Hogyan képes egyetlen poszt lerombolni egy franchise brand-et?

Taco Bell
Taco Bell / 2013-ban egy alkalmazott töltötte fel a hálózat Facebook oldalára a képet
Hétfő
2019.09.09.
A közösségi médián megjelenő negatív visszajelzések jelentősen befolyásolhatják egy vállalkozás sikerét.
 

Különböző kutatások azt mutatják, hogy a fogyasztók több, mint 40%-a két-három értékelés megtekintése után alkot véleményt a vállalatról, továbbá az emberek 86%-a habozik vásárolni azt követően, hogy elolvas egy negatív értékelést.

A rossz fogyasztói visszajelzések érezhető hátrányokat jelentenek az üzlet jövőbeli értékesítéseire nézve. Egy tanulmány szerint minden, a Facebook-on elvesztett csillag akár 9%-al is csökkentheti a bevételeket.

A legtöbb marketingesnek a vásárlók meg nem értése, vagy épp a szűkösen rendelkezésre álló erőforrások következtében komoly kihívást jelent a kritikák és a csalódott vásárlók megfelelő módon történő kezelése, pedig ez elengedhetetlen ahhoz, hogy a cég megfelelő értékelést kapjon az internetes felületeken. Azzal, hogy egy hálózat nem megfelelően ellenőrzi a helyi kommunikációját a közösségi médiában – nem reagál a visszajelzésekre-, az egész brand-be vetett vásárlói bizalmat ingatja meg.

Egy friss tanulmány szerint – amely azt tárja fel, hogy a franchise hálózatok hogyan készülnek fel a brand-válságokra -, a cégek döntő többsége egyáltalán nem rendelkezik ilyen tervvel a közösségi médiák területén, pedig napjainkban ezek jelentik az egyik legfontosabb marketing felületet, különösen a franchise hálózatok esetében, ahol a brand-be vetett bizalom az egységekben vásárló ügyfelek tapasztalatai alapján alakul ki. Amennyiben egy franchise hálózat nem rendelkezik központi kontrollal az átvevők azon csatornái felett, melyeken a fogyasztók visszajeleznek és kommunikálnak a hálózattal, nem lehet felkészülni a brand-et érintő válságokra.

Az amerikai Taco Bell is ilyen krízist élt át, amikor 2013-ban egy alkalmazottja feltöltött a közösségi médiára egy képet, ahol egy nagy halom taco tésztát nyalogat. A vállalat nem volt felkészülve, ezért nem tudott semmit tenni az ellen, hogy a kép vírusként terjedjen az egész közösségi médián. Abban az évben a hálózat éttermeinek átlagos értékesítése a felére csökkent. Amennyiben a Taco Bell megfelelően ellenőrizte volna a partnerei közösségi médián való jelenlétét és kommunikációját, jobban lehetett volna kezelni az esetet, és meg tudták volna előzni a negatív hatásokat.

Amint az előző példa is mutatja, a sikeres brand építéshez elengedhetetlen a közösségi médián lévő jelenlét megfelelő felügyelete.

A legtöbb márka csak a központi, nemzeti oldalakat irányítja, de a helyieket nem, annak ellenére, hogy a helyi felületek átlagosan akár ötször nagyobb engagement értékkel is rendelkezhetnek a központi oldalhoz képest a hozzászólók és követők arányában. Tehát mielőtt bármilyen marketing tevékenységbe kezdene egy hálózat, a legfontosabb, hogy minden egyes átvevő közösségi médián megjelenő felületéhez teljes körű hozzáféréssel rendelkezzen. Jóllehet, ez komoly nehézségekkel járhat, különösen már működő franchise hálózatok esetében, mégis tartsuk szem előtt, hogy akár egyetlen alkalmazott is előidézhet egy olyan válságot, mint amibe a Taco Bell is került.

Miután minden egység valamennyi felületéhez, oldalához van a központnak hozzáférése, a napi munkát nyugodtan a franchise partnerekre lehet bízni, de fontos, hogy a vállaltok szabályozzák és folyamatosan ellenőrizék a tartalmakat. Minden egyes helyi oldalnak olyan tartalmat kell létrehoznia, amely illeszkedik a helyi viszonyokhoz és hozzászólásokra készteti a követőket, de mindemellett nem tér el a brand filozófiájától.

Az észrevételekre való válaszok gyorsasága (24 órán belül) és következetessége nagyon sokat jelent. Sajnos a márkába vetett bizalom csökkentésének a legegyszerűbb módja a vásárlók figyelmen kívül hagyása.

Számos tanulmány megmutatta már, hogy az ügyfelek megfelelő kezelése elengedhetetlen egy márka sikeréhez, ezért kiemelt figyelmet érdemel a marketing területén.


Franchise tanácsadó

népszerű a fórumban

A Fornetti recept

A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Lengyel postacég lép a magyar piacra

Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Pályázat mikrovállalkozásoknak

Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?

Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Atipikus foglalkoztatás

április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?

Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat

A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak

Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...

4 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.