Moszkva a vállalkozókért

A BUYBRAND nemzetközi franchise kiállítást és vásárt 2003 óta, évente két alkalommal rendezik meg Oroszország fővárosában, Moszkvában. Az idén őszi rendezvényt szeptember 10-12. között tartották és az eseményre mintegy 8000 fő látogatott ki, elsősorban potenciális jövőbeli franchise partnerek, befektetők és vállalkozók. A BUYBRAND 16 éves működése alatt már több tucat külföldi (nem-orosz) franchise átadót és több száz hazai (orosz) vállalkozót hozott már össze, így indítva el terjeszkedésüket az orosz piacon. Összességében nagyjából 14 ezer franchise helyszín vagy egység megnyitásához járult hozzá az expó. Az idei őszi kiállításon több mint 240 kiállító vett részt.
Ahogy Európában, úgy Oroszországban is megnőtt a franchise hálózatok száma az elmúlt években. Ez annak tudató be, hogy saját vállalkozás indítása sokkal biztonságosabb és kockázatmentesebb franchise keretek között, hiszen a franchise licence megvásárlásával egyúttal olyan, több éves tapasztalatot és tudást is veszünk, mely sokszor kifizetődőbb, mintha a nulláról indítanánk saját vállalkozást. „A válság idején különösen jellemző volt, hogy a vállalkozók inkább franchise hálózatba fektették pénzüket a saját, önálló vállalkozásindítás helyett. A statisztikai adatok alapján még ma is azt mondhatjuk, hogy évente 15-20 százalékkal nő azon vállalkozók aránya, akik egy már strukturált, jól bevált és szép eredményekkel rendelkező franchise rendszerbe kívánnak belépni” – nyilatkozta Ekaterina Sojak, a moszkvai franchise expót rendező EMTG cég ügyvezetője.
A jelenlegi adatok szerint körülbelül 2500 franchise vállalkozás működik Oroszországban, melyből mintegy 900 aktívan keresi új partnereit. A legnépszerűbbek közé azon franchise vállalkozások tartoznak, melyekbe 15-150 ezer dollár között szükséges invesztálni. A vállalkozók megközelítőleg 14 százaléka hajlandó egy vállalkozásba 150-500 ezer dollár közötti értékben tőkét befektetni, és csupán 4-6 százalékuk hajlandó több mint fél millió dollárt is beruházni.
A franchise rendszerek iránti nagy érdeklődés miatt is fordulhat elő az, hogy évről évre egyre több külföldi franchise vállalkozás kívánja bemutatni koncepcióját az orosz kiállításon. A tavalyi évben a kiállítók 14 százaléka érkezett a tengerentúlról, így például a Best Western hotelüzemeltető vagy a Papa John’s pizza étteremlánc. A helyi, még fiatalnak számító franchise koncepciók a kiállítók mintegy 30 százalékát teszik ki. A többi kiállítót a már stabil, régebben a piacon lévő orosz franchise átadók (például a Coffe Khauz, az InVitro vagy a Shokoladntisa), valamint az európai márkák teszik ki.
Az orosz BUYBRAND expó az egyik legrangosabb és legnagyobb nemzetközi franchise kiállítássá és vásárrá nőtte ki magát az elmúlt években, így népszerűsége a jövőben várhatóan még tovább fog növekedni.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...