A H&M felgyorsítja terjeszkedési programját

A H&M 2013-ban is új országokat kíván meghódítani, ezek közül Észtországban és Indonéziában már aláírták a megállapodást az üzlethelyiségekről.
Hétfő
2012.10.01.
A Hennes&Mauritz vezetősége bejelentette, hogy tovább növelik a tervezett üzletnyitások számát.
 

A H&M vezetősége korábban azt nyilatkozta, hogy idén 275 boltot tervez nyitni novemberig, most azonban még belehúz és – a borúsabb fogyasztói hangulat, a bizonytalan előrejelzések és a svéd valuta erősödésének negatív hatásai ellenére – ezt a számot 300-ra emelte.

Az egyre nagyobb ütemű terjeszkedésnek köszönhetően a svéd ”fast fashion” hálózat forgalma is ezzel arányosan nő, azonban a gazdasági környezet kedvezőtlen alakulása miatt a profiton ez a növekedés már kevésbé érzékelhető. A H&M adózás előtti eredménye az idei harmadik negyedévben 4,9 milliárd svéd korona volt (165 milliárd Ft), ami mindössze 1%-kal több 2011 azonos időszakának eredményéhez képest. Ez az 1% – a növekedés ellenére – rosszabb lett a vártnál, aminek következtében a részvények esésnek is indultak a Frankfurti Értéktőzsdén.

„A divat ágazat sok piacon továbbra is nagy kihívásokat gördít elénk – mind a gazdasági kiszámíthatóság, mind a makrogazdasági környezet szempontjából” – mondta el a BBC-nek Karl-Johan Persson H&M vezérigazgató. – „2012 harmadik negyedévében ugyan jelentős bevételnövekedést könyvelhettünk el, azonban a különböző deviza átváltások negatív hatása jelentősen csökkentette az ez időszakban elért nyereséget.”

A svéd korona június és augusztus között jelentősen erősödött az euróval szemben. A valuta átváltások utáni költségek a cég hivatalos közleménye szerint 200 millió koronával voltak magasabbak idén, mint az előző évben.

A 47 országban jelen lévő svéd divat hálózat első számú piaca Németország, majd az USA, Franciaország és Nagy-Britannia. Az amerikai piacon való térnyerést a ruhakereskedelmi hálózat jelenleg online áruház beindításával kívánja elérni, ám a régóta várt megnyitót (és ezáltal a világ legnagyobb online piacán való megjelenést) ismét elhalasztották; a következő nyárig biztosan nem indul be az internetes értékesítés.

A H&M az eladások alapján ágazatának második legnagyobb szereplője a világon, a spanyol – Zara, Pull&Bear, Bershka, Stadivarius és Massimo Dutti márkákat forgalmazó – Inditex csoport után.

Hazánkban az első H&M üzlet 2005-ben, Budapesten nyitotta meg kapuit. Azóta Magyarországon országszerte 24 H&M bolt nyílt, amelyek közös forgalma 2011-ben meghaladta a 16 milliárd forintot. A H&M két másik márkája a COS és a Monki 2011-ben indították el online áruházukat.

(szt)