Több vásárló, magasabb értékesítés
Az előző üzleti évhez képest 14,6 százalékkal, mintegy 47,01 milliárd forintra növelte értékesítési árbevételét 2015-ben az IKEA Magyarországon – mondta el Marek Feltl, a társaság Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős vezetője budapesti sajtótájékoztatóján. A regionális vezető hozzátette: 2014-ben szintén 15 százalék körüli növekedést könyvelhetett el a társaság, és az idén is 10 százalék feletti árbevétel-emelkedésre számítanak.
Az IKEA adózott eredménye tavaly 50 százalékkal 2,5 milliárd forintra nőtt, és az előző évinél 2 százalékkal több, 4,72 millió vásárló fordult meg a kiskereskedelmi lánc magyar áruházaiban. Marek Feltl elmondta: a következő időszak egyik legfontosabb projektje a harmadik magyarországi IKEA áruház építése lesz, amelyet úgy terveztek meg, hogy energiahatékonyság szempontjából a vállalatcsoport régiós zászlóshajója lehessen, fűtésére és hűtésére geotermikus fűtőrendszert használnak majd, amely környezetbarát, megújuló energiaforrás.
A svéd bútor-kiskereskedelmi konszern azt tervezi, hogy 2020-ra világszerte áruházainak teljes energiaszükségletét megújuló energiával fedezi majd, hozzájárulva ezzel a vállalat ökológiai lábnyomának minimalizálásához.
Ez nem azt jelenti, hogy minden áruházat átalakítanak, hanem a csoport által felhasznált energiamennyiséget elő is állítja a cég – fejtette ki Nicole Erdmann, az IKEA Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős ingatlanfejlesztési vezetője. Hozzáfűzte, hogy az áruházlánc mindenhol energia megtakarításra törekszik, egyebek mellett az áruházakban LED-izzókat használnak, ezáltal kevésbé kell hűteni a helyiségeket.
A Soroksáron épülő IKEA áruházzal kapcsolatban elmondta: az átadás 2017 tavaszán várható, a 16,8 milliárd forintos beruházás által létrejövő új áruház alapterülete mintegy 34 000 négyzetméter lesz, és közel 1200 parkoló tartozik majd hozzá. Az építkezés 2000 embernek ad munkát, megnyitás után pedig több mint 200 új munkahely jön létre Magyarországon.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
E-kereskedelem kategóriában nyert díjat a DIEGO honlapja 2021-ben.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
Sopronban nyitja legújabb egységét a Matrackuckó, mely két éven belül megszeretné duplázni üzletei számát.
Hat év után ismét franchise partnert keres Magyarországon a magas minőségű lakás- és háztartási textíliákat, lakberendezési termékeket kínáló Dekoria hálózat.
Dekoria – a gyönyörű otthonért. Bizonyított üzleti projekt belépési díj nélkül!
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.