2014.06.17.

A Subway visszatért Horvátországba

Szlovénia után a horvát piacra is visszatért az üzletek számában világvezető gyorsétterem hálózat.

A tavalyi sikeres szlovéniai visszatérése után, Horvátországban is újraindítja franchise programját a világ legnagyobb gyorsétterem hálózata. A Subway hálózatfejlesztés közép- kelet-európai vezetője, Martin Prince elmondta, hogy Horvátországban is ugyanazt a stratégiát fogják követni, mint minden eddigi ország esetén. - „Horvátországban is helyi franchise partnerek bevonásával tervezzük bővíteni hálózatunkat, akik kulcsfontosságúak a koncepció sikeréhez ezen a piacon. Horvátország ma már az Európai Unió tagja, így már biztosítható, hogy a jövőbeni Subway éttermek megfeleljenek az ún. ”aranystandard”-nek (Subway Golden Standard), ami az összes EU országra vonatkozó egységes követelményrendszert jelenti, és ami biztosítja, hogy minden ország azonos minőséget kínáljon. Ezt szinte lehetetlen volt teljesíteni Horvátországban az EU-csatlakozás előtt.”

Martin Prince - Subway Fotó Subway - Martin Prince

Az a célunk, hogy a Subway a horvát piacon is ”number-one” márkává váljon, amely magas minőséget képvisel megfizethető áron. Horvátországban is helyi franchise partnerek bevonásával tervezzük bővíteni hálózatunkat, akik kulcsfontosságúak a koncepció sikeréhez ezen a piacon.
Martin Prince

A Subway első alkalommal 2004-ben jelent meg Horvátországban, a helyi franchise partnerek összesen hat éttermet nyitottak. A franchise lehetőséget azonban 2009-ben vonta vissza, és döntött a kivonulás mellett a gyorsétterem lánc, elsősorban a már említett szabványok, illetve azok nem teljesülése miatt. Most már viszont jóval magasabbak az elvárások a piaccal szemben. „Tudjuk, hogy a horvát fogyasztók igényesek és keresik a magas színvonalú termékeket. Tapasztalatból tudjuk, hogy a Subway népszerű volt Horvátországban, de most, amikor igazán elkezdtük a fejlesztéseket, most várjuk az igazi eredményeket” – mondta el Martin Prince.

A jelenlegi tervek szerint rövidtávon legalább 22 éttermet nyitnak franchise partnerek vezetésével, min. 50 ezer lakosú városokban. A franchise partnerré válás feltételei hasonlóak a magyarországi franchise kondíciókhoz.

Annak ellenére, hogy az adriai-régió egyik fontos részét képezi a Subway kelet-európai expanziójának és fejlesztésének, a környező országok piacaira egyelőre nem terveznek belépni. „Hosszú távú terveink között szerepel a szerb, a montenegrói, a bosnyák és a macedón piac is. Ugyanakkor csak nemrég nyitottunk meg Ljubljanában, így most elsősorban Szlovéniára és Horvátországra fókuszálunk és haladunk lépésről lépésre” – tette hozzá Martin Prince. 

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank