2012.04.03.

Magyar csokicsoda

A ChocoMe nemzetközi ismertsége tovább nő: legutóbb Spanyolországban csábította el az El Corte Inglés küldöttségét.

A csokoládékülönlegességeket készítő vállalkozás igen gyorsan terjeszti hírnevét a nagyvilágban. Legutóbbi sikerét Spanyolországban aratta a XXVI. Salón de Gourmets gasztronómiai kiállításon, amely a spanyolok egyik legrangosabb gasztro-eseménye. A magyar termék iránt hatalmas volt az érdeklődés, sőt mi több, az ország legismertebb kereskedőháza, az El Corte Inglés megállapodást kötött a ChocoMe–vel, hogy az üzlet polcaira kerüljenek a csokoládék. Mészáros Gábor, a ChocoMe tulajdonosa elmondta, hogy az év végéig szerették volna, hogy az El Corte Inglés-ben megtalálhatóak legyenek a ChocoMe termékek, de az áruház beelőzte őket és előbb lépett. „A kiállításon szóbeli megállapodást kötöttünk, a termékeket kiválasztották, igazából már csak a szerződéskötés részletei vannak hátra.”

Mészáros Gábor - ChocoMe

Mészáros Gábor egy személyben felelős a gyártásért, a logisztikáért, a marketingtevékenységekért és az üzletfejlesztésért.

A ChocoMe 2010 júniusában indult útnak, több mint 9 hónapos előkészületeket követően. Mára a csokoládék elérhetőek Magyarország határain kívül is, ezért kíváncsiak voltunk, hogy hol és milyen rendszerben értékesítik a terméket külföldön. Kiderült, hogy Ausztriába, Franciaországba, Spanyolországba, Csehországba, Szlovákiába és Romániába a magyarországi üzemből szállítják a kész termékeket, az értékesítést pedig külföldi partnereik végzik, akikkel disztribútori szerződésük van. Ezen kívül Ausztráliában is megtalálható a ChocoMe, ahol franchise partnerük készíti helyben a csokoládékat. „Nem keresünk partnereket, a termék jó hírének köszönhetően az összes eddigi partner nálam jelentkezett be, és hosszas beszélgetések, mérlegelést követően kerültek kiválasztásra. Partnereinknek köszönhetően Európában összesen mintegy 500 kiskereskedelmi egységben érhető el a termék.”

Mészáros Gábor azt is elmondta, hogy a legnagyobb nehézség, amivel meg kell küzdenie a vállalkozásnak az a szezonalitás.„A 2011-es forgalmunk 53%-át október-decemberben teljesítettük. Bár a jelenlegi üzemben nagyságrendileg 2000 tábla a maximum kapacitás, hosszú távon a szezonális időszakra való tekintettel nem tudunk a jelenlegi helyen maradni.”

(pcs)

Magyar csokicsoda

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 59 téma, 104 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank