2017.11.16.

„Szakértelem, megbízhatóság és garancia”

Így látja, és képviseli a Kwik Fit gumi- és autószerviz hálózatot a soproni Kwik Fit szerviz franchise üzemeltetője.

Pádár Krisztián 2015-ben csatlakozott cégével a Kwik Fit Magyarországhoz. A Kwit Fit Európa egyik legnagyobb, önálló, több mint 40 éve működő gumi- és autószerviz-hálózata. Krisztián korábban nem foglalkozott autószerviz-üzemeltetéssel, teljesen újnak számított ezen a területen, így nem egy meglévő szerviz átalakításával csatlakozott a hálózathoz, habár ez a gyakoribb eset. Az üzleti világban azonban volt már tapasztalata, több sikeres vállalkozást működtet párhuzamosan.

Pádár Krisztián, a sporoni Kwik Fit franchise gumi- és autószerviz üzemeltetője Fotó Kwik Fit Sopron

A Kwik Fit 40 éves működési és üzleti tapasztalatának köszönhetően olyan vállalkozók is csatlakozhatnak a franchise hálózathoz, akik nem rendelkeznek autószerelői szaktudással. A központ mindenben segíti elhivatott partnereit.

„A tapasztalat hiánya ebben az üzletágban arra sarkallt minket, hogy segítő közösségre találjunk. Az internetes tájékozódást követően a Kwik Fit mellett döntöttünk. Megnyerő volt számunkra, hogy megtarthattuk a saját döntések lehetőségét, és mégis megkaphattuk a rendszer előnyeit” – emlékszik vissza a soproni szerviz tulajdonosa. Hozzátette, a megváltozott piaci körülményeknek köszönhetően a „sufni” műhelyek működése egyre nehezebben fenntartható, a fogyasztói igények változnak, így számukra nagyszerű, hosszú távú üzleti lehetőségnek bizonyult a Kwik Fit partnerség.

„Az ügyfelek egyre tudatosabbak, kevésbé az ár határozza meg a választásukat, sokkal inkább a szakértelem, a megbízhatóság és a garancia. A Kwik Fit hálózat nagy gondot fordít az ügyfélkezelésre” – emelte ki Krisztián. „Az ügyféllel valóban vendégként foglalkozunk a szervizünkben, törődünk személyes problémájával, biztonságával. A jelenlétében vizsgáljuk át, illetve javítjuk a gépkocsit, emellett írásban és szóban is tájékoztatjuk a feltárt hibákról, szükséges javításokról.

A csatlakozási folyamat első lépéseként Krisztián felvette a kapcsolatot a Kwik Fit franchise központtal, melyet több személyes találkozó követett. A központ segítséget nyújtott a szervizépület bérleti szerződésének megkötésében is, majd a döntést követően fél év elteltével már nyitott is a soproni szerviz. „Nyitás előtt és után is több vezetőképzést kaptunk a franchise átadótól. Nehézséget a megfelelő szervizvezető megtalálása jelentett, de ebben is partner volt a központ, mert ha kellett, saját emberüket küldték a zavartalan működés biztosítására” – avatott be Krisztián. A szakma egyik legnagyobb üzleti kihívása az elhivatott munkatársak megtalálása és megtartása. A Kwik Fit a kiválasztás folyamatában a szakmai végzettség mellett elsősorban a személyiségre, a hozzáállásra fókuszál. A szervizben elvárt magas szintű szaktudás, és a Know-How elsajátítása csak idő kérdése, melyhez folyamatos képzést biztosít.

Kwik Fit Sopron

A kezdeti nehézségeket követően Krisztiánék – a szervizkialakítás és a beindulási időszak finanszírozásához szükséges – teljes befektetésének megtérülése két évet vett igénybe, melyhez a központ folyamatos segítsége is hozzájárult. „A Kwik Fit franchise hálózat előnye, hogy a központ nem csak az üzleti stratégiában, a kereskedelmi és működési folyamatokban, a marketingben, az ügyfélkör kialakításában, de a tárgyalásokban is segít: a partnerek a lehető legkedvezőbb beszállítói árakhoz jutnak hozzá. Emellett bármely, a hálózathoz tartozó szervizben karbantartott járműre európai garancia is jár (a speciális munka- és alkatrész-garanciák mellett), ami igencsak vonzó az ügyfelek számára.”

Krisztián kérdésünkre elárulta, hogy elsősorban olyanoknak ajánlja a franchise partnerséget, akik új szervizt szeretnének nyitni, de nincs meg hozzá a megfelelő szaktudásuk, illetve olyan szerviztulajdonosoknak, akik növelni szeretnék bevételüket, ügyfeleik számát. „A professzionális és stabilan működő Kwik Fit rendszer keretein belül erre minden lehetőségük megvan.” Krisztián szerint fontos, hogy az a vállalkozó, aki franchise hálózatban látja cége jövőjét, szeressen emberekkel együtt, közösségben dolgozni, legyen szó a saját, az országos, vagy akár a nemzetközi csapatról. „Ha valaki meghozta a döntést a csatlakozásról, hallgasson a franchise átadójára. Sok bosszúságtól, felesleges „tanulópénztől” kímélheti meg magát” – egészítette ki.

„Szakértelem, megbízhatóság és garancia”

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank