Hogyan készülhetnek fel az éttermek a koronavírusra? (2. rész)

Előző cikkünkben elsősorban a biztonsági és higiéniai oldalát vizsgáltuk a koronavírus hatásainak. A most életbelépő korlátozott kijárási tilalommal még nagyobb forgalomtól esnek majd el az éttermek. Már most sok hálózat több egységét is bezárta. Házhozszállítással sokan tovább üzemelnek, a vírus terjedése azonban negatívan érintheti ennek a mögöttes logisztikáját is. Az étterem szektort ez ugyan nem érinti olyan érzékenyen, mint például egy telefon-szervízt, ahol hirtelen eltűntek a kínai beszállítók főleg, ha az étterem hazai alapanyagokkal dolgozik.
Az általános tapasztalat, hogy a mezőgazdasági szektor viszonylag zavartalanul tud tovább működni a vírus ideje alatt is, hiszen a legveszélyesebb, zsúfolt városi zónáktól távol esnek.
Habár az élelmiszerellátás továbbra is működőképesnek látszik, van egy másik része az éttermi a beszerzésnek, amely jelentősen be fog lassulni. Ide tartoznak a különböző logózott kiegészítők, szalvéták, műanyag és papír poharak, mely különösen a nagy franchise hálózatoknak fog gondot jelenteni, ahol nap mint nap nagy számban fogy ezekből a tételekből. Nagy mennyiségben ugyanis ezeket az éttermi arculati elemeket főleg Kínában szokták gyártani.
A kínai ipar lassan megkezdi a talpra állást, de ettől függetlenül a nagyobb hálózatoknak rövid távon valószínűleg új, helyi beszállítókat kell keresniük, akik el tudják látni a szükségleteiket, amíg az ázsia beszállítók visszatérnek a normál kerékvágásba.
Az alapanyagok szempontjából főleg a tenyésztett garnéla és egyéb rákfélék ellátása fog sérülni, ugyanis ezek többségét is Kínából szállítják.
Jelenleg a legfontosabb teendő az éttermek számára, hogy felvegyék a kapcsolatot beszállítóikkal és biztosítsák a megfelelő ellátást a következő hetekben. Ha ez nem megoldható, akkor pedig alternatívák után kell nézni, amelyekkel kiegészítve (vagy felváltva) ki tudják elégíteni szükségleteiket.
Nem szabad az utolsó pillanatig várakozni, hiszen az éttermek már csak akkor fogják az ellátási problémákat érezni, amikor túl késő és már nincs elég termékük.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A Magyar Franchise Szövetség májusban ismét megrendezi a nagysikerű franchise képzését. Az előadásokon a résztvevők megismerkednek a franchise rendszer alapjaival, működésével, a sikeres hálózatépítéssel, a kézikönyvek elkészítésével és a partnerkeresés fortélyaival.
Február 6-én került megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség 18. Díjkiosztó Gálája.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A TikTok, több mint egymilliárd felhasználójával, mára sokkal több lett, mint egy szórakoztató alkalmazás. Fedezd fel, hogyan vált a platform valódi, fizikai üzletekből álló franchise hálózatok ugródeszkájává!
Még olyan óriások is, mint a közel 40.000 egységgel rendelkező McDonald's sem sikeres minden piacon. Összegyűjtöttünk 10 olyan országot, ahol valamilyen oknál fogva nem tudott gyökeret verni az amerikai franchise.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...