Bajban a barkácsáruházak

A hazai piacon szereplő barkácsáruházak tavalyi bevétele alig haladta meg a 115 milliárd forintot, szemben a 2008-ban elért 141 milliárddal, így csaknem 20%-os forgalomvesztéssel számolhattak az elmúlt három év alatt – írta a Napi Gazdaság. A gazdasági válság és a kereskedelmi különadó komoly veszteséget okoztak az áruházaknak: az öt legnagyobb lánc több mint kétmilliárdos adózás utáni deficitet könyvelhetett el 2011-ben - a Bauhaus kivételével (1,82 milliárd Ft).
A BauMax forgalma pozitívan változott a tavalyi év és 2010 között, azonban veszteségét így is feltornázta 2 milliárdról 4 milliárdra. A mérlegadatok szerint több kiadása volt a versenytársakhoz képest, magasabb áron szerezte be készleteit, továbbá a bérköltségeket is növelte, míg a többi hálózat ezen próbált spórolni.
Az egykor 43 milliárd forintos éves forgalomra is képes Praktiker bevételei is jelentősen visszaestek az előző évhez képest 2011-ben – 30 milliárd forintra csökkenve. A tavalyi évben adózás utáni vesztesége 3,4 milliárd forint volt.
A nagyok között legkisebbnek számító Bauhaus vesztesége volt a legkisebb a 2011-es esztendőben (1,82 milliárd), azonban százalékos arányban ennek a cégnek ugrott meg leginkább az adózás utáni vesztesége (duplájára).
A BricoStore forgalma jelentős mértékben csökkent – 1,7 milliárd forinttal esett vissza az előző évhez képest. A lánc igyekszik költségeit minimalizálni, ezért feltehetőleg a forgalomvesztéssel magyarázható az a 2,2 milliárdos deficit, amely félmilliárddal több, mint 2010-ben.
Az öt legnagyobb barkácsáruház közül az OBI talán a legstabilabb: forgalmát növelni tudta, valamint 39 milliárd forintos árbevételével a legeredményesebb a vetélytársak közül. Adózás utáni vesztesége 2 milliárd forint.
Forrás: Napi Gazdaság

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

E-kereskedelem kategóriában nyert díjat a DIEGO honlapja 2021-ben.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
Sopronban nyitja legújabb egységét a Matrackuckó, mely két éven belül megszeretné duplázni üzletei számát.
Hat év után ismét franchise partnert keres Magyarországon a magas minőségű lakás- és háztartási textíliákat, lakberendezési termékeket kínáló Dekoria hálózat.
Dekoria – a gyönyörű otthonért. Bizonyított üzleti projekt belépési díj nélkül!
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Világszerte ismert amerikai márkák képviselői érkeznek Budapestre szeptember 16-án, hogy bemutassák hazai terjeszkedési terveiket és leendő partnereikkel találkozzanak. A küldöttségben komoly ismert cégek vesznek részt, mint például a Wendy’s vagy az Olive Garden, amelyek élvezik a Nemzetközi és a Magyar Franchise Szövetség támogatását is.