2013.12.05.

Zsinórban harmadszor

2013-ban is a Costa Coffee franchise Európa legjobb kávézólánca, a Starbucks csak a harmadik. Átadták az európai kávéipar legrangosabb elismeréseit.

A kávé és food-to-go szektor több mint 350 felsővezetője gyűlt össze a múlt héten Párizsban, hogy részt vegyenek a hatodik alkalommal megrendezésre került európai Coffee Awards díjátadó gálán. A rendezvényen olyan cégeket és magánszemélyeket díjaznak minden évben, akik leginkább hozzájárulnak az európai kávézó piac fejlődéséhez. Ahogy tavaly (és az azt megelőző évben), úgy 2013-ban is a brit Costa Coffa vehette át a legjobb európai kávézóláncnak járó elismerést. A szavazatok alapján idén az Espresso House végzett a második, a Starbucks pedig a harmadik helyen.

Costa Coffee Fotó Costa Coffee

A Costa Coffe franchise sorozatban harmadszor nyerte meg a legjobb európai kávézólánc címet, a hálózatot további két kategóriában is díjazták: ’Legjobb kávézólánc – Dél Európa’ és ’Legjobb kávézólánc – Nagy-Britannia és Írország’.

„Ezek az elismerések igazolják a kávé és az emberek iránti elkötelezettségünket, szenvedélyünket, valamint azt a folyamatos munkát, amivel világszerte igyekszünk elhozni a verhetetlen kávé-élményt” – mondta el Andy Marshall, a Costa Coffee Franchise International ügyvezető igazgatója, és hozzátette „Ez a fantasztikus eredmény nem jöhetett volna létre partnereink és baristáink támogatása és elkötelezettsége nélkül.” A European Coffee Awards nyertesei versenytársaik szavazatai alapján kerülnek ki, ezáltal ez a szektor legrangosabb elismerése. A sorrend több mint 10.000 – a kávészektorban dolgozó – vezető szavazatai alapján alakult ki.

Az első Costa Coffee kávézót egy olasz testvérpár, Sergio és Bruno Costa nyitotta 1971-ben, Londonban. A vállalkozás 40 év alatt a világ második legnagyobb kávézóláncává nőtte ki magát, jelenleg több mint 2700 kávézót üzemeltetnek összesen 30 országban. A franchise hálózat legutóbbi (márciusban lezárult) üzleti évében átlépte a történelmi egymilliárd fontos értékesítési határt, valamint bejelentette: a következő öt évben duplájára, 2 milliárd angol fontra (kb. 730 milliárd forint) növeli bevételeit, tovább élesítve a globális versenyt riválisával, a Starbucksszal szemben.

A brit hálózat 2008-ban találta meg magyarországi mester franchise partnerét és jelent meg hazánkban. Jelenleg Magyarországon 10 Costa Coffee üzemel, kilenc Pest megyében, egy pedig Nyíregyházán.

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank