2014.03.03.

Hiánypótló kereskedelmi tevékenység

Mi jellemzi ma a magyar sütőipari szektort, és mi szükséges egy saját pékáru szaküzlet sikeres működtetéséhez?

Immár két évtizede, 1994-ben nyitotta meg kapuit a Soroksári Buci Pékség. A családi vállalkozás gyorsan fejlődött, és hamar új termékekkel, valamint új üzletekkel is bővült – ma már tizenkét 'Soroksári Buci' és négy 'Bucci no. 1.' pékszaküzletet látnak el friss pékáruval nap, mint nap. A sokévnyi tapasztalatnak köszönhetően a vállalkozás tavaly döntött a franchise hálózat kiépítése mellett – amiről és a márka a piacon betöltött szerepéről most Kerekes Márta ügyvezető igazgatót kérdeztük.

Hogyan látja a sütőipari szektort ma Magyarországon?
Az élelmiszer feldolgozó ágazaton belül, a sütőiparban található a legtöbb önálló vállalkozás. A kereskedelemben jelenleg a koncentrációs folyamatok a jellemzőek. A multi kereskedelmi láncok az összes pékáru értékesítés kb. 55-56 százalékát tudhatják magukénak. A saját szakboltok, mint amilyeneket a Soroksári Buci Pékség üzemeltet, csak 15-16 százalékát teszik ki ma Magyarországon az összes eladott pékárunak. Pont ezért gondoljuk, hogy hiányt pótló kereskedelmi tevékenység ma saját pékáru szaküzletet működtetni.

Kerekes Márta, ügyvezető-igazgató, Soroksári Buci Pékség Fotó Soroksári Buci Pékség

„Az ideális franchise partner kóstolta, ismeri és szereti a termékeinket, akkor tudja igazán jól eladni, ha ismeri az értékeinket: Jó minőség, válogatott alapanyagok, piac érzékeny termékkínálat, hogy csak a legfontosabbakat említsem” – Kerekes Márta, Soroksári Buci Pékség.

Hogyan változtak a fogyasztói szokások az elmúlt években?
A magyar fogyasztók a friss áruk közül kenyeret vagy péksüteményt vásárolnak a leggyakrabban, hetente négyszer vagy ötször. Érdekes adat, hogy amíg csemegeárut, tejet vagy tejterméket szupermarketben vásárolnak, addig a kenyeret és péksüteményt szaküzletben veszik meg leggyakrabban a vevők.
Tapasztalatunk szerint a vásárlók legfőbb szempontja a kiválasztásban, hogy az üzletben magas minőségű, friss termékek legyenek. A hagyományos pékáruk mellett egyre nagyobb szerep jut azoknak az újdonságoknak, amik az egészséges, modern táplálkozásban nélkülözhetetlenek: pl. a teljes kiőrlésű lisztből készült magvas kenyerek vagy péksütemények, illetve a különleges táplálkozási igényeket is kielégítő termékek, mint például a szénhidrát csökkentett lisztből készülő kenyerek, péksütemények.

A Soroksári Buci Pékségek vásárlói körében mik a legnépszerűbb termékek?
A Soroksári Buci Pékség törzsvevői mindenekelőtt a fehér és a félbarna kenyereinket vásárolják a legszívesebben. Kenyereink nagyon népszerűek, mivel szinte egész nap frissen, ropogós héjjal kínáljuk a terméket. A kenyér sokáig friss marad, nem morzsálódik, több napig élvezhető, hiszen hagyományos kovászos technológiával sütjük. Egy szűkebb vevő réteg szívesen válogat a reform termékeinkből, amik szintén nagyon finomak, egészségesek és igen nagy a választék belőlük.
Nagyon népszerűek még a friss leveles tésztából készített édes és sós süteményeink, amelyekből kínálunk néhány olyan különlegességet is, ami csak nálunk kapható. Farsangi aktualitásként megemlíteném még a különböző bécsi fánkjainkat, amik nagyon közkedveltek a vásárlóink körében.

Miben más a Bucci no.1 koncepció a hagyományos Buci Pékségekhez képest?
A Bucci no.1 üzletek kínálata, illetve külső és belső megjelenése egy fiatalos, lendületes életérzés megvalósítását célozza meg. Minden üzletben kialakításra került egy hangulatos kávézó-sütiző sarok, és a termékkínálat is nagyon széles. A pékségekben megszokott termékeken kívül megtalálhatóak a fiatalok körében népszerű szendvicsek, tejtermékek, paleo sütik, stb.

Milyen egy ideális franchise partner?
Az ideális franchise partner kóstolta, ismeri és szereti a termékeinket, akkor tudja igazán jól eladni, ha ismeri az értékeinket: Jó minőség, válogatott alapanyagok, piac érzékeny termékkínálat, hogy csak a legfontosabbakat említsem.
Nem türelmetlen, tudja, hogy a pékáru szaküzletek vonzáskörzetében ki kell alakítani egy törzsevőkből álló vevőkört, akik a fent említett jó tulajdonságok miatt rendszeres vásárlókká válnak.
Ezek után igazán izgalmas kihívás, hogy a rendszeres akciókkal, kóstolókkal egyre bővítsük a vevőkörünket.

Mik a Soroksári Buci Pékség tervei a jövőre vonatkozóan?
Jövőbeni céljaink között szerepel a hálózat bővítése, a termékfejlesztés állandó feladat, hiszen ezt a vevőink folyamatosan igénylik. A termékfejlesztéssel egy időben természetesen szükség van a technológiai fejlesztésre is, ami alapja a termékfejlesztésnek.

Hiánypótló kereskedelmi tevékenység

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank