Menekülnek Görögországból a hálózatok

A görögországi gazdasági helyzet érezteti hatását az ország FMCG szektorára. 2010-ben a 17 európai országban is jelen lévő német Aldi kivonult a görög piacról. Görögország volt az első és eddig egyetlen olyan ország, ahonnan kivonult az üzletlánc. A franciák követik a németek nyomdokait: a Carrefour kiskereskedelmi áruház is távozik Görögországból. A Marinopoulos társasággal közös vállalkozásukban birtokolt 50 százalékos részesedését eladja a görög vállalatnak a Carrefour.
Ez a lépés azonban nem eredményezi azt, hogy a Carrefour nem lesz megtalálható az országban, hiszen a Marinopoulos cégcsoport továbbra is a francia márka exkluzív franchise jogának birtokosa marad – akárcsak Cipruson, Bulgáriában, vagy Albániában. Az új tulajdonosi struktúra következtében kevesebb befolyása lesz a franciáknak, mivel a Marinopoulos csoport lesz felelős az élelmiszer hálózat további fejlesztéséért.
Az eladásból befolyó 220 millió dolláros bevélt argentin fejlesztésekre csoportosítja át a francia vezetőség. Míg Görögországban 8%-al csökkentek a Carrefour eladásai 2011-ben, Argentínában 21%-al növekedtek. Nem meglepő tehát, hogy éppen Argentínában látnak perspektívát. 2011-ben a lánc nettó bevétele 14.3%-al, 371 millió euróra csökkent, melynek következtében februárban leváltották annak elnökét. A veszteségekkel küszködő argentin EKI áruházlánc felvásárlásával 129 új üzlet nyitását tervezik a franciák.
(a.c.)

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?