Legolvasottabb

Újra Magyarországra jönne a Wendy’s étteremlánc
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
A franchise fogalma
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Mennyibe kerül egy McDonald’s?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Intenzívebb expanzió
Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
Megduplázta franchise-partnerei számát a DODO
Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Franchise Expo 2025: egyenes út az üzleti siker felé
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Új, világszerte ismert amerikai márkák jelenhetnek meg Magyarországon
Világszerte ismert amerikai márkák képviselői érkeznek Budapestre szeptember 16-án, hogy bemutassák hazai terjeszkedési terveiket és leendő partnereikkel találkozzanak. A küldöttségben komoly ismert cégek vesznek részt, mint például a Wendy’s vagy az Olive Garden, amelyek élvezik a Nemzetközi és a Magyar Franchise Szövetség támogatását is.
Régiós terjeszkedésben a Domino’s Pizza
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
Mi is az a szellemkonyha?
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
Egy Miskolcról indult vállalkozásnak köszönhetően lassan az egész ország gofri-lázban ég
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
Miért nincs Wendy’s Európában?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A Burger King 158 millió dollárért veszi vissza egységeit
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Pilates forradalom a franchise piacon
A fitneszipar jelenleg példátlan növekedést él meg, és a pilates áll a változások élvonalában. De mi teszi ezt a mozgásformát ennyire vonzóvá befektetők és sportolók számára egyaránt?
Franchise körkép: élen a kozmetikai termékekben
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A gyors éttermek már nyugaton se olcsók
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Amikor nemcsak egy márkához, hanem egy szakmai közösséghez is csatlakozol – Interjú Bartal Melindával”
Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.
Hogyan válasszuk ki a legjobb franchise partnereket és építsünk sikeres hálózatot?
Melyik franchise hálózatba érdemes befektetni? Melyik koncepció kínálja a legnagyobb profitot?
A Tim Hortons megérkezett Európába
A kávéjáról és fánkjairól ismert kanadai gyorsétteremlánc hálózatfejlesztésének következő állomása Nagy-Britannia.
Milyen költségei vannak egy franchise hálózathoz való csatlakozásnak?
Egy vállalkozás indítása lehet a legjövedelmezőbb befektetés, ám a kezdő vállalkozások egyrésze néhány év után kudarcot vall. A franchise hálózatokhoz csatlakozók viszont ennek elkerülése érdekében egy kész tervet és támogatást kapnak.
Magasból fényképezni - drónok nélkül
A Balloide-Photo héliummal töltött, rögzített ballonokat használ légifelvételek készítésére, ami legális és zajtalan alternatívát kínál a drónokkal szemben egész Európában.
Milyen személyiség kell a franchise-hoz?
Számos buktatója lehet annak, ha a személyiségünkhöz nem illeszkedő franchise-hoz csatlakozunk.
Hogyan indíts saját vállalkozást külföldi mintára?
Mindenki szeretné elérni a pénzügyi függetlenséget, de keveseknek adatik meg a lehetőség. A karrier-építés nem mindig jelent megoldást, a legtöbben saját vállalkozásról álmodnak, de próbálkozásaik mégis kudarcba fulladnak. Mi jelentheti a megoldást?
Családanya és sikeres vállalkozó
A KiwiSun hálózatához való csatlakozás remek lehetőség kisgyermekes családok számára is, melyet jól bizonyít Viktória, a mosonmagyaróvári franchise partner példája.
„Szerelem volt első látásra”
Az egyre növekvő Tucano Coffee franchise új színt hoz a kávézók piacára. A minőségi termékek mellett az egyedi arculat is hozzájárul a befektetés gyors megtérüléséhez.
Így zajlott az ősz első franchise eseménye
A rendezvénynek a Jalsovszky ügyvédi iroda volt a házigazdája, akik üzleti reggelivel fogadták a résztvevőket.
A legjobb kiskereskedelmi márkák
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Franchise körkép: önkiszolgáló kávéautomata
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
Asztali szerepjátékot készített az amerikai gyorsétterem
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
A LEGO legendája
Nincs olyan ember a világon, aki ne ismerné a LEGO-t. De hogy honnan származik a sok kis színes kocka, és mikor vált globális jelenséggé, azt már kevesen tudják.