Kávézómárkák Magyarországon

Elsősorban a kávéházak jelentik az ágazat növekedésének motorját: a nemzetközi láncok továbbra is az intenzív növekedés fázisában vannak a legjobb lokációk kiválasztásával Budapesten és a nagyobb vidéki városokban.
Kedd
25.11.2014
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
 

Ugyan a szakosodott kávéházak relatíve drágábbak a hagyományos kávézókhoz képest, kiváló elhelyezkedésük és erős márkájuk vonzza a turistákat és azokat a helyieket, akik hajlandók többet fizetni a latte-jukért. A legtöbb ilyen kávéház nagy forgalmú helyszínen található, pl. a Budapest belvárosában lévő egyetemek és bevásárlóközpontok közelében, de ezektől a márkáktól is azt várják, hogy beköltözzenek a nagyobb vidéki városokba is – számolt be piacelemzésében az Euromonitor.

A magyarországi bár és pub kategória változatos képet mutat, ahol jellemzően a független és családi vállalkozások dominálnak. A nagy kávézóláncok közül vannak hazánkban is kiterjedtebb hálózatok, de az ő részesedésük az ágazat teljes értékesítésének mindössze 2 százalékát tette ki 2013-ban. Magyarországon az AmRest üzemeltetésében a világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks és a McDonald’s üzemeltetésében a McCafé fej-fej mellett vezetnek 1százalékos részesedéssel. Ugyan a Starbucksnak csak 9 üzlete van a 37 McCaféhoz képest, mégis, a magasabb üzletenkénti forgalom kiegyenlíti a különbséget.

Az ágazati kilátásokról azt írja az Euromonitor, hogy az egyszer híres budapesti kávé kultúra visszatérni látszik, de a nemzetközi trendek hatásával színesedve. Elsősorban a kávéházak jelentik az ágazat növekedésének motorját: a nemzetközi láncok továbbra is az intenzív növekedés fázisában vannak a legjobb lokációk kiválasztásával Budapesten és a nagyobb vidéki városokban, ahol úgy érzik, hogy erős a vásárlóerő. Őket szorosan követik azok a független kávézók, amelyek nyitnak egységeket a kisebb városokban is, hogy a helyi közösséget kiszolgálják. Ezek a kávézók sokszor kínálnak alkoholos italokat is, amivel gyakran kerülnek a fogyasztók célkeresztjébe.

A Starbucks és McCafé mellett olyan nemzetközi franchise kávézóláncok is jelen vannak a magyar piacon, mint pl. a globális versenyfutásban a Starbucks elsőszámú riválisát jelentő Costa Coffee, a California Coffee Company vagy az utolsó kávéházi licenceit értékesítő CoffeeShop Company.


népszerű a fórumban

Új dizájn, új üzlet

Ideje felfedezni a Subway® franchise hálózatában rejlő üzleti lehetőséget! Konferenciát szervez a Subway Budapesten, hogy megosszák tapasztalataikat mindazokkal,...

1 hozzászólás
utolsó 06.03.2018
Az étteremlánc, amely még Barack Obamát is rajongói közt tudhatja

Azoknak, akik érdekeltek a Five Guys által kínált franchise lehetőségekben, érdemes ellátogatniuk a hálózat honlapjára: www.fiveguys.com/franchising.

1 hozzászólás
utolsó 04.10.2016
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 22.08.2016
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 02.08.2014
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 07.11.2013
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 24.10.2013
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 15.07.2013
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 15.07.2013