3 további indok, amiért 10-ből 7 vállalkozás tönkre megy 10 éven belül (2. rész)

Hétfő
2024.02.19.
A kisvállalkozások fele még az 5 évet sem éli meg.
 

Az Egyesült Államokban alapított vállalkozások (nem egyéni vállalkozók) 70%-a 10 éven belül tönkremegy, azonban a statisztikák alapján ezt nem a jelenlegi gazdasági környezet okozza. A legtöbben (80%) túlélik az első évet, azonban utána jelentős részük lehúzza a rolót, a cégek 2/3-a jut második éven túl. Habár a vállalkozásalapítás továbbra is az önállósodást és a kiugrási lehetőséget jelenti sokaknak, érdemes megvizsgálni a tényezőket, melyek megnehezíthetik ezt a lehetőséget.

Cikksorozatunk első részét folytatva, az alább kigyűjtött tippek támpontot adhatnak a sikeres vállalkozás működtetésében, habár fontos hozzátenni, hogy a legtöbb esetben - és ezt a statisztikák is igazolják - a franchise hálózatokhoz való csatlakozás is növeli egy cég túlélőképességét.

Nincs sales funnel

A sales funnel vagy "customer journey" kifejezés a fogyasztók által kapcsolatfelvételtől - konverzióig tartó útvonalát írja le. Mit csinál egy potenciális fogyasztó miután látta a hirdetést, mi a teendő ha már konvertált (loyalty), mit tegyen a vállalkozó, ha átkattintott a felhasználó, de nem vásárolt semmit (remarketing) és még lehetne sorolni az egyes lépcsőfokokat ebben. A végeredmény egy cső formát alkot, amelybe a marketing betereli a felhasználókat és amelynek a végpontja többnyire konverzióhoz vezet.
Egy effektív sales funnel automatizáció lényege, hogy mindez önjáró módon történik. Az új felhasználókat behúzza, a régieket bent tartja. Jellemző ugyanakkor, hogy egy igazán jó sales funnel a technikai korlát miatt vagy jelentős szakértelmet igényel, vagy inkább csak a közepes méretű vállalkozások kiváltsága. Kisvállalkozások számára a széles eszközpaletta (hírlevél, Facebook, Google Ads, videó kampány, remarketing, SEO, stb.) teljes egésze nehezen hozzáférhető, azonban egyes elemeket már ma sokan el tudnának kezdeni használni.

Nem vagy autentikus / transparens

Amikor az ígéretek nem felelnek meg a valóságnak az csalódáshoz vezet. Ez látszik számos statisztikából, melyek például egy kattintások és konverziók közötti különbséget figyelik. Tipikus javaslat, hogy egy landing page (az oldal ahova a reklámra kattintó felhasználó érkezik) feleljen meg minél jobban a hirdetés szövegének. Extrém példa, ha valaki egy ékszer reklámra kattint, de helyette egy szerszámkészlet oldalára érkezik - nem lesz konverzió. Gyakorlatban inkább arról van szó, hogy a promócióban erős szavak hangzanak el pl. "minőségi", "x órán belül", "hatékony", aztán mikor a felhasználó az oldalra érkezik negatív értékeléseket, vagy hiányos leírást talál; az eredmény: nem azt kapta, amire számított.
A szuper optimalizált landing page-n túl, ha egy cég nem autentikus, nem azt nyújtja amit ígért, akkor gyorsan elveszti a fogyasztói bizalmat. Ez a visszatérő ügyfeleken túl, hosszú távon, akár az új fogyasztók megtalálását is nehezítheti, ahogyan negatív hírnévre tesz szert. Különösen érzékenyek erre a szűkebb közösségben működő, vidéki vagy kisebb területet célzó vállalkozások, hiszen ilyen környezetekben futótűzként terjed a negatív hírnév.

Nem tudsz versenyezni a piacvezető cégekkel

A méretgazdaságosság elve alapján minél nagyobb egy cég, annál olcsóbban tud létrehozni egységnyi terméket. Ezért van az, hogy a sarki boltok többnyire nem tudnak árversenybe szállni a bevásárlóláncokkal. Ez az elv nyomja rá a bélyegét minden szektorra, nem csak az ár, de az elérhető technológia, belépési és jogi korlátok szempontjából is.

Ilyen helyzetben egy cégnek kompenzáló megoldásokat kell keresnie: ha árban nem, akkor minőségben kell felvennie a versenyt. A fogyasztók számára számos értéktényező van: ár, minőség, garancia, ügyfélszolgálat segítőkészsége, egyszerűség, tisztaság, csomagolás, biztonság, és még lehetne sorolni. A vállalkozók ott követik el a hibát, hogy olyan érték mentén próbálnak meg versenyezni, amelyben a piacvezető cégek a legerősebbek, így árral szemben úszva végül elsodorja őket a piac.


Franchise tanácsadó

népszerű a fórumban

Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.10.26.
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.12.
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.01.
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.14.
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.08.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Kedves Mihály!   Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.24.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.23.
Eladó a MosóMedve Wash&Dry

4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten:   III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...

4 hozzászólás
utolsó 2013.11.10.