Hogyan találjuk meg az ideális partnert?

Egy franchise-ban milyen jellemzői vannak a munkaerő toborzásnak?
Ez a folyamat több lépésből áll. Az első lépésben telefonon, vagy e-mailben kommunikál egymással a két fél. Az első benyomás alapján már ellenőrizhetjük, hogy leendő partnerünk megfelel-e a vele szemben támasztott alapvető kritériumoknak, valamint az is érezhető, hogy valóban érdekelt-e az együttműködésben. A következő lépés egy személyes találkozó, ahol megvitatásra kerülnek a kooperáció feltételei és a felek kölcsönös elvárásai. A találkozásnak van egy pszichológiai aspektusa is, hiszen lehetővé teszi, hogy kiderítsük azt, hogy a leendő üzletféllel egy hullámhosszon vagyunk-e, mivel ez a hosszú távú együttműködésnek az egyik alapfeltétele.
Mire kell odafigyelni egy ilyen találkozón?
Vannak olyan ismertetőjegyek, amiket mindig szem előtt kell tartanunk. Egy franchise átadónak például illik szakmai brosúrákkal készülnie egy találkozóra, amely tartalmazza írásban az ajánlatát. Tudnia kell, hogy milyen üzlettársat keres, és a potenciális partner kérésére meg kell tudni mutatnia a franchise szerződést is.
A franchise leendő átvevője legyen kreatív és önálló, de ugyanakkor mutasson hajlandóságot arra, hogy elfogadja a hálózatban működés kereteit. Nagy előnynek számít az átvevő számára, ha több ajánlatot is össze tud hasonlítani. Erre remek lehetőséget biztosítanak a különböző franchise-al kapcsolatos rendezvények, mint például a Varsói Franchise Expo, ahol a vállalkozók személyesen beszélhetnek a kiállítókkal.
Milyen eredményei vannak egy ilyen rendezvénynek?
A kiállítók sokkal aktívabban keresik az érdeklődők társaságát az expo-n, mivel kizárólag abból a célból állítanak ki, hogy megtalálják a megfelelő üzlettársat. Ezeken a kiállításokon olyan cégekkel is találkozhatunk, akikről eddig nem is hallhattunk és sokat számít, ha össze tudjuk hasonlítani az egyforma ágazatokba működő és hasonló portfóliójú hálózatok ajánlatait. Mindkét oldal, - átadó és átvevő - időt és pénzt takarít meg azzal, ha részt vesz ezeken a rendezvényeken, mivel másképpen nem lenne lehetséges ennyire koncentráltan egy helyre sűríteni az érdeklődőket.
Megjelent a www.franchising.pl portálon

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Interjú Nagy Andreával, a Party Point hálózat alapítójával.
Augusztus utolsó napjaiban Szigetszentmiklóson megnyitotta első franchise egységét a miskolci székhelyű Gofrim. A kategóriájában kiemelkedően alacsony befektetést igénylő koncepció vélhetően fel fogja magára hívni a figyelmet a vendéglátóipari üzletet és vállalkozást kereső és indítani szándékozó átvevőjelöltek között.
Magyarországon jelenleg több legalább nagy városban tervezünk új fánkozót nyitni” – árulta el Peter Straňák, a La Donuteria hálózat tulajdonosa.”
Kiss Tímea és párja Péter amellett, hogy magániskolát üzemeltet, már a második franchise hálózathoz csatlakoznak, ám most, mint mester partnerek.
Interjú Orovica Szilárddal, a Bubbles önkiszolgáló mosodahálózat új vezérigazgatójával.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...