2015.03.13.

Kapcsolódjon. Innováljon. Fejlődjön.

A franchise értékesítés és menedzsment, valamint a franchise jövője volt a Nemzetközi Franchise Szövetség idei konferenciájának középpontjában.

Az idei évben 49 ország franchise szakértőit hozta össze a Nemzetközi Franchise Szövetség (IFA) éves (sorozatban 55.) konferenciája, a legkülönbözőbb ágazatokból érkeztek franchise hálózatok és érdeklődők, hogy ellessék a legjobb gyakorlatokat és lehetőségeket. Vendég előadók, díjátadó, oktató jellegű előadások, kerekasztal beszélgetések és csúcstalálkozók is voltak a programban, olyan témákban, mint a franchise értékesítés, -menedzsment és a franchise jövője. A Franchising.com segítségével foglaljuk össze a háromnapos rendezvény fontosabb tanulságait.

IFA Convention, 2015, Las Vegas Fotó International Franchise Association

A konferencia – ami különösképp franchise átvevők, átadók és az ágazatot támogató beszállítók számára kerül megrendezésre – egy fórum a kapcsolatok és ötletek kidolgozásához, kiépítéséhez és ápolásához.

A kutatómunka, a “researching” egy új hulláma
Az egyre diverzifikáltabbá váló kommunikációs platformokkal és lehetőségekkel a jövőbeli vállalkozástulajdonosok függetlenebbek, mint valaha. Az autóvásárlás példáját használva: a vásárlók egy évtizede még elmentek több autószalonba is, beszéltek az értékesítőkkel és több különböző tesztvezetést is végeztek, mielőtt meghozták volna döntésüket, hogy melyik autót vásárolják meg. Ma a vásárlók már azelőtt pontosan ismerik az árakat, technikai jellemzőket, választási lehetőségeket, elérhetőséget, mielőtt még ellátogatnának a szalonba. Kevesebb emberi interakció zajlik és előzőleg több kutatómunkát végeznek.
Ugyanez igaz a franchise licencekben érdekelt vásárlókra is. Még mindig vannak érdeklődők, akik gyors emberi interakciót akarnak, de manapság egyre többen igyekeznek elkerülni a ”jutalék-orientált” értékesítőket, ügynököket. Az érdeklődők annyi információhoz szeretnének hozzájutni, amennyihez csak lehetséges, ezért biztosítani kellene nekik, hogy hozzáférjenek ehhez.

Információ túltöltöttség
Jelenleg van egy üzleti irányelv, miszerint annyi információt kell biztosítani az érdeklődőknek, amennyit csak lehetséges. Azonban főleg a fiatalabb korosztály tagjai már éjjel-nappal képesek befogadni és felkutatni információkat, és az ő körükben kell érdeklődést kreálni, ami megkereséshez és együttműködéshez vezethet. ”Hogyan keltem fel az emberek érdeklődését, hogyan beszéljek hozzájuk?”
Az információbiztosítással (valamilyen médiumon vagy franchise prospektuson, szórólapon, kézikönyvön, stb. keresztül történő átadással) az a baj, hogy egyoldalú. Senki nincs ott, hogy elmagyarázza mit jelent mindez és miért van ott. Amikor egy potenciális franchise átvevő kézhez kapja a vállalat franchise tájékoztatóját, sokszor az annyi szabályt, előírást és jogi szöveget tartalmaz, ami esetleg elijesztheti az érdeklődőt. De, ha egy személyes beszélgetés során elmondja, hogyan védik azok a részek a márkát és tartják fenn a következetességet, akkor kisebb az esély rá, hogy ilyen megtörténjen.

Izgalmas új karrierek a franchise szektorban
A franchise piaccal együtt a franchise szakértők és szakmabeliek száma is világszerte növekszik, és a szakterületek is egyre specifikusabbak. Több karrierút is kifejlődött már a franchise világából, olyan területekre szakosodva, mint például franchise átvevők felkutatása és toborzása,  franchise jogi, üzleti tanácsadás vagy kapcsolatterápia a franchise átadó és átvevő között. Továbbá a közösségi média széleskörű használata megteremtette az igényt a közösségi média szakértők iránt is.

Minden platformon kommunikálni és hasznosítani a technológiai megoldásokat
Jelenleg a franchise átvevőket toborzó web-oldalak látogatóinak több mint 60 százaléka mobil eszközről internetezik, és azoknak a száma is emelkedik, akik elérhetőségeik között megadják telefonszámukat is. Legyen hát biztos benne, hogy azok a címjegyzékek megfelelnek a feladatnak és irányítsa az érdeklődőket a megfelelő kapcsolattartóhoz.

A franchise átadók egyre inkább ”multi-unit” franchise átvevőket keresnek
A franchise átadók egyre inkább olyan szakembereket – pl. ügyvédeket, korábbi üzlettulajdonosokat, vállalkozókat vagy vállalati menedzsereket – céloznak meg a franchise átvevő toborzás során, akik rendelkeznek üzleti tapasztalattal, és így képesek ”multi-unit” franchise tulajdonosként több üzletet, értékesítési pontot is kialakítani és működtetni – teszi ezt a franchise központ ahelyett, hogy egyéni franchise átvevőkkel szerződnének. És ennek van is értelme, hiszen jóval könnyebb 3 partnert menedzselni, mint 10-et.

Ne hagyja figyelmen kívül az emberi tényezőt
A nap végén az emberi interakció, bizalom és összhang kiépítése kritikus a fanchise átadója és átvevője között. A díszes, megnyerő web-oldalak és innovatív technológiák nem ismerik el, nem jutalmazzák a franchise partnerek teljesítményét, az emberek igen.
Szükség van a gyorsabb innovációra, a technológiával és a változó fogyasztói szokásokkal való lépéstartásra, de nem szabad megfeledkezni az emberi tényezőről sem.

 


A Nemzetközi Franchise Szövetség (International Franchise Association – IFA) 1960-as alapítása óta világszerte támogatja, népszerűsíti és öregbíti a franchise tevékenységet. Teszi ezt kormányzati kapcsolatokon, lakossági-, vállalati együttműködéseken, média kapcsolatokon és folyamatos oktatási programokon keresztül. A szervezet tagjai franchise hálózatok, franchise átvevő partnerek, szakértők és a franchise ágazat beszállítói. 

Kapcsolódjon. Innováljon. Fejlődjön.

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank