Átszervezik a Praktikert

Az átalakítás értelmében a Németországban működő 234 Praktiker áruház közül 120 a Praktiker AG leányvállalatának, a Max Bahr hálózatnak részeként működik tovább, a veszteséges áruházakat pedig bezárják. Az átszervezés megvalósításához a részvényesek 60 millió eurós tőkeemelést hajtanak végre, valamint az amerikai Anchorage befektetési társaság nyújt 85 millió eurós támogatást. A társaság szóvivője, Herald Günter az MTI-nek elmondta: „A döntésnek egyelőre nincsen hatása a 19 Magyarországon működő áruházra. A közgyűlés határozatai a németországi átszervezésre vonatkoznak és biztosítják a finanszírozási hátteret a vállalat egésze számára.”
A Max Bahr áruházak magasabb árkategóriát képviselnek, és elsősorban a minőségi termékek értékesítésére specializálódtak, míg ezzel szemben a Praktiker palettáját a megfizethetőbb termékek jellemzik. „Ezzel a kettős stratégiával hatékonyabban csoportosíthatjuk áruházainkat a különböző területeken. A Praktiker továbbra is az árakra érzékenyebb vásárlók igényeit elégíti ki, míg ezzel ellentétben a Max Bahr hálózat kibővítésével a magasabb árkategóriás termékeket kereső vásárlókat igyekszünk elérni.” – mondta Kay Hafner, a Praktiker AG vezérigazgatója. Jelenleg 78 Max Bahr áruház üzemel Németországban, a Praktiker egységek átalakítása várhatóan 2013 végéig megtörténik.
A Praktiker csoport 9 országot lefedő nemzetközi hálózata 19 ezer főt foglalkoztat és összesen 440 áruházat üzemeltet. Ha a céghez tartozó Max Bahr-áruházakat nem számítjuk, a 234 németországi Praktiker áruház közül mindössze 72 volt nyereséges, a csoport vesztesége pedig meghaladta az 500 millió eurót a tavalyi évben.
(pcs)
Forrás: MTI

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

E-kereskedelem kategóriában nyert díjat a DIEGO honlapja 2021-ben.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
Sopronban nyitja legújabb egységét a Matrackuckó, mely két éven belül megszeretné duplázni üzletei számát.
Hat év után ismét franchise partnert keres Magyarországon a magas minőségű lakás- és háztartási textíliákat, lakberendezési termékeket kínáló Dekoria hálózat.
Dekoria – a gyönyörű otthonért. Bizonyított üzleti projekt belépési díj nélkül!
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.