3 további indok, amiért 10-ből 7 vállalkozás tönkre megy 10 éven belül (2. rész)
Az Egyesült Államokban alapított vállalkozások (nem egyéni vállalkozók) 70%-a 10 éven belül tönkremegy, azonban a statisztikák alapján ezt nem a jelenlegi gazdasági környezet okozza. A legtöbben (80%) túlélik az első évet, azonban utána jelentős részük lehúzza a rolót, a cégek 2/3-a jut második éven túl. Habár a vállalkozásalapítás továbbra is az önállósodást és a kiugrási lehetőséget jelenti sokaknak, érdemes megvizsgálni a tényezőket, melyek megnehezíthetik ezt a lehetőséget.
Cikksorozatunk első részét folytatva, az alább kigyűjtött tippek támpontot adhatnak a sikeres vállalkozás működtetésében, habár fontos hozzátenni, hogy a legtöbb esetben - és ezt a statisztikák is igazolják - a franchise hálózatokhoz való csatlakozás is növeli egy cég túlélőképességét.
Nincs sales funnel
A sales funnel vagy "customer journey" kifejezés a fogyasztók által kapcsolatfelvételtől - konverzióig tartó útvonalát írja le. Mit csinál egy potenciális fogyasztó miután látta a hirdetést, mi a teendő ha már konvertált (loyalty), mit tegyen a vállalkozó, ha átkattintott a felhasználó, de nem vásárolt semmit (remarketing) és még lehetne sorolni az egyes lépcsőfokokat ebben. A végeredmény egy cső formát alkot, amelybe a marketing betereli a felhasználókat és amelynek a végpontja többnyire konverzióhoz vezet.
Egy effektív sales funnel automatizáció lényege, hogy mindez önjáró módon történik. Az új felhasználókat behúzza, a régieket bent tartja. Jellemző ugyanakkor, hogy egy igazán jó sales funnel a technikai korlát miatt vagy jelentős szakértelmet igényel, vagy inkább csak a közepes méretű vállalkozások kiváltsága. Kisvállalkozások számára a széles eszközpaletta (hírlevél, Facebook, Google Ads, videó kampány, remarketing, SEO, stb.) teljes egésze nehezen hozzáférhető, azonban egyes elemeket már ma sokan el tudnának kezdeni használni.
Nem vagy autentikus / transparens
Amikor az ígéretek nem felelnek meg a valóságnak az csalódáshoz vezet. Ez látszik számos statisztikából, melyek például egy kattintások és konverziók közötti különbséget figyelik. Tipikus javaslat, hogy egy landing page (az oldal ahova a reklámra kattintó felhasználó érkezik) feleljen meg minél jobban a hirdetés szövegének. Extrém példa, ha valaki egy ékszer reklámra kattint, de helyette egy szerszámkészlet oldalára érkezik - nem lesz konverzió. Gyakorlatban inkább arról van szó, hogy a promócióban erős szavak hangzanak el pl. "minőségi", "x órán belül", "hatékony", aztán mikor a felhasználó az oldalra érkezik negatív értékeléseket, vagy hiányos leírást talál; az eredmény: nem azt kapta, amire számított.
A szuper optimalizált landing page-n túl, ha egy cég nem autentikus, nem azt nyújtja amit ígért, akkor gyorsan elveszti a fogyasztói bizalmat. Ez a visszatérő ügyfeleken túl, hosszú távon, akár az új fogyasztók megtalálását is nehezítheti, ahogyan negatív hírnévre tesz szert. Különösen érzékenyek erre a szűkebb közösségben működő, vidéki vagy kisebb területet célzó vállalkozások, hiszen ilyen környezetekben futótűzként terjed a negatív hírnév.
Nem tudsz versenyezni a piacvezető cégekkel
A méretgazdaságosság elve alapján minél nagyobb egy cég, annál olcsóbban tud létrehozni egységnyi terméket. Ezért van az, hogy a sarki boltok többnyire nem tudnak árversenybe szállni a bevásárlóláncokkal. Ez az elv nyomja rá a bélyegét minden szektorra, nem csak az ár, de az elérhető technológia, belépési és jogi korlátok szempontjából is.
Ilyen helyzetben egy cégnek kompenzáló megoldásokat kell keresnie: ha árban nem, akkor minőségben kell felvennie a versenyt. A fogyasztók számára számos értéktényező van: ár, minőség, garancia, ügyfélszolgálat segítőkészsége, egyszerűség, tisztaság, csomagolás, biztonság, és még lehetne sorolni. A vállalkozók ott követik el a hibát, hogy olyan érték mentén próbálnak meg versenyezni, amelyben a piacvezető cégek a legerősebbek, így árral szemben úszva végül elsodorja őket a piac.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
A Magyar Franchise Szövetség májusban ismét megrendezi a nagysikerű franchise képzését. Az előadásokon a résztvevők megismerkednek a franchise rendszer alapjaival, működésével, a sikeres hálózatépítéssel, a kézikönyvek elkészítésével és a partnerkeresés fortélyaival.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
Április 4-én ismét franchise kiállításon vehettek részt a hazai piac vállalkozói és befektetői.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó MozgásKlinika lehetővé teszi az izületi fájdalmak hatékony, tartós kezelését - többek között ennek is köszönheti a hálózat robbanásszerű növekedését.
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...