Megoldások a koronavírusra
Kétségkívül rendkívül negatív gazdasági hatásai lesznek a most kialakuló vészhelyzetnek, a franchise hálózatok már most megkezdték a váltást az életben maradás érdekében.
Tagadhatatlan ugyanis, hogy a járvány érzékenyen érinti a franchise szektort, melynek jelentős részét vendéglátó és szolgáltatói profilú hálózatok teszik ki. Itt a legjelentősebb ugyanis a fertőzés veszélye.
Milyen megoldások vannak erre a helyzetre vállalkozói szemszögből?
1. Átállás az online térbe
Az első és legkézenfekvőbb megoldást áthelyezni az értékesítés színterét egy érintkezésmentes térbe, ahol kockázatmentesen folyhat tovább a tevékenység, mialatt az ország szépen lassan magába zárkózik. Ezt tapasztalhatjuk már most a legtöbb hálózatnál. Ahol kiskereskedelmi tevékenység folyik ott a hálózatok webshopban működnek tovább, arra helyezik át a hangsúlyt, így tett például az AlphaZoo is. Szolgáltatók esetében ez nehezebb, elsősorban az oktatási térben elhelyezkedő hálózatoknak jelenthet megoldást, ha online-formában folytatják tevékenységüket, mint például a Logiscool vagy a Don’t Panic angol nyelviskola, mindkét hálózat online órákat tart a vírus ideje alatt. Az éttermek is áthelyezhetik működésük egy részét az online térbe azáltal, hogy házhozszállítási lehetőségeket kínálnak, akár saját kapacitásban, de leginkább partnereken keresztül (pl. Netpincér, Wolt).
2. Munkavégzés átalakítása
A legkönnyebben úgy fogható meg a vírus terjedése, ha csökkentjük a közösségi érintkezések számát. Többek között emiatt lettek lefújva a nagyobb rendezvények, de emiatt áll át a legtöbb cég távmunkára. Ahol ez megoldható már most, de legkésőbb a hetekben fontos kidolgozni ennek a keretrendszerét, hogy mielőbb megvalósítható legyen. Ha ugyanis a cégen belül történik fertőzés, akkor az utólag sokkal nagyobb károkat tud okozni.
3. Innováció
Az elkövetkezendő hosszú passzív időszak lehetőséget is jelenthet, főleg az induló hálózatok számára, hogy tökéletesítsék rendszereiket. Az a tapasztalat, hogy egy új hálózat sebtében összerakott rendszerén később nehéz alakítani, hiszen az felrázná a mindennapos működés megszokott menetét. A legtöbb induló hálózatnak például nincsen megfelelő tudásanyaga, kézikönyvei, amely alapján egy szabályozott munkamenet folyhatna. A koronavírus alatti karantén-szerű környezet erre is lehetőséget, hiszen a vezetők a csökkenő forgalom mellett könnyebben újra rendezhetik a cég alapjait, hogy mikor újra beindul a gépezet hatékonyabban futhasson a vállalkozás. Azon hálózatok esetében, ahol pedig nincsen írott formában megörökítve a know-how ez az időszak a legalkalmasabb a kézikönyvek elkészítésére és a koncepció tökéletesítésére.
4. Engedmények
A vírus egyik következményeképp valószínűleg már most egy gazdasági válságnak nézünk elébe. Ebben a környezetben a legtöbb franchise hálózat terjeszkedési üteme lelassul. Ugyanakkor vannak vállalkozók, akik kifejezetten egy válság közben keresnek befektetési lehetőséget és a tapasztalat is az, hogy a hálózatok engedékenyebbek ilyenkor. Ez gyakran alacsonyabb royalty vagy franchise díjat jelent, egyéb lehetséges engedmények mellett, erre főleg külföldön vannak példák.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
legolvasottabb
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...