Sikeres év vár a franchise ágazatra
A Nemzetközi Franchise Szövetség (International Franchise Association – IFA) megbízásából az IHS Economics vállalat minden évben elkészíti az amerikai franchise piacra vonatkozó tanulmányát, amelyben többek közt az egyes franchise szektorok növekedési lehetőségeit és potenciálját is górcső alá veszi. A franchise ágazat legerősebb szegmense hagyományosan a gasztronómia, és a tanulmány szerzői az idei évben is az éttermi franchise-októl várják a legnagyobb növekedést. A lakossági fogyasztás élénkülésével és a magasabb foglalkoztatási aránynak köszönhetően a gyorséttermi és hagyományos éttermi franchise szektorok vezetésével az amerikai franchise ágazat forgalma 5,3 százalékkal nőhet 2017-ben több mint 710 milliárd dollárra.
A tanulmány szerzői kiemelték, a franchise ágazat 2017-ben is gyorsabb növekedés elé néz, mint a globális gazdaság egésze, és hatodik egymást követő évben haladhatja meg a teljes amerikai növekedési-ütemet. A tanulmány a franchise rendszerben működő üzletek számának 1,6 százalékos növekedésére számít, az ágazat 2017-ben közel 8 millió embert foglalkoztathat, ami 3,3 százalékos növekedés a tavalyi évhez képest. Az elemzők várakozásai szerint a franchise szektor 426 milliárd dollárral járulhat hozzá az amerikai GDP-hez az idei évben, ami 21 milliárd dollárral (5,2 százalékkal) haladja meg a 2016-os eredményt.
Az IHS Economics elemzése 10 különböző gazdasági szektorba osztotta be a franchise hálózatokat. A növekedési lehetőségek szegmensenként változnak, de mindegyik szegmens növekedés elé néz az idei évben. A legalacsonyabb ütemű, 0,9 százalékos bővülésre a kereskedelmi és lakossági szolgáltatásoknál számítanak, míg a teljeskörű szolgáltatást nyújtó (full-service) éttermek érhetik el a legnagyobb ütemű növekedést 2017-ben, teljes árbevételük 6,8 százalékkal nőhet, 67,5 milliárd dollárra.
A gyorséttermek 238 milliárd dollárt kereshetnek idén
A hagyományos éttermek ágazatát követi a növekedési kilátások alapján a gyorséttermi szegmens, ahol a franchise hálózatok közel annyi embert foglalkoztatnak, mint a többi szegmensben együttesen. A gyorséttermi franchise szektorban dolgozók száma várhatóan így is 4,4 százalékkal, nagyjából 3,6 millió alkalmazottra nőhet az idén. Forgalmukat is 6,7 százalékkal növelhetik a gyorséttermek 2017-ben, amivel akár 237,6 milliárd dolláros árbevételt is realizálhatnak. A franchise helyszínek száma alapján szintén magasan vezet a gyorséttermi szektor, köszönhetően az olyan franchise óriásoknak, mint a McDonald’s, a Subway vagy a KFC – a tanulmány összességében 1,9 százalékkal több gyorsétteremre számít az évvégéig.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...