Készüljön fel időben
A lengyel fővárosban immáron 14. alkalommal megrendezésre kerülő Franchise Expo az idei évben közel 180 kiállító franchise márkát vonultat fel, amivel a rendezvény Közép- és Kelet-Európa messze legnagyobb, a franchise és az üzleti lehetőségek világának szentelt rendezvénye. A franchise vásár egy találkozópontot jelent a franchise márkák képviselői és a franchise ajánlatokban érdekelt vállalkozók között, egy olyan fórumot, ahol a látogatók megismerhetik a nemzetközi és fiatal régiós hálózatok koncepcióit, valamint a franchise együttműködés feltételeit. Ahhoz azonban, hogy látogatóként a maximumot hozzuk ki a rendezvényből, érdemes felkészülni. Először is, érdemes átnézni a háromnapos programsorozat adta lehetőségeket, illetve tudatosítani, hogy mindent nem lehet megtekinteni 1-2 óra alatt. A kiállítói listát is érdemes átböngészni, és konkrét kérdésekkel készülni a kiválasztott koncepciókkal kapcsolatban. Mindemellett pedig szánjon időt a Franchise Fórum előadásaira és konferenciára is.
A franchise expón kiállítóként részt vevő franchise márkák elsősorban azzal a céllal érkeznek a varsói Tudomány- és Kultúrpalotába, hogy meggyőzzék a látogatókat, az ő üzletük bizonyított és nyereséges, így remek lehetőséget jelent az adott ágazat iránt érdeklődő vállalkozóknak. Tudják, hogy milyen fontos az első benyomás, éppen ezért – legyen szó étterem, kávézó, élelmiszerbolt, egészségmegőrzés, ruházati üzlet, fodrászat vagy akár bankfiók koncepcióról – egyre többen építenek fel olyan kiállítói standot, ami megegyezik a hálózat üzleteinek szokásos kialakításával. Mindezt azért, hogy a látogatóknak pontosan be tudják mutatni, hogyan néz ki a jövőbeli együttműködés a gyakorlatban, illetve, hogy ezzel is ösztönözzék az érdeklődőket a franchise partnerré válásra.
A jövőbeli franchise partnerek meggyőzése érdekében számos kereskedelmi és szolgáltatási ágazatból érkeznek franchise hálózatok. A franchise globális trendjeinek megfelelően, a legerősebben képviselt szegmens a gasztronómia.
„A Franchise Expo minden évben nagy támogatást jelent a franchise partnerek felkutatásában. A rendezvény legnagyobb előnye, hogy olyan emberek látogatnak el, akik igazán érdekeltek egy franchise licence megvásárlásában és saját vállalkozásuk elindításában. Ezért nagyon különleges és érdekes beszélgetések, egyeztetések vannak” – mondta el az egyik multi-brand tulajdonos kiállító, a Wojtex vállalat tulajdonosa.
És pont ezekben a személyes megbeszélésekben és egyeztetésekben rejlik a franchise vásár hatékonysága, ugyanis ezen találkozók során mind a franchise átadó rendszergazda fel tudja mérni, hogy az érdeklődő rendelkezik-e a szükséges kompetenciákkal, mind pedig a jövőbeli partner, hogy az üzleti lehetőség megfelel-e előzetes várakozásainak, elvárásainak.
A kiállítók mindent megtesznek, hogy meggyőzzék a potenciális franchise partnereket. Tudják, milyen fontos az első benyomás, éppen ezért egyre többen építenek fel olyan kiállítói standot, ami megegyezik a hálózat üzleteinek szokásos kialakításával.
A megfelelő márka kiválasztása
A legtöbb franchise iránt érdeklődő vállalkozó, befektető azonos ágazat több franchise hálózatának ajánlatát is összehasonlítja mielőtt döntene – erre pedig minden lehetősége meglesz a varsói franchise expón. A legerősebben képviselt szegmens az idei évben is a gasztronómia – az ágazatból több mint 50 márka érkezik az expóra, hogy bemutassa franchise koncepcióját. Köztük vannak világszerte jólismert hálózatok, mint a Burger King, a Denny’s vagy a Telepizza, de feltörekvő, lokálisabb koncepciók is. A gasztronómián belül egyre nagyobb arányban vannak a fagylaltos hálózatok és a mobil kávézók. De nagy számban lesznek jelen az expón többek közt az élelmiszerláncok, a biztosítási és pénzügyi szolgáltatók, ingatlanközvetítő hálózatok képviselői is.
A tudás megszerzése
A franchise ágazat mind a tapasztalt, mind pedig a kezdő vállalkozók számára vonzó, és kínál számtalan lehetőséget. Különösen utóbbiak számára jelenthet nagy hozzáadott értéket az expó keretében megrendezésre kerülő oktatási Franchise Fórum. A konferencia- és előadássorozat során nemzetközi és helyi franchise szakértők értekeznek többek közt a franchise együttműködés előnyeiről, kihívásairól, az aktuális piaci trendekről, a megfelelő koncepció kiválasztásáról, a franchise szerződések értelmezéséről. Emellett a franchise képviselőktől, szakértőktől és tanácsadóktól kerekasztalbeszélgetések során is tanulhatunk, valamint személyes konzultációs lehetőséget is biztosítanak.
Mindenki gondolt életében legalább egyszer egy saját vállalkozás elindítására. Látogasson el a franchise vásárra, és tegye meg az első lépést.
Tegye meg az első lépést
A Franchise Expo egy kiváló helyszín a különböző franchise és vállalkozási lehetőségek megismeréséhez és összehasonlításához, valamint a franchise márkák és potenciális franchise partnerek közötti kapcsolat kialakításához. Sok vállalkozó már a kiállításon előrehaladott tárgyalásokat folytat az adott hálózat képviselőivel, míg mások otthon, családjukkal együtt hozzák meg a döntést, akár több hét múlva. Mindenki gondolt életében legalább egyszer egy saját vállalkozás elindítására. Látogasson el a franchise vásárra, és tegye meg az első lépést.
--
A Franchising.hu olvasói ingyenesen vehetnek részt a franchise vásáron, melyhez mindössze egy rövid regisztrációra van szükség. Az ingyenes részvételért, valamint további információkért, kérjük keresse szerkesztőségünket.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...