2017.05.22.

A kölcsönös támogatásra építve

Az Extra Services ügyvezető igazgatóját kérdeztük többek közt a franchise koncepció előnyeiről és a központ által nyújtott támogatási rendszerről.

Meg tudná becsülni az Extra Services franchise hálózat tavalyi növekedésének a mértékét?
Mára az Extra Servises nem csupán egy franchise hálózat, hanem három, egymást támogató és kiegészítő szolgáltatási hálózat, az Extra Cleaning, Extra Husband és Extra Moving. Ez a három franchise – tisztítási, javítási és költöztetési szolgáltatásokra szakosodott – koncepció az elmúlt évben segítette egymást, ennek köszönhetően 40 százalékkal gyarapodott az ügyfeleink száma. Ez azt is jelenti számunkra, hogy egyre többen hajlandóak fizetni a valóban minőségi szolgáltatásokért.
Mit sikerült elérni a franchise fejlesztések terén az elmúlt évben?
Sikerült elérnünk, hogy mind a három franchise koncepciónk tökéletesen kiegészítse egymást úgy, hogy mégis három különböző és független szolgáltatásról beszélünk, amelyek egymáshoz közel álló, de eltérő piacokon képesek érvényesülni. Mindegyik koncepciónkról elmondható, hogy nagyszerűen segíti, reklámozza a másik kettőt.

R.S., Extra Services Fotó EXTRA SERVICES

Nagyszerű hír, hogy minden hálózatunk számos partnerrel gazdagodott. Jelenleg hálózataink és partnereink teljes támogatására koncentrálunk
– Radek Straka, Extra Services.

Min szeretnének fejleszteni a jövőben, illetve mik azok a területek, amelyeken kiemelten dolgoznak?
Jelenleg a franchise partnereink védelmének fejlesztésén dolgozunk. Elsősorban olyan ügyfelekkel szemben kívánjuk őket védeni, akik vállalkozásainkat egyfajta alantas szolgáltatásként kezelik. Konkrétan olyan helyzetekről beszélek, mint például egy megrendelés lemondása az utolsó pillanatban a felelősség vállalása nélkül. Ők nem tudják, hogy minden partnerünk minőségi szolgáltatást szeretne nyújtani és rengeteg időt, energiát fordít arra, hogy kiszolgálja az igényeket. Felkészíti a munkaerőt, beszerzi a megfelelő eszközöket, akár lemond más megbízásról. Ha a megrendelést az utolsó pillanatban visszamondják, akkor nemcsak az adott megrendelésből származó, hanem az el nem vállalt munkából származó bevételtől is elesik. A legrosszabbak azok az ügyfelek, akik ezt sorozatosan játszák el.
A védelem olyan üzleti kondíciók és szabályrendszer kidolgozását jelenti, amely nemcsak a fogyasztókat, de a szolgáltató partnereinket is védeni fogja. Felállítunk egy olyan belső adatbázist is, amelyben szerepelni fognak a nem komolyan vehető ügyfelek. Ez az adatbázis minden franchise partnerünk számára elérhető lesz.

Ön szerint mi a vonzó az Extra Services-ben a franchise partnereik számára?
Elsősorban az, hogy nem egy költséges és bonyolult rendszerről van szó. A legtöbb jelentkező számára adott a lehetőség, hogy saját vállalkozást indítson és kiemelkedő bevételre tehessen szert. A befektetés megtérülési ideje 8-10 hónap, arról nem is beszélve, hogy minden partnerünk megkapja a vállalkozáshoz szükséges eszközöket, melyek értéke háromszorosa a belépési díjnak.

Mit tud elmondani a jelentkezők számáról?
Magyarországon első körben egy országos master franchise partnert keresünk, ami természetesen egy szűkebb célcsoportot jelent a helyi, egyéni (single) franchise lehetőségre jelentkezőkhöz képest. Jelenleg a master partneri toborzás legelején járunk, de már elkezdtek beérkezni az első érdeklődések. Az egyéni franchise partnerségről minden héten átlagosan 10 jelentkező érdeklődik. De azt mondhatom, hogy százból egy jelölt az, aki valóban alkalmas a hálózathoz való csatlakozásra. Nagyon figyelünk arra, hogy minden új partnerünk megfelelően tudja reprezentálni az egész hálózatot és annak értékeit.

Vannak olyan tényezők, amelyek hátráltatják a hálózat terjeszkedését?
Az egyetlen tényező, melynek létezéséről tudunk az az emberi hülyeség. Például: én nem fogok senkinek sem fizetni semmiért, én meg tudom csinálni egyedül is – ez egy gyakori eset. Azt is látjuk, hogy sokan próbálják másolni a franchise koncepcióinkat a megfelelő piaci ismeretek és kockázatok tudta nélkül. Ők belevágnak a saját, azonos szolgáltatásokat kínáló vállalkozásukba, és három hónap elteltével sem értik, hogy miért nem képesek profitot termelni. Ilyenkor persze azt mondják, hogy a hálózatunk egy hazugság, ezen üzletágak nem kifizetődőek. Persze azon nem gondolkodnak el, hogy esetleg a hiba náluk van.

Hogyan segíti a franchise központ a partnerek munkáját?
Minden franchise partnerünk számára biztosítjuk az alapvető eszközparkot. Emellett megkapnak minden fontos hirdetési és marketing támogatást is. A promóciós eszközöket általában teljesen ingyen bocsátjuk rendelkezésükre. Számukra mindig elérhetőek központi munkatársaink, legyen szó akár értékesítésről, akár ügyintézésről. Az IT osztályunk ellátja őket az összes fontos kimutatással és jogi segítséget is nyújtunk, ha szükség van rá.

Melyik franchise koncepció termeli a legtöbb profitot?
A szolgáltatásaink középpontjában az ügyfeleink állnak. Minden esetben a lehető legmagasabb minőségi színvonalat kínáljuk, megközelítőleg azonos árakon, ezért nehéz különbséget tenni az egyes hálózataink között. Véleményem szerint talán az Extra Cleaning hálózatunk hozhatja a legtöbb profitot, mert ezen szolgáltatásunk rendelkezik a legtöbb állandó, gyakran visszatérő ügyféllel.

Tervezik új szolgáltatási ágazat beindítását a jövőben?
Természetesen. Komoly terveink vannak az új ágazatokat illetően. Ez elsősorban az egyre növekvő, nagyobb hálózatok működtetése iránt elkötelezett befektetői érdeklődésnek köszönhető. Ebből kifolyólag megnyitottuk a lehetőséget a csatlakozáshoz a nagyobb befektetők, tőkeerős befektetői csoportok számára is.

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank