Hogyan készülhetnek fel az éttermek a koronavírusra? (2. rész)

Előző cikkünkben elsősorban a biztonsági és higiéniai oldalát vizsgáltuk a koronavírus hatásainak. A most életbelépő korlátozott kijárási tilalommal még nagyobb forgalomtól esnek majd el az éttermek. Már most sok hálózat több egységét is bezárta. Házhozszállítással sokan tovább üzemelnek, a vírus terjedése azonban negatívan érintheti ennek a mögöttes logisztikáját is. Az étterem szektort ez ugyan nem érinti olyan érzékenyen, mint például egy telefon-szervízt, ahol hirtelen eltűntek a kínai beszállítók főleg, ha az étterem hazai alapanyagokkal dolgozik.
Az általános tapasztalat, hogy a mezőgazdasági szektor viszonylag zavartalanul tud tovább működni a vírus ideje alatt is, hiszen a legveszélyesebb, zsúfolt városi zónáktól távol esnek.
Habár az élelmiszerellátás továbbra is működőképesnek látszik, van egy másik része az éttermi a beszerzésnek, amely jelentősen be fog lassulni. Ide tartoznak a különböző logózott kiegészítők, szalvéták, műanyag és papír poharak, mely különösen a nagy franchise hálózatoknak fog gondot jelenteni, ahol nap mint nap nagy számban fogy ezekből a tételekből. Nagy mennyiségben ugyanis ezeket az éttermi arculati elemeket főleg Kínában szokták gyártani.
A kínai ipar lassan megkezdi a talpra állást, de ettől függetlenül a nagyobb hálózatoknak rövid távon valószínűleg új, helyi beszállítókat kell keresniük, akik el tudják látni a szükségleteiket, amíg az ázsia beszállítók visszatérnek a normál kerékvágásba.
Az alapanyagok szempontjából főleg a tenyésztett garnéla és egyéb rákfélék ellátása fog sérülni, ugyanis ezek többségét is Kínából szállítják.
Jelenleg a legfontosabb teendő az éttermek számára, hogy felvegyék a kapcsolatot beszállítóikkal és biztosítsák a megfelelő ellátást a következő hetekben. Ha ez nem megoldható, akkor pedig alternatívák után kell nézni, amelyekkel kiegészítve (vagy felváltva) ki tudják elégíteni szükségleteiket.
Nem szabad az utolsó pillanatig várakozni, hiszen az éttermek már csak akkor fogják az ellátási problémákat érezni, amikor túl késő és már nincs elég termékük.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A rendezvénynek a Jalsovszky ügyvédi iroda volt a házigazdája, akik üzleti reggelivel fogadták a résztvevőket.
Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...