Virágzó franchise hálózat

Az elmúlt két évtizedben folyamatosan jöttek létre kertészeti vállalkozások, amelyek kezdetben ki tudták elégíteni a fogyasztók igényeit. Azonban az életszínvonal javulásával megnövekedett a kertészeti cikkek iránti kereslet, melyet felismertek a hipermarketek és barkácsáruházak. A kiskereskedők nem tudták felvenni a versenyt a nagyméretű vállalatokkal szemben sem a marketing, sem pedig az árubeszerzés terén, azonban a kertészeti cikkek értékesítése magas szakmai hozzáértést igényel, amit a nagyáruházak nem tudtak kellőképpen biztosítani. Ezt a hiányosságot ismerte fel az Oázis Kertészet, amikor meghonosította Magyarországon a „gardencenter” fogalmát.
„Alapvetően a 30,000 lélekszám feletti lakosságú településeken hozzuk létre áruházainkat. A hazai piacon nagyságrendileg 50-60 Oázis Kertészet fér meg úgy, hogy franchise partnerek érdekei ne sérüljenek – egyelőre 18 áruházzal rendelkezünk, melyek közül a három budapestit saját magunk üzemeltetjük.” – Boross Dávid, az Oázis Kertészet marketing igazgatója.
Az Oázis áruházak mellett létrehoztak egy másik üzlettípust, az Oázis Mini-t, melyet a partnerek igénye hívott életre. Ezeket az üzleteket a nagyobb áruházak üzemeltetői működtetik, egyrészt kis településeken, másrészt ideiglenes jelleggel - például Csopakon a nyári szezonban az ajkai kertészet irányítása alatt.
A franchise átvevők részesednek a központi marketing előnyeiből, segítséget kapnak a megfelelő terület kiválasztásában, az alkalmazottak szakmai tréningeken vehetnek részt, illetve igény szerint az Oázis központi adatbázisából biztosítja a munkaerőt, ami nagy segítséget jelenthet egy új áruház nyitásakor. A közeljövőt illetően Boross Dávid elmondta, hogy 3 hét múlva nyitnak új üzletet Tatabányán, illetve augusztus végén Szlovákiában megkezdi működését második egységük.„Elsősorban Magyarországra koncentrálva bővítjük a hálózatot, de nyitottak vagyunk terjeszkedni a környező országok irányába is. Mivel kertészeteink létesítéséhez több ezer négyzetméteres területre van szükség, ezért minket is érint a plázastop törvény. A tatabányai beruházás még a törvény hatálybalépése előtt lett bejelentve, de remélhetőleg a jövőben is megkapjuk az engedélyeket, mivel nagy múlttal rendelkező magyar tulajdonú cég vagyunk, nem alkalmazunk toxikus eljárásokat, és alkalmazottaink hazai állampolgárok.”
(pcs)

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

E-kereskedelem kategóriában nyert díjat a DIEGO honlapja 2021-ben.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
Sopronban nyitja legújabb egységét a Matrackuckó, mely két éven belül megszeretné duplázni üzletei számát.
Hat év után ismét franchise partnert keres Magyarországon a magas minőségű lakás- és háztartási textíliákat, lakberendezési termékeket kínáló Dekoria hálózat.
Dekoria – a gyönyörű otthonért. Bizonyított üzleti projekt belépési díj nélkül!
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.