Több vásárló, magasabb értékesítés

A svéd IKEA-csoport a világ legnagyobb bútor-kiskereskedelmi konszernje, jelenleg összesen 328 áruházzal rendelkezik 28 országban és további több mint 40 áruház üzemel franchise rendszerben.
Péntek
2016.02.05.
Közel 15 százalékos árbevétel növekedést könyvelhetett el az IKEA 2015-ben. 2017 tavaszán jöhet a 3. magyarországi áruház.
 

Az előző üzleti évhez képest 14,6 százalékkal, mintegy 47,01 milliárd forintra növelte értékesítési árbevételét 2015-ben az IKEA Magyarországon – mondta el Marek Feltl, a társaság Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős vezetője budapesti sajtótájékoztatóján. A regionális vezető hozzátette: 2014-ben szintén 15 százalék körüli növekedést könyvelhetett el a társaság, és az idén is 10 százalék feletti árbevétel-emelkedésre számítanak.

Az IKEA adózott eredménye tavaly 50 százalékkal 2,5 milliárd forintra nőtt, és az előző évinél 2 százalékkal több, 4,72 millió vásárló fordult meg a kiskereskedelmi lánc magyar áruházaiban. Marek Feltl elmondta: a következő időszak egyik legfontosabb projektje a harmadik magyarországi IKEA áruház építése lesz, amelyet úgy terveztek meg, hogy energiahatékonyság szempontjából a vállalatcsoport régiós zászlóshajója lehessen, fűtésére és hűtésére geotermikus fűtőrendszert használnak majd, amely környezetbarát, megújuló energiaforrás.

A svéd bútor-kiskereskedelmi konszern azt tervezi, hogy 2020-ra világszerte áruházainak teljes energiaszükségletét megújuló energiával fedezi majd, hozzájárulva ezzel a vállalat ökológiai lábnyomának minimalizálásához.

Ez nem azt jelenti, hogy minden áruházat átalakítanak, hanem a csoport által felhasznált energiamennyiséget elő is állítja a cég – fejtette ki Nicole Erdmann, az IKEA Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős ingatlanfejlesztési vezetője. Hozzáfűzte, hogy az áruházlánc mindenhol energia megtakarításra törekszik, egyebek mellett az áruházakban LED-izzókat használnak, ezáltal kevésbé kell hűteni a helyiségeket.

A Soroksáron épülő IKEA áruházzal kapcsolatban elmondta: az átadás 2017 tavaszán várható, a 16,8 milliárd forintos beruházás által létrejövő új áruház alapterülete mintegy 34 000 négyzetméter lesz, és közel 1200 parkoló tartozik majd hozzá. Az építkezés 2000 embernek ad munkát, megnyitás után pedig több mint 200 új munkahely jön létre Magyarországon.


legolvasottabb

A franchise fogalma /2019.04.13.

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.

Mennyibe kerül egy McDonald’s? /2022.02.02.

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

A legjobb kiskereskedelmi márkák /2014.04.11.

A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.

Amikor nemcsak egy márkához, hanem egy szakmai közösséghez is csatlakozol – Interjú Bartal Melindával” /2025.06.11.

Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.

népszerű a fórumban