2018 top franchise hálózatai
A FranchiseDirect 2009 óta teszi közzé a száz legsikeresebb nemzetközi franchise hálózat listáját. A vállalat több mint 5.000 franchise hálózatot monitoroz világszerte, a felmérés alapját pedig az adott hálózathoz tartozó egységek száma, az éves forgalom, a stabilitás és növekedés, a franchise átadóként eltöltött évek száma, a támogatói rendszer minősége, valamint a környezettudatosság mértékének vizsgálata szolgáltatja. A tavalyi évhez képest nem változott a top három sorrendje: a dobogó felső fokán a McDonald’s áll, második helyezett a KFC, a bronzérmes pedig a Burger King lett.
Az amerikai bázisú franchise hálózatok minden évben előkelő helyet foglalnak el a listán, s nincs ez másként idén sem. A rangsor százas mezőnyében 80 százalékban amerikai márkát találni, ha pedig csak a top tízes listát vizsgáljuk, akkor látható, hogy tíz vállalatból kilenc az Egyesült Államokban székel. Az első tíz helyezett közül hat gasztronómiai franchise, melyből három dobogós helyezést ért el. A Yum! Brands márkái közül a KFC és a Pizza Hut az elmúlt években rendre jól szerepeltek, idén pedig még tovább erősödött a vállalat pozíciója, ugyanis a Pizza Hut a tavalyi évhez képest három helyet javított, s így idén a 4. legerősebb franchise lett.
Nyolcadik helyen a Dunkin’ Donuts áll, mely az idei rangsorolás egyik győztesének is tekinthető, ugyanis tavalyhoz képest kilenc hellyel javította pozícióját. Ez annak köszönhető, hogy az egyszerűsítés jegyében 10 százalékkal csökkentette menüjét, s újra pozícionálta a márkáját, melyet az új név is tükröz: Dunkin’. A legjobb tízbe bekerült még a Subway is, azonban hat helyezést rontott előző évi pozícióján, így idén csak a 10. helyet tudta bezsebelni.
A legjobb tíz közé a gasztronómiai hálózatokon kívül idén két hotellánc, a Marriott International (6.) és az Intercontinental (9.) fért be, valamint a RE/MAX ingatlanközvetítő (7.) és a 7-Eleven kiskereskedelmi áruházlánc. Utóbbi zsinórban másodjára érdemelte ki az 5. helyet. A top tíz globális franchise hálózat közül nyolc hazánkban is megtalálható.
A teljes százas rangsorban, az USA nagyvállalatai mellett helyet kapott még 5 kanadai (Weed Man, Pita Pit, Tim Hortons, H&R Block, Yogen Fruz), 5 spanyol (Dia, Naturhouse, Lizarran, No+Vello, 100 Montaditos), 4 francia (Carrefour, Europcar, Groupe Casino, Auchan), 2 dél-koreai (Paris Baguette, Eye Level Learning Center), valamint 1-1 német (Engel & Völkers), angol (InterContinental Hotels), japán (Kumon) és svéd (Husse) franchise márka is.
A teljes Top100 Global Franchises rangsor megtekinthető itt.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...