2015.12.14.

Hosszú távon jól tervezhető

Elképzelhető, hogy már a közeljövőben száz fölé emelkedik üzleteink száma” – Megyeri Gábor Bubbles alapítót kérdeztük az önkiszolgáló mosoda franchise terveiről.

A Bubbles International Zrt. 100 százalékban magyar tulajdonú vállalkozás. Néhány éve a koncepció megálmodójában, Megyeri Gáborban - ír származású felesége hatására - merült fel a Bubbles koncepciója, miszerint egy olyan mosodát szeretett volna nyitni, mely közösségi tér, ahová az emberek szívesen, örömmel járnak, emellett pedig professzionális szolgáltatást kapnak. Ezért döntött úgy, hogy elindítja igényre szabott saját vállalkozását.

Hogyan látja az önkiszolgáló mosodák piacát Magyarországon? Mik az aktuális trendek?
A piac szerintem erősen kialakulóban van, az emberekkel egy régi-új szolgáltatást kell megismertetnünk. Az életviteli szokások változnak, az emberek kezdenek egyre mobilabbak lenni, nem ragaszkodnak mindenáron a ”saját” dolgokhoz. A gazdaságtudatosság, a praktikum is arra ösztönzi az embereket, hogy egy szolgáltatásért akkor fizessenek,amikor azt igénybe is veszik. Lényegében az otthoni mosógép is egy szolgáltatást végez, de a folyamatos költsége, a beruházási érték és a fenntartás olyan terhek és költségek, melyeket a tudatos hozzáállással csökkenthetünk, és ezt egyre többen ismerik fel. Ennek megfelelően mi nagy növekedési potenciált látunk, amit a vásárlói visszajelzések is igazolnak – az emberek fogékonyak a változásra, a korszerű megoldásokra és persze mindenki szívesen használ olyan szolgáltatásokat, amik a kényelmét szolgálják, és még a pénztárcáját is kímélik.

Megyeri Gábor, Bubbles Fotó Bubbles

Az önkiszolgáló mosodai egységek stabil, egyenletes jövedelmet biztosítanak az üzemeltetőnek. A szolgáltatás nem piaci trendfüggő, így a mosodák jövedelmezősége hosszú távon jól tervezhető.
- Megyeri Gábor, a Bubbles Zrt. vezérigazgatója

A Bubbles mostanáig saját tulajdonú, vállalati mosodákat nyitott, azonban mostantól – elsősorban vidéken – fokozatosan ”átadnák a gyeplőt” franchise partnereknek. Mi szólt a franchise forma mellett? 
Elsősorban az üzleti modellünk miatt döntöttünk úgy, hogy franchise partnereket is bevonnánk a terjeszkedésbe. Az önkiszolgáló mosoda egy igazán lokális szolgáltatás, mely nagyon sok városban működhet sikerrel, hiszen egy alapvető igényt elégít ki. A gyorsabb területi lefedettség elérésének érdekében – a saját tulajdonú üzletfejlesztés mellett – szeretnénk franchise együttműködést kialakítani és Partnerekkel együtt dolgozni a hálózatfejlesztésen. Egy jó dolgot miért ne osztanánk meg mindenkivel?!

Milyennek értékeli a Bubbles eddigi, négy éves működését, hogy halad a magyarországi hálózatfejlesztés? Hány franchise partnerrel tervezik az országos lefedettséget?
Az eddigi tapasztalatokat abszolút sikerként értékeljük. Ezt támasztja alá, hogy idén már 14 üzletet nyitottunk, 5 üzlet kivitelezése pedig folyamatban van. Jelenleg 20 működő mosodánk van, ezek közül kettő vidéken található, az egyik Székesfehérváron,  a másik pedig Érden. Reméljük, még idén sikerül elindulni Kecskeméten, Budaörsön és megnyitnunk egy második üzletet is Székesfehérváron! Bízunk abban, hogy amit a Bubbles kínál az hasznos az embereknek, és aki kipróbálja hamar ”rászokik”.
Jövő évi üzletfejlesztési terveink is ambiciózusak, melyet reméljük, hogy az új franchise partnerek is tovább segítenek. Nincs elképzelésünk az átvevők számát illetően, a lényeg, hogy olyan Partnereket találjunk, akik hasonlóan tudnak hinni a sikerben és mindent meg is tesznek érte.. Persze annak csak örülünk, ha sok ilyen mentalitású vállalkozó csatlakozik hozzánk! Véleményem szerint elképzelhető, hogy a közeljövőben országos szinten száz fölé emelkedik majd az üzleteink száma.

Hogyan épül fel egy Bubbles mosoda, illetve mennyi időt vesz igénybe a teljes kialakítás? 
Az eddigi tapasztalatokra alapozva, az üzleteink kialakítás és gépparkja standard, mindegyikben ugyanakkora géppark áll a vendégek szolgálatában. Ezen nem változtattunk lokációnként. A géppark és a kialakítás egységesített és igazodik az üzlethelyiség adottságaihoz. Igyekszünk a szolgáltatás és a kialakítás színvonalát mindenhol egységesen a legmagasabban tartani, az árazást tekintve sem differenciálunk területenként. A kialakítás nagyjából 1,5-2 hónapot vesz igénybe az üzlethelyiség állapotától függően.

A Bubbles franchise partnerek teljes körű támogatásra számíthatnak már saját franchise mosodájuk megnyitása előtt, és később folyamatosan is. Mit takar ez a támogatási rendszer?
Az átvevők várhatóan különböző területekről érkeznek, különböző háttérrel és tudással, így szükséges és közös érdekünk, hogy teljes körű támogatást biztosítsunk mindenkinek. A franchise egyik nagy előnye, hogy a tudást, tapasztalatot megosztjuk, átadjuk a Partnereknek, valamint elérhetővé tesszük számukra azokat az innovációkat is, amelyek biztosítják, hogy a Bubbles mindig piacvezető maradjon. A támogatási rendszer tartalmazza az üzleti tervezésben való aktív segítséget, illetve folyamatosan segítjük a partnereket az üzleti monitorozásában és természetesen a költségek és bevételek optimalizálásban is.

Vannak nyilvános adatok a megtérülésre vonatkozóan? 
A mosodákat már a kezdetektől pozitívan fogadják, és sok a visszajáró vendég. Ennek köszönhetően az önkiszolgáló mosodai egységek stabil, egyenletes jövedelmet biztosítanak az üzemeltetőnek. A szolgáltatás nem piaci trendfüggő, így a mosodák jövedelmezősége hosszú távon jól tervezhető.

Kiknek ajánlja és kiknek nem a franchise partnerré válást?
Olyan vállalkozó szellemű egyéneknek vagy akár családoknak, akik szeretnének egy új típusú szolgáltatás elterjesztésében részt venni. Hisznek a környezet - és gazdaságtudatosságban és abban, hogy a leendő vendégek értékelik az ilyen típusú szolgáltatásokat. Az üzemeltetés részmunkaidőben is megoldható, így fontos, hogy a leendő partner jó szervezőképességgel és időbeosztással rendelkezzen. 

Hosszú távon jól tervezhető

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank