Bajban a barkácsáruházak
A hazai piacon szereplő barkácsáruházak tavalyi bevétele alig haladta meg a 115 milliárd forintot, szemben a 2008-ban elért 141 milliárddal, így csaknem 20%-os forgalomvesztéssel számolhattak az elmúlt három év alatt – írta a Napi Gazdaság. A gazdasági válság és a kereskedelmi különadó komoly veszteséget okoztak az áruházaknak: az öt legnagyobb lánc több mint kétmilliárdos adózás utáni deficitet könyvelhetett el 2011-ben - a Bauhaus kivételével (1,82 milliárd Ft).
A BauMax forgalma pozitívan változott a tavalyi év és 2010 között, azonban veszteségét így is feltornázta 2 milliárdról 4 milliárdra. A mérlegadatok szerint több kiadása volt a versenytársakhoz képest, magasabb áron szerezte be készleteit, továbbá a bérköltségeket is növelte, míg a többi hálózat ezen próbált spórolni.
Az egykor 43 milliárd forintos éves forgalomra is képes Praktiker bevételei is jelentősen visszaestek az előző évhez képest 2011-ben – 30 milliárd forintra csökkenve. A tavalyi évben adózás utáni vesztesége 3,4 milliárd forint volt.
A nagyok között legkisebbnek számító Bauhaus vesztesége volt a legkisebb a 2011-es esztendőben (1,82 milliárd), azonban százalékos arányban ennek a cégnek ugrott meg leginkább az adózás utáni vesztesége (duplájára).
A BricoStore forgalma jelentős mértékben csökkent – 1,7 milliárd forinttal esett vissza az előző évhez képest. A lánc igyekszik költségeit minimalizálni, ezért feltehetőleg a forgalomvesztéssel magyarázható az a 2,2 milliárdos deficit, amely félmilliárddal több, mint 2010-ben.
Az öt legnagyobb barkácsáruház közül az OBI talán a legstabilabb: forgalmát növelni tudta, valamint 39 milliárd forintos árbevételével a legeredményesebb a vetélytársak közül. Adózás utáni vesztesége 2 milliárd forint.
Forrás: Napi Gazdaság
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
E-kereskedelem kategóriában nyert díjat a DIEGO honlapja 2021-ben.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
Sopronban nyitja legújabb egységét a Matrackuckó, mely két éven belül megszeretné duplázni üzletei számát.
Hat év után ismét franchise partnert keres Magyarországon a magas minőségű lakás- és háztartási textíliákat, lakberendezési termékeket kínáló Dekoria hálózat.
Dekoria – a gyönyörű otthonért. Bizonyított üzleti projekt belépési díj nélkül!
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.