3 dolog, amit vállalkozóként érdemes megtenni az Újév első hetében

Az ünnepek, a téli szünet és kikapcsolódások után teljesen érthető, ha kell egy-két nap, hogy a vállalkozók visszarázódjanak a mindennapokba; de a megfelelő felkészülésnek megvan a maga előnye.
Péntek
06.01.2017
Ne csak vesse bele magát a munkába, vállalkozása újra kalibrálásával állítsa növekedési pályára üzletét.
 

Most, hogy véget értek az ünnepek, és javában zajlik az Újév, itt az ideje, hogy visszatérjen dolgozószobájába, műhelyébe, a ”laborba”, hogy olyan innovatív ötletekkel rukkoljon elő, amikkel növekedési pályára állíthatja vállalkozását. Függetlenül cége méretétől, vagy attól, hogy melyik szegmensben, ágazatban tevékenykedik, az alábbi három egyszerű dolgot érdemes megtennie, ha a következő 365 napban hatékonyságának és piaci részesedésének növelése a cél.

1. Száznapos terv
Az 1930-mas években Franklin Roosevelt amerikai elnök a beiktatása után állt elő a száznapos terv gondolatával, mint munkássága hatékonyságának mérőeszközével, ami azóta a frissen megválasztott elnökök tradíciójává vált. A program általában olyan rövidtávú célokat tartalmaz, melyek hozzájárulnak az elnök hosszútávú víziójának megvalósításához. A vállalkozóknak szintén érdemes elkészíteniük saját száznapos tervüket, mint vállalkozásuk hatékonyság- és rentabilitásnövelésének tervrajzát. Egy ilyen program többtucat konkrét feladatot fogalmaz meg, valamint megköveteli a vállalkozástulajdonost, hogy átgondolja azokat a lépéseket és erőforrásokat, amelyekre a megvalósításhoz szükség van. Míg megvan a hosszútávú víziók kidolgozásának a helye és ideje is, addig a száznapos terv inkább az elérhetőbb célok megvalósításához, valamint egy lendületes, energikus évkezdéshez segíti hozzá a vállalkozókat. Amikor pedig a program április közepén a végéhez ér, akkor a vállalkozók tudni fogják, hogy ünnepelhetnek-e, vagy inkább törekvéseik újra gondolásába kellene több energiát fektetniük.

2. Lomtalanítás
A vállalkozás munkaterületének átfogó kitakarítása, rendberakása fáradságos, mégis szükséges feladat akkor is, ha csak az iroda feng-shui-ját szeretné jobbá tenné, de akkor is, ha könnyebben, egyszerűbben szeretné tárolni és megtalálni a dolgait. Érdemes erre akár egy szombati napot kitűzni (amikor a kollégák, alkalmazottak többségének van egy szabad délelőttje), szerezni egy nagyobb méretű kukát vagy konténert, és megszabadulni minden szükségtelen dokumentumtól, prezentációtól, dossziétól, kidobni minden régi felszerelést, brosúrát, termékmintát - minden felesleges, használatlan tárgyat. Ha a munkaterület már rendezett, akkor érdemes bevezetni egy felhő alapú biztonsági rendszert, amivel kényelmesebbé tehető a vállalat elektronikus adataihoz való hozzáférés és azok helyreállítása. A lomtalanítással a kollégái is hatékonyabban tudják végezni a dolgukat, de a rendezett és hatékony iroda ad egy szakmaibb, profibb megjelenést is.

3. Törjön magasra
Az Újév első hete tökéletes idő a termékei, szolgáltatásai árának átgondolásához, újra értelmezéséhez. Sok kis- és középvállalkozó próbál úgy versenyképesebb lenni, hogy lejjebb viszi az árait; és gyakran ez hiba. Ahelyett, hogy egyből árat csökkentene, először érdemes tanulmányozni a piacot, és megfogalmazni egy tervet, ami számba veszi vállalkozása korábbi ár változtatásait és a szezonális hatásokat, valamint meghatározza az ár- vagy munkadíjemeléshez legalkalmasabb időpontot, illetve ahogyan az áremelést racionalizálni tudja – vagyis, amitől az ajánlata értékesebb lett. Ha talál olyan űrt, lehetőséget, ami lehetővé tenne egy kisebb, de nyereséges emelést, akkor ragadja meg az alkalmat.

Az ünnepek, a téli szünet és kikapcsolódások után teljesen érthető, ha kell egy-két nap, hogy a vállalkozók visszarázódjanak a mindennapokba; de a megfelelő felkészülésnek megvan a maga előnye. Azok, akik – akár egyfajta éves munkahelyi rituálé, szertartás formájában – alkalmazzák a fenti három lépést, január elején “újra indítják” vállalkozásukat, segítenek csapatuk energizálásában, inspirálásában, és új innovációs, növekedési lehetőségeknek engednek teret a cégen belül.


népszerű a fórumban

Franchise trendek 2013-ban

Én ezt ajánlom minden franchise tulajdonosnak: http://vendeglatoprogram.com/termekek/franchise-rendszer Sokkal könnyebb lesz vele a franchise üzletek kezelése.

1 hozzászólás
utolsó 04.02.2016
Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 26.10.2014
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 12.07.2014
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 01.07.2014
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 14.12.2013
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 08.12.2013
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Kedves Mihály!   Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...

2 hozzászólás
utolsó 24.11.2013
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...

2 hozzászólás
utolsó 23.11.2013