2015.04.25.

A web-áruházak és a valódi boltok határai ötvözhetők

A magyarok még mindig inkább boltban vásárolnak az internet helyett, legkevésbé élelmiszert rendelünk online.

Annak ellenére, hogy a magyar vásárlók több mint fele nyitott arra, hogy online vegyen napi fogyasztási cikket, a lakosság 62 százaléka – ami a globális átlagnál egy százalékkal magasabb – fontosnak tartja, hogy élelmiszerboltban szerezze be a szükséges termékeket – derült ki a Nielsen piackutató kutatásából. A magyarok többsége (52%) szerint az élelmiszerek vásárlása kellemes bolti időtöltés saját maga, illetve családja számára. A felmérés szerint összességében vegyi termékeket többen terveznek venni a neten, mint élelmiszert, Magyarországon a válaszadók legnagyobb arányban tusfürdőt, kozmetikumot és dezodort vennének.

A globális felmérést az online kiskereskedelemről 2014. augusztus 13 – szeptember 5. között végezték, mely során több mint 30 ezer internet felhasználót kérdeztek meg 60 országban - Európa mellett Ázsiában és Óceániában, Észak- és Dél-Amerikában, Közép-Keleten, valamint Afrikában.

A kutatás rámutatott arra is, hogy az interneten vásárló megkérdezettek többsége házhoz szállítás helyett az üzletben, illetve más helyszínen személyesen veszi át az online megrendelt terméket. A Nielsen szerint a felmérés eredménye egyúttal azt is jelzi, hogy az internetes vásárlás és a valódi boltok határai ötvözhetők, ami által különböző új módok állnak a gyártók és kereskedők rendelkezésére a vevők megnyeréséhez.

A piackutató cég úgy véli, a legsikeresebb kiskereskedők és gyártók összekötik a fizikailag érzékelhető világot a virtuálissal, használják az új technológiákat, vevőik elvárásait pedig ott és akkor elégítik ki, ahol, és amikor azok vásárolni akarnak. Ilyen digitális megoldások lehetnek az online vagy mobil kuponok, wifi vagy számítógép az eladótérben, hogy tájékozódhassanak a bolti választékon túl elérhető, online megrendelhető termékekről. A magyar vásárlók legnagyobb arányban, 67 százalékban ez utóbbi megoldásnak örülnének a kutatás szerint.

A web-áruházak és a valódi boltok határai ötvözhetők

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank