2012.10.30.

Ismert márkanév és biztonság

Makarész András, City Cartel partner mesélt szerkesztőségünknek az irodanyitás körüli teendőkről, a csatlakozás előtti motivációkról és a franchise tapasztalatairól.

Egy franchise hálózat tagjaként azért érdemes tevékenykedni, mert így független vállalkozóként élvezhetjük a hálózati előnyöket. Szeptemberben nyitott a City Cartel legújabb, a dél-balatoni régióért felelős siófoki irodája, amely a kiemelt terület mellett gyakorlatilag az egész országban kínál ingatlanokat.

Makarész András, City Cartel franchise partner

"Összességében azért döntöttünk a City Cartel mellett, mert ők kínálták a legideálisabb feltételeket számunkra, illetve az ő arculatukkal tudtunk a legjobban azonosulni.”

A rangsor – márkanév és biztonság

Makarész András szeptemberben nyitotta meg ingatlanirodáját a City Cartel siófoki és Balaton környéki képviselőjeként. Mivel korábban is az ingatlanszakmában dolgozott egy nagy hazai ingatlan hálózat értékesítőjeként már volt tapasztalata az ingatlanokkal és első kézből tapasztalta meg egy nagy hálózat működését. Az ügyvezető elmondta, hogy a saját iroda gondolata a függetlenedés igényével együtt hamar felmerült benne.
-„Több munkatársammal együtt nem voltunk megelégedve a hálózat működésével, az alkalmazottak és a vezetőség kapcsolatával és anyagi vagy személyes problémák miatt eljöttünk a cégtől. Ekkor döntöttünk úgy két másik kollégámmal, hogy elindítjuk saját vállalkozásunkat, nyitunk egy saját ingatlanirodát. Az elmúlt szűk három hónapos működés alatt az iroda töretlenül fejlődött, portfóliónk már közel négyszáz ingatlant tartalmaz.”

A közösen vállalkozó kollégák már az elején egyetértetek abban, hogy siófoki irodájukat egy franchise hálózat partnereként szeretnék elindítani. Így kezdődött el a hálózatok felkutatása, a találkozók és azok értékelése gazdasági, szakmai és saját, személyes szempontjaik szerint.
- „Nyár közepén kezdtük el felkeresni az ingatlanhálózatokat. Sok hálózatot megnéztünk és mindegyiket abból a szempontból vizsgáltuk, hogy mit tudnak nekünk nyújtani, mennyire ismert a márkanév az országban, ezek mennyire vannak összhangban a franchise díjak mértékével és egyéb személyes preferenciák. Összességében azért döntöttünk a City Cartel hálózat mellett, mert ők kínálták a legideálisabb feltételeket számunkra – mind a díjak, mind az azért kapott támogatás, know-how tekintetében, illetve leginkább az ő arculatukkal tudtunk azonosulni.”

Fontos, hogy partner-jelöltként megvizsgáljon minden lehetőséget és az alapján rendezze az ajánlatokat, hogy azok mennyire felelnek meg saját elvárásainak. Makarész András és társai úgy tűnik elvégezték a házi feladatot és megtalálták az ő egyéni igényeikhez leginkább passzoló hálózatot.
- „A 100%-ban magyar tulajdonú hálózat 12 éve van a piacon és ez idő alatt egy országosan ismert szereplőjévé vált az ingatlanpiacnak, így az ismert márkanév adott volt. Nekünk az is fontos volt, hogy a City Cartel portfólió tartalmaz nem csak ingatlanokat, de azzal kapcsolatban gyakorlatilag bármilyen terméket, szolgáltatást is, például különböző hitel konstrukciókat vagy biztosítást. Ez kollégáink számára is egy nagyobb biztonságot jelent, hiszen több lábon tudnak állni.”

A befektetés – megéri?

Minden vállalkozásindítás befektetéssel jár, a franchise jogok pedig szintén. Kérdés, hogy összhangban van-e a csatlakozással megszerezhető piaci előny a befektetés mértékével.

Ma Magyarországon, ha valaki franchise partnerként szeretne ingatlanirodát nyitni, 23 hálózat ajánlata közül válogathat, azonban a kondíciók különbözőek. Egy City Cartel iroda beindításához – az üzlethelyiség megléte mellett – a szükséges befektetés mértéke az átlagosnál valamivel alacsonyabb, 3-5 millió Ft, ami tartalmazza a franchise díjakat (belépési díj és royalty), az iroda kialakítását, a szükséges informatikai eszközöket, bútorokat, berendezéseket, támogatást és a kezdeti időszak finanszírozását.
– „A központ a szerződéskötés előtti tárgyalások során részletesen bemutatta a támogatási rendszert és azokat az előnyöket, amiket partnerként élvezhetünk. Amellett, hogy egy országszerte ismert márkanév alatt működünk, a képzéstől kezdve a közös marketingen és ügyféladatbázison át a termék portfólióig minden a megbeszéltek szerint alakult, így elégedettek vagyunk és úgy gondolom a szükséges befektetés teljes mértékben megtérül.”

Képzés és támogatás – folyamatosan

Egy franchise partner sikeres működéséhez azonban nem elegendőek az ambíciók és a szükséges tőke megléte, mind vezetői, mind alkalmazotti szinten szükség van a hozzáértésre és a megfelelő ismeretek meglétére.
- „Nagyon pozitívan éltük meg a City Cartel oktatási lehetőségeit. A csatlakozás feltétele egy kezdeti képzésen való részvétel, illetve a képzés végén egy teszt sikeres megírása. Attól függetlenül, hogy valaki éveket töltött el az ingatlan szakmában vagy teljesen újonc ezen a területen, a képzés végén az iroda indításhoz és vezetéshez szükséges tudást megkapta. Ami szintén pozitív volt, az a rugalmasság. Felhívtuk a központot, hogy van 5 új kollégánk és szeretnénk, ha részt vehetnének a City Cartel tanfolyamon. A központ együttműködését jól mutatja, hogy rövid időn belül itt, Siófokon meg is tartották az oktatást.”

Fontos, hogy az együttműködés a franchise központ és átvevője között ne csak a franchise jog és know-how egyszeri adás-vétele legyen, hanem folyamatos kapcsolattartáson és közös munkán alapuljon.
- „City Cartel partnerként természetesen rendszeres kapcsolatban állunk a központtal. A támogatás része, hogy kérdéseinkkel, problémáinkkal gyakorlatilag a nap 24 órájában megkereshetjük az illetékeseket, ami a több mint egy évtizedes ingatlanpiaci tapasztalatuknak köszönhetően nagy segítséget jelent.”<

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank