Tovább hódít Budapesten a Vapiano
A 2002-ben, Hamburgban alapított Vapiano – a német, európai, majd további 3 kontinens piacainak meghódítása után – mára egy 26 országban több mint 120 étteremmel jelenlévő hálózatot épített ki és ”fast causual dining” koncepciójával többszázezer vendéget szolgál ki nap, mint nap. Az étteremlánc Németországban és külföldön egyaránt 2004-től franchise rendszerben folytatta terjeszkedését, Magyarországon 2007-ben jelent meg a márka. A Vapiano kizárólagos magyarországi képviselője várhatóan októberben nyitja következő, negyedik éttermét a budapesti WestEnd City Centerben, amely így – a Mom Park után – már a második bevásárlóközpont, aminek falain belül alakít ki éttermet a hálózat.
Magyarországon a látványkonyhákban (a Fashion Street-en, Óbudán és a Mom Parkban található éttermekben) évente több mint 800 ezer vendég számára készítik el akár egyedi kívánságaikat is – a negyedik étterem megnyitásával pedig az egymilliós éves vendégforgalmat is könnyen elérhetik. Hazai fennállásának hat éve alatt ez lesz a negyedik étterme a prémium minőségű olaszkonyha képviselőjének. Az egyenként nagyságrendileg egymillió eurós beruházást igénylő éttermek az elmúlt évek piaci, gazdasági kihívásai ellenére is nyereségesen üzemeltek, bár a befektetések megtérülése – a német minőséget a magyar gazdasági környezetben is fenntartva – lassabb, mint Európa nyugati felében.
A Budapesten kívüli Vapiano éttermekre még biztosan várni kell, de a hosszabb távú tervek között ott van a fővároson kívüli nagyobb városok és régiók meghódítása is. Többek közt például Pécs is benne van a pakliban, de csak 2015-re reális, közölte a Vapiano Magyarország közösségi oldalán.
A Vapiano étteremlánc sikerének titka, hogy az alapítók olyan tereket hoztak létre az éttermekben, ahol nem kell asztalt foglalni vagy kiöltözni és úgy érezheti magát az ember, mintha egy barátjához ugrott volna be egy könnyű vacsorára és beszélgetésre. A nemzetközi és hazai siker mindezek mellett a kiváló alkalmazottaknak, a prémium minőségű és friss alapanyagokból készített ételeknek, valamint a Matteo Thun által életre keltett dizájnmegoldásoknak is köszönhető.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.