Újra Magyarországra jönne a Wendy’s étteremlánc

Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!

A franchise fogalma

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.

Intenzívebb expanzió

Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.

Mennyibe kerül egy McDonald’s?

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.

Megduplázta franchise-partnerei számát a DODO

Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.

Régiós terjeszkedésben a Domino’s Pizza

Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.

Mi is az a szellemkonyha?

Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?

Miért nincs Wendy’s Európában?

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

Így zajlott az ősz első franchise eseménye

A rendezvénynek a Jalsovszky ügyvédi iroda volt a házigazdája, akik üzleti reggelivel fogadták a résztvevőket.

Új, világszerte ismert amerikai márkák jelenhetnek meg Magyarországon

Világszerte ismert amerikai márkák képviselői érkeznek Budapestre szeptember 16-án, hogy bemutassák hazai terjeszkedési terveiket és leendő partnereikkel találkozzanak. A küldöttségben komoly ismert cégek vesznek részt, mint például a Wendy’s vagy az Olive Garden, amelyek élvezik a Nemzetközi és a Magyar Franchise Szövetség támogatását is.

Milyen költségei vannak egy franchise hálózathoz való csatlakozásnak?

Egy vállalkozás indítása lehet a legjövedelmezőbb befektetés, ám a kezdő vállalkozások egyrésze néhány év után kudarcot vall. A franchise hálózatokhoz csatlakozók viszont ennek elkerülése érdekében egy kész tervet és támogatást kapnak.

Franchise Expo 2025: egyenes út az üzleti siker felé

Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.

Egy Miskolcról indult vállalkozásnak köszönhetően lassan az egész ország gofri-lázban ég

Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával

A Burger King 158 millió dollárért veszi vissza egységeit

Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.

Visszatér az EU-ba a népszerű amerikai gyorsétterem

A Wendy's után egy másik ismert franchise, a a Popeyes nyit az Egyesült Királyságban, mely első étterme után további 350 nyitását tervezi.

A gyors éttermek már nyugaton se olcsók

Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.

Hogyan válasszuk ki a legjobb franchise partnereket és építsünk sikeres hálózatot?

Melyik franchise hálózatba érdemes befektetni? Melyik koncepció kínálja a legnagyobb profitot?

Franchise körkép: élen a kozmetikai termékekben

A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?

Családanya és sikeres vállalkozó

A KiwiSun hálózatához való csatlakozás remek lehetőség kisgyermekes családok számára is, melyet jól bizonyít Viktória, a mosonmagyaróvári franchise partner példája.

Amikor nemcsak egy márkához, hanem egy szakmai közösséghez is csatlakozol – Interjú Bartal Melindával”

Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.

Asztali szerepjátékot készített az amerikai gyorsétterem

Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.

Milyen személyiség kell a franchise-hoz?

Számos buktatója lehet annak, ha a személyiségünkhöz nem illeszkedő franchise-hoz csatlakozunk.

Édesanya és sikeres nyelviskola vezető

A munka-magánélet egyensúlyának megőrzése és a valódi értékek teremtése ösztönözte Editet egy saját vállalkozás indítására. Mindehhez a Helen Doron English franchise lehetőség tökéletesnek bizonyult.

Hogyan indíts saját vállalkozást külföldi mintára?

Mindenki szeretné elérni a pénzügyi függetlenséget, de keveseknek adatik meg a lehetőség. A karrier-építés nem mindig jelent megoldást, a legtöbben saját vállalkozásról álmodnak, de próbálkozásaik mégis kudarcba fulladnak. Mi jelentheti a megoldást?

Tíz ország, ahol nem tudsz Mekiben enni

Még olyan óriások is, mint a közel 40.000 egységgel rendelkező McDonald's sem sikeres minden piacon. Összegyűjtöttünk 10 olyan országot, ahol valamilyen oknál fogva nem tudott gyökeret verni az amerikai franchise.

A Tim Hortons megérkezett Európába

A kávéjáról és fánkjairól ismert kanadai gyorsétteremlánc hálózatfejlesztésének következő állomása Nagy-Britannia.

Debrecenben nyit a magyar palacsintaház első franchise étterme

A nemzetközi szinten is egyedülállónak számító gasztronómiai különlegességet nyújtó Creppy egy családi vállalkozásból indult 13 évvel ezelőtt, Miskolcról.

Waffle House: ahol bármi megtörténhet

A Waffle House nálunk kevésbé ismert franchise, de a tengeren túl már több, mint 60 éve van a piacon és 2000 éteremmel büszkélkedhet Amerika-szerte. Ám ez a hálózat rendelkezik a legbizarrabb történetekkel, eseményekkel és vendégekkel.

Magasból fényképezni - drónok nélkül

A Balloide-Photo héliummal töltött, rögzített ballonokat használ légifelvételek készítésére, ami legális és zajtalan alternatívát kínál a drónokkal szemben egész Európában.

A legjobb kiskereskedelmi márkák

A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.