Továbbra is a gyorséttermek és a szállodák szele fúj
A franchise fogalmát a legtöbben talán valamelyik gyorséttermi koncepcióval társítják, ami nem is csoda, hiszen nincs még egy olyan szegmens a franchise világában, ami – mind forgalmában, mind pedig az egységek/értékesítési pontok számosságában – versenyezni tudna a gyorséttermi ágazattal. Az olyan világhírű fast-food márkák, mint a KFC, a McDonald’s, a Burger King vagy a Subway többtízezer egységgel vannak jelen a világ minden pontján, Amerikától Japánig. Éppen kiterjedtségüknek köszönhetően váltak ezek a hálózatok a franchise globális nagyköveteivé, és járultak hozzá leginkább ennek a nemzetközi piacokon is hatékony modellnek a népszerűsítéséhez. Kétségtelenül ezt támasztja alá a legújabb, a világ legsikeresebb és legglobálisabb franchise hálózatait rangsoroló Top 100 Global Franchises lista.
A FranchiseDirect.com honlapján a közelmúltban közzétett Top 100 Global Franchises 2016 rangsor első 5 pozícióját, az idei évben ismert gyorséttermi láncok foglalják el. Hat év után tért vissza a trónra a McDonald’s (1.), maga mögé utasítva a tavalyi győztes Subway (2.), valamint a KFC (3.), Burger King (4.) és Pizza Hut (5.) gyorséttermi óriásokat is. Összességében 32 fast-food márka végzett a legjobb 100 között, ezzel messze ez a legképviseltebb ágazat a tisztító- és takarító franchise koncepciók (11 márka) és az autóipar (8 márka) előtt.
Találunk viszont 4 szállodaláncot is a 10 legsikeresebb hálózat között, a Wyndham Hotels (7.), az Intercontinental (8.), a Hilton (9.) és a Marriott (10.) lettek ágazatuk kiválóságai. A 7-Eleven (6.) kiskereskedelmi áruházlánc kakukktojásként a hatodik. Érdekesség, bár nem meglepetés, hogy a brit Intercontinental Hotel Group az egyetlen márka a legjobb 10 között, amely nem a franchise őshazájaként számon tartott Egyesült Államokból származik; de a top 20-ban is mindössze 4 nem-amerikai koncepciót találni.
Igaz az Egyesült Államok dominanciája összességében is, a 100 legsikeresebb franchise márka közül 74 amerikai. Érdekesség azonban, hogy vannak az amerikainál gyorsabban fejlődő franchise piaccal rendelkező országok is, és míg 2013-ban mindössze 18 USA-n kívüli hálózat fért fel a százas listára, addig ez a szám idén már 26. Ezeket a márkákat legnagyobb számban Kanada (7 márka), Franciaország (6 márka), Spanyolország (5), Ausztrália (3), Németország (2), valamint Nagy-Britannia, Japán és Svédország (1-1) adják.
A FranchiseDirect.com több mint 5000 franchise rendszert követ nyomon világszerte. Egy hálózat sikerességét olyan tényezők együttese határozza meg, mint az értékesítési pontok száma, a forgalom nagysága, a hálózat stabilitása és növekedése, a nemzetközi expanzió mértéke, a franchise átadóként eltöltött évek száma, a partnereknek nyújtott támogatás mértéke, valamint a környezettudatosság. A 'Top100 Global Franchises' lista 2009 óta jelenik meg minden évben.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A Husse segítségével az állatszerető vállalkozni vágyóknak is lehetőségük nyílik saját biznisz indítására.
A világszerte több mint 1500 franchise partnerrel rendelkező svéd állateledel márka - a Husse - most hazánkban keresi új partnereit. A hálózat kiválasztotta azokat a településeket, melyekre várják az átvevők jelentkezését!
A világszerte több, mint 1500 franchise partnerrel rendelkező svéd állateledel márka - a Husse - most hazánkban keresi új partnereit. A hálózat kiválasztotta, azokat a településeket, melyekre várják az átvevők jelentkezését!
A Burger King anyacégének vezérigazgatója, Jose Cil tartott előadást, ahol körülírta milyen vezérelvek alapján áraz többek között a Tim Hortons, a Popeye, illetve a Firehouse Subs.
Két új megyében is megtalálta franchise partnerét a Husse. A mindig mozgalmas őszi szezont egy országos rendezvénnyel kezdi a hálózat.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...