Hogyan érjük el az Y generációt
Ez a generáció pedig már mindent az éttermekbe szervez, a hivatalos találkozóktól kezdve, a barátokkal való beszélgetéseken át a családi vacsorákig.
Nézzük meg, hogyan lehet a legjobban elérni az Y generációt.
Social Media
Az Y generáció már a közösségi médiában él. Folyamatosan telefonjukat bújják, különböző alkalmazások között ugrálva. Az olyan csatornák, mint a Facebook vagy éppen az Instagram aranybányák lehetnek a potenciális vendégek eléréséhez. Remek eszköz, hogy közvetítsd az étterem atmoszféráját, illetve az ételeket/menüket bemutasd.
Weben keresztüli kommunikáció a vendégek felé
A fiatalabb korosztályok már a digitális világban nőttek fel. A különféle új technológiák bevezetése, adaptálása biztos módszer az új generációk elérésére. Ismerd meg vendégeidet még jobban, hozd létre a saját vásárlói perszónádat. Az egység weboldalát szabd erre a perszónára, indítsd online kampányokat Facebookon, Instagramon vagy Messengeren, melyek interakcióra késztetik a fogyasztóidat. Adj nekik lehetőséget online asztalfoglalásra vagy épp a rendelésre. Ezek az újítások elengedhetetlenek a mai rohanó világban, hiszen senki sem várakozik szívesen, főleg éhesen.
Online értékelések
Ma már az emberek közel kétharmada megnézi az adott hely Google értékeléseit, mielőtt kipróbálná. A Google My Business vagy éppen a Tripadvisor, olyan felület ahol minden sikerre éhes vendéglátó helynek elengedhetetlen a megjelenés.
Hűség programok
A meglévő vendégek megtartásával egyszerűen, ám mégis hatékonyan növelhető egy vendéglátóegység profitja. Ehhez viszont szükséges, hogy a vendégek minél előbb becsatlakozzanak a hűségprogramodba, akár már az első látogatásuk alkalmával. Itt a fiatalabb generációk bevonzása nagy hatásfokkal megoldható különböző applikációkkal (például: később levásárolhatók, beválthatók a vásárlással megszerzett digitális hűségpontokkal). Egyre népszerűbbek a közösségi médiára épülő kedvezményrendszerek, melyek még erősebben sarkalják arra a vásárlókat, hogy mindig a megszokott helyüket válasszák. A 21. századi hűség programoknak már mobil applikációkra kell épülniük, ezt mi sem mutatja jobban, hogy a kártyás rendszerek folyamatosan tűnek el szerte a világban.
Az egészségért mindent
A fiatalabb korosztályok soha nem látott mértékben érdeklődnek az egészséges ételek iránt. Egyre több étterem kínál minden mentes termékeket, külön árul vegán ételeket, elég csak a Burger King néhány hónapja bemutatott vegán burgeréra gondolnunk.
Fektess a tartalomba!
Az Z és az Y generáció messze a legtájékozottabb. Különböző blogokon, vlogokon tájékozódnak az éttermekről, az ételekről, a világról. Egyre népszerűbb a vendéglátó egységek körében, hogy megjelennek a számos gasztro oldalakon, melyek bemutatják az ételeiket, a felfogásukat és a szolgáltatásuk színvonalát.
Több értékelést!
Ma már kevesen mennek úgy étterembe, hogy ne olvasnák el előtte az online értékeléseket. Ezért a sikerhez elengedhetetlen, hogy ösztönözd vendégeidet, hogy értékeljék a helyet, osszák meg tapasztalataikat, ezzel bevonzva más vásárlókat. Az online térben futótűzként terjedhetnek a hírek, legyenek akár negatívak vagy éppen pozitívak. Ez még hangsúlyosabban igaz a turistákra építő egységek esetében, ahol néhány negatív értékelés komolyan visszavetheti az étterem jövedelmező képességét. Főleg akkor, ha ezekkel az értékelésekkel az egység jó néhány helyet lezuhan a rangsorban.
Trendi
A sikernek fontos összetevője a trendiség, azok az éttermek, melyeket a közönség méltónak talál az Instagramra gyorsan telt házra számíthatnak. Manapság az emberek az életük minden egyes részletét megosztják már a social médiában. Egy ilyen világban nincs is annál jobb érzés, mint amikor az ember megoszthatja a tökéletesen elkészített ételét. Az izgalmas belső terek, a nyugalmat árasztó zene és az egzotikusan szervírozott ételek azok, amiért az Y generáció tagjai élnek és halnak.
Kapcsolódj
Ez egyik legjobb módszer arra, hogy a fiatalabb generációk is visszatérő vásárlóid legyenek a megfelelő nyelvezet és kommunikációs stílus használata. Minden korosztályt a saját nyelvén szólíts meg. Mindig válasz ki valami trendit és arra építs rá a marketingedet. Kijött egy új Tarantino film? Tedd rá a poharakra. Jön a befejező része a Trónok Harcának? Készíts a sorozatba illeszkedő kajákat. Új Star Wars? Indíts egyedi akciókat az új filmre való tekintettel. Így a rajongók körében könnyen ismertté teheted a helyedet.
Csináld te a legjobban
Ahhoz, hogy a fiatalokat megfogd folyamatosan lépést kell tartanod a legújabb trendekkel és hozzájuk kell igazítanod a marketing stratégiádat.
Forrás: qsrmagazine.com
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
Melyik franchise hálózatba érdemes befektetni? Melyik koncepció kínálja a legnagyobb profitot?
Mindenki szeretné elérni a pénzügyi függetlenséget, de keveseknek adatik meg a lehetőség. A karrier-építés nem mindig jelent megoldást, a legtöbben saját vállalkozásról álmodnak, de próbálkozásaik mégis kudarcba fulladnak. Mi jelentheti a megoldást?
Évről-évre sokan fogadkoznak, hogy végre elkezdik a fogyókúrát, elkezdenek mozogni, leteszik a cigarettát, megtanulnak valamilyen nyelvet vagy éppen vállalkozást indítanak.
Habár egy franchise indítása nagyobb befektetést igényel, mint egy független vállalkozás, a tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy hosszú távon egyértelműen a franchise a nyerő.
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...