Újabb amerikai márkák hódítanák meg az országot

2019. november 18-án és 19-én 12 vezető amerikai franchise hálózat látogat el hazánkba, hogy megismerjék a piacot és partnereket találjanak. A rendezvény az Amerikai Nagykövetség Kereskedelmi Osztálya és a Nemzetközi Franchise Szövetség (IFA) szervezésében valósul meg.
Tíz amerikai cég kínál munkahelyteremtéshez, szolgáltatásnyújtáshoz, gazdasági fejlődéshez, valamint franchise rendszerben működő üzletek tulajdonszerzéséhez kapcsolódó lehetőségeket Budapesten az amerikai franchise üzletember találkozó keretében november 18 – 19-én, világszerte ismert cégeket, márkaneveket bemutatva az európai piacon.
“Az amerikai franchise iparág nagyon büszke arra, hogy amerikai termékek és szolgáltatások ilyen széles körét tudja a magyar embereknek és cégeknek kínálni” - nyilatkozta Marc Dillard, a budapesti Amerikai Nagykövetség követtanácsosa. “A franchise üzleti modell révén az emberek világszerte lehetőséget kapnak a gazdasági fejlődéshez Amerika néhány legsikeresebb márkájával együttműködve és ők is megvalósíthatják vállalkozással kapcsolatos álmaikat.”
Az Amerikai Nagykövetség Kereskedelmi Osztálya valamint a Nemzetközi Franchise Szövetség közös szervezésében az amerikai cégek potenciális franchise-átvevő partnerekkel találkoznak, ezáltal új piacokra kiterjesztve a márkanevek tulajdonszerzéséhez kapcsolódó lehetőségeket. Az alábbi cégek vesznek részt a találkozón:
Carl’s Jr. és Hardee’s (gyorsétterem)
FASTSIGNS International (üzleti szolgáltatás)
Gold’s Gym (edzőterem)
Lift Brands: Snap Fitness és 9Round Boxing (edzőterem)
Little Land Play Gym (gyermek szórakoztatás)
Nathan’s Famous Inc. (gyorsétterem)
Papa John’s International, Inc. (gyorsétterem)
School of Rock (zeneoktatás)
Wing Zone Franchise Corporation (gyorsétterem)
Ziebart International Corporation (teljes körű autóápolás, autókozmetika)
A társ-szervezőkről:
Az Amerikai Nagykövetség Kereskedelmi Osztálya az Amerikai Kereskedelmi Minisztérium Nemzetközi Kereskedelmi Hivatalának kereskedelemösztönző szerve. Az Amerikai Kereskedelmi Osztály szakértői több, mint 100 amerikai városban, valamint több mint 80 országban segítenek amerikai cégeknek exporttevékenységük elindításában, és üzletkötéseik számának növelésében az új globális piacokon.
A Nemzetközi Franchise Szövetség (IFA) a világ legnagyobb franchise üzleti modellt képviselő szervezete. A több, mint 50 éves kiválóságot, tapasztalatot és érdekképviseletet ünnepelő Nemzetközi Franchise Szövetség a kormányzati- és médiakapcsolatok fejlesztésével, valamint oktatási programokkal segíti elő a franchise üzletág védelmét, erősödését és népszerűsítését.
A november 18-19-én Budapestre látogató franchise cégek, márkák képviselőivel való találkozó iránt érdeklődő vállalkozások az alábbi elérhetőségeken jelentkezhetnek:
Bősze Éva, kereskedelmi tanácsadó
Amerikai Nagykövetség, Kereskedelmi Osztály, Budapest
eva.bosze@trade.gov Tel: +36-1-475-4234
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A rendezvénynek a Jalsovszky ügyvédi iroda volt a házigazdája, akik üzleti reggelivel fogadták a résztvevőket.
Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
legolvasottabb

Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...