodákkal egy nagyon fontos higiéniai szolgáltatást biztosítanak, így a hálózat legtöbb egysége megszokott nyitvatartással tovább üzemel. Habár fiatal rendszer révén nem volt kész krízistervük a járvány elején, ám már egy jóideje tervbe volt véve a házhozszállítás elkezdése. Ezt a szolgáltatást most gyorsított tempóban indították el és ezzel jelentősen javítani is tudtak a forgalmukon. A krízishelyzet múlásával pedig tovább szeretnék fejleszteni a hálózatot. A Bubbles-t, önműködő rendszere lévén nem érintette annyira munkaerő probléma, de a bérleti díjak továbbra is állandó költséget jelentettek így minden egységüknél felvették a kapcsolatot a bérbeadókkal és megpróbáltak díjcsökkentésről tárgyalni. A Matrackuckóhoz hasonlóan előre felkeresték a beszállítóikat, hogy biztosítsák az ellátási lánc zavartalan működését és 6-7 hónapra előre beraktároztak a szükséges eszközökből. Gábor meglátása szerint most egyre többen kerülnek a karantén miatt az online térbe, olyan fogyasztói rétegek is elérhetővé válnak, akik korábban nem kommunikáltak online, mely mindenképpen az egyik pozitív oldala a jelenlegi helyzetnek.
Szemler Tamás, a Duna House franchise igazgatója, a magyar mellett az Európai Franchise Szövetség elnökségi tagja is, a Duna House tapasztalatairól beszélt. A hálózat előtérbe helyezte az őszinte, illetve tiszta kommunikációt és már a krízishelyzet kialakulása előtt nyílt levélben fordultak a tulajdonosok a hálózat tagjai felé. Elengedték a franchise partnerek felé a minimum díjakat április elejétől, egészen a járványhelyzet végéig. A tulajdonosok lemondtak a fizetésükről, a központban dolgozók pedig 30%-os bércsökkenést fogadtak el. A likviditás további növelése érdekében egy nagykereskedelmi bankkal is megállapodtak. Bérleti díj optimalizálás szempontjából átlagosan 20-50%-os csökkentést tudtak elérni a bérbeadóknál, így Szemler Tamás más hálózatok átvevőinek is azt javasolja, hogy ha még nem tették meg, minél hamarabb keressék meg a bérbeadókat és tárgyaljanak erről. A hálózat minden nap online konferenciákat is tart, hogy segítse a most virtuális térbe szoruló ingatlanközvetítőket az őket érintő témákban.
Beszélt még továbbá a konferencián Lázár Levente István, a Jeff magyarországi terjeszkedéséért felelős képviselője, illetve a Naturtex és a Stilianos képviselői is.
A Magyar Franchise Szövetség következő videókonferenciája április 21-én 15 órakor kerül megrendezésre. Regisztrálni az alábbi linken lehet.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Gyakran halljuk, hogy a mai fiatalok lusták nem dolgoznak, és azt is, hogy lehetetlen velük dolgozni, lakást venniük, továbblépniük, de melyik igaz, ha egyáltalán bármelyik az?
Biztonságos üzlet a franchise? Új irányelvek az európai piacon
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Egy jól működő vállalkozást szeretnél franchise rendszerré alakítani és terjeszkedni? Íme néhány fontos szempont, amit érdemes figyelembe venned egy franchise koncepció kialakításakor.
legolvasottabb
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...