"A hazai piacon szereplő barkácsáruházak csaknem 20%-os forgalomvesztéssel számolhattak az elmúlt három év alatt"
Hétfő
2012.07.02.
A legnagyobb nemzetközi barkácsáruház-láncok forgalma drasztikusan visszaesett az elmúlt években.
 

A hazai piacon szereplő barkácsáruházak tavalyi bevétele alig haladta meg a 115 milliárd forintot, szemben a 2008-ban elért 141 milliárddal, így csaknem 20%-os forgalomvesztéssel számolhattak az elmúlt három év alatt – írta a Napi Gazdaság. A gazdasági válság és a kereskedelmi különadó komoly veszteséget okoztak az áruházaknak: az öt legnagyobb lánc több mint kétmilliárdos adózás utáni deficitet könyvelhetett el 2011-ben - a Bauhaus kivételével (1,82 milliárd Ft).

A BauMax forgalma pozitívan változott a tavalyi év és 2010 között, azonban veszteségét így is feltornázta 2 milliárdról 4 milliárdra. A mérlegadatok szerint több kiadása volt a versenytársakhoz képest, magasabb áron szerezte be készleteit, továbbá a bérköltségeket is növelte, míg a többi hálózat ezen próbált spórolni.

Az egykor 43 milliárd forintos éves forgalomra is képes Praktiker bevételei is jelentősen visszaestek az előző évhez képest 2011-ben – 30 milliárd forintra csökkenve. A tavalyi évben adózás utáni vesztesége 3,4 milliárd forint volt.

A nagyok között legkisebbnek számító Bauhaus vesztesége volt a legkisebb a 2011-es esztendőben (1,82 milliárd), azonban százalékos arányban ennek a cégnek ugrott meg leginkább az adózás utáni vesztesége (duplájára).

A BricoStore forgalma jelentős mértékben csökkent – 1,7 milliárd forinttal esett vissza az előző évhez képest. A lánc igyekszik költségeit minimalizálni, ezért feltehetőleg a forgalomvesztéssel magyarázható az a 2,2 milliárdos deficit, amely félmilliárddal több, mint 2010-ben.

Az öt legnagyobb barkácsáruház közül az OBI talán a legstabilabb: forgalmát növelni tudta, valamint 39 milliárd forintos árbevételével a legeredményesebb a vetélytársak közül. Adózás utáni vesztesége 2 milliárd forint.

Forrás: Napi Gazdaság


Papp Csaba
újságíró

népszerű a fórumban