A panaszkezelés paradoxonja

Hétfő
2024.03.11.
Egy érdekes megfigyelés állhat egyes szolgáltatások sikere mögött.
 

Cégek mindent megtesznek a visszatérő ügyfelekért, hiszen egyáltalán nem mindegy 1 Ft marketing költség 2, 4 vagy éppen 15 Ft a forgalmat eredményez. Az pedig szinten kérdés, hogy az új vásárlók mekkora százaléka lesz visszatérő ügyfél.

A visszatérő ügyfelek számának növeléséhez pedig nem elegendő egy minőségi termék vagy éppen egy magas színvonalú szolgáltatás biztosítása, hanem egy profi panaszkezelési rendszer kiépítése is szükséges.
Az ábrán látható paradoxon narancs vonala jól mutatja, hogy a panaszkodó ügyfelek könnyedén visszatérő vásárlóvá válhatnak. A legmeglepőbb, hogyha maximális kiszolgálást nyújt a cég, kiváló a termék, elégedett a személyzettel, minden tökéletes... csupán 80%-uk tér vissza, alig 5%-kal több mintha negatív élmény érné ugyanezeket a fogyasztókat.

Ha minden a forgatókönyv szerint történik, az nem okoz meglepetést, így pedig lenyűgözni is nehéz a vendéget. A statisztikák viszont azt mutatják, ha először csalódást is okozunk egy ügyfélnek, abból a kompromisszumok nélküli panaszkezeléssel akár előnyt is kovácsolhatunk. Tipikusan ha egy szolgáltatónál - például szépségszalonban - a vendéget negatív élmény éri, sokszor nem tesznek panaszt, egyszerűen eltűnnek - alig 5%-uk fog így visszatérni. Ugyanez igaz azokra, akik panaszt tesznek, de nem kapnak megfelelő választ a cégtől. Egy sablon levél, vagy egy viszonzatlanul hagyott értékelés a közösségi oldalon tehát ugyanoda vezet. Nem elég tehát egyszerűen kommentelni az elégedetlen vendég értékelését.

A tökéletes vendégélményt nehéz elérni, a panaszkezelés ezzel szemben egyszerű és elképesztő eredményeket hozhat. Ha egy vizit a fogorvosnál fájdalmasra sikerül vagy elromlik a frissen vásárolt készülék  a fogyasztó elégedetlen. Amennyiben viszont panaszt tesz és erre pozitív választ kap, pl. egy díjmentes kezelés formájában vagy új készüléket/terméket, akkor szinte biztosan törzsvásárlóvá válnak.

Az ábrán a várttal szemben a visszatérők aránya között mutatkozó szakadék nem az elégedett és elégedetlen vendégek között van. Az igazi vízválasztó nem az lesz a vendég szemében, hogy csalódás érte-e vagy elégedetten távozott-e. A kimenetelt az fogja eldönteni, hogy hiba esetén a vállalkozó hogyan kezeli azt.

Támogatni kell az ügyfeleket a panasztételben, arra kell buzdítani őket, hogyha csalódás érte őket azt tegyék szóvá. A néma fogyasztó el fog tűnni és a vállalkozónak sosem lesz lehetősége rá, hogy előnyt kovácsoljon a hibájából, raádásul potenciális törzsvendégeket veszít ezáltal. Ha valaki elégedetlen, de nem jut eszébe, hogy ezt szóvá tegye, akkor szinte biztos elvesztett egy ügyfelet a cég. Ha viszont tud visszajelzést adni és ezt őszintén meghálálja a cég képviselője, akkor életre szóló lojalitással jutalmazza ezt a fogyasztó.


SAJTÓKÖZLEMÉNY

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Franchise vagy saját vállalkozás? Melyik a jövedelmezőbb ingatlaniroda nyitásánál? /2024.11.19.

A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?

A franchise sikerének titka: Márkaerő és sokszínűség /2024.11.14.

Szeretnél saját vállalkozásba fogni, de nem tudod, hogyan kezdj neki? A franchise lehet a megoldás! Ez az üzleti modell lehetővé teszi, hogy ismert márkák erejét és üzleti tudásukat (know-how) kihasználva indítsd el saját vállalkozásodat.

Kinek való a franchise? A sikeres ingatlaniroda indítás 5 kulcskompetenciája /2024.11.11.

Sikerre vágysz az ingatlanszakmában, de nem akarsz mindent egyedül csinálni? Egy franchise hálózathoz való csatlakozás, mint az Immo1, kiváló lehetőség - de ahhoz, hogy valóban sikeres franchise partnerré válj, kulcsfontosságú képességekre van szükség. Íme az 5 kulcskompetencia, amely a sikeres induláshoz elengedhetetlen.

Oktatási franchise-ok hódítanak Európában: Üzleti lehetőség vagy kihívás? /2024.10.08.

Egyre több a magániskola és napközis programokra épülő hálózat Európában, innovatív tanulási megoldásokat kínálva a hagyományos iskolai oktatáson túl. De vajon mi áll e trend hátterében, és milyen lehetőségeket rejt a vállalkozók számára?

Partnereit keresi az Esotiq&Henderson fehérnemű franchise /2024.09.09.

Nemzetközi terjeszkedésbe kezdett az Esotiq&Henderson, az egyik legnagyobb lengyel franchise hálózat. A kiváló minőségű és saját gyártású fehérneműiről és kozmetikumairól ismert koncepció, izgalmas új fejezetet nyit a terjeszkedésének történetében. A női fehérneműk és férfi alsóneműk szakértőjeként a márka Lengyelországban már sikerrel építette fel a minőséggel és stílussal fémjelzett brandjét.

népszerű a fórumban

A Fornetti recept

A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Lengyel postacég lép a magyar piacra

Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Pályázat mikrovállalkozásoknak

Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?

Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Atipikus foglalkoztatás

április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?

Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat

A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak

Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...

4 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.