3 indok, amiért 10-ből 7 vállalkozás tönkre megy 10 éven belül (1. rész)

Péntek
2024.02.16.
A kisvállalkozások fele még az 5 évet sem éli meg.
 

Az Egyesült Államokban alapított vállalkozások (nem egyéni vállalkozók) 70%-a 10 éven belül tönkremegy, azonban a statisztikák alapján ezt nem a jelenlegi gazdasági környezet okozza. A legtöbben (80%) túlélik az első évet, azonban utána jelentős részük lehúzza a rolót, a cégek 2/3-a jut második éven túl. Habár a vállalkozásalapítás továbbra is az önállósodást és a kiugrási lehetőséget jelenti sokaknak, érdemes megvizsgálni a tényezőket, melyek megnehezíthetik ezt a lehetőséget.

Az alább kigyűjtött tippek támpontot adhatnak a sikeres vállalkozás működtetésében, habár fontos hozzátenni, hogy a legtöbb esetben - és ezt a statisztikák is igazolják - a franchise hálózatokhoz való csatlakozás is növeli egy cég túlélőképességét.

1. Nem adsz valós értéket

A hirtelen felindulásból alapított cégek mögött sokan a hirtelen megjelenő trendeket próbálják meglovagolni. Ezek a gyors meggazdagodásra törekvő megoldások (get-rich-quick schemes) az értéknyújtás helyett a marketingre helyezik a hangsúlyt. Tipikus hiba, hogy túlbecsülik a nyújtott szolgáltatást/terméket, az egekbe dicsérve reklámozzák azt, amely aztán nem tud megfelelni ezeknek a fogyasztó szemében. A problémát itt főként a piaci ellenreakció okozza: ha nem elég jó a termék, akkor annak visszhangja lesz a közösségi médiában, Google térképen, rosszabb esetben akár fogyasztóvédelmi szinten.

2. Nem kapcsolódsz a célközönségedhez

Tipikus probléma egy vállalkozásnál, hogy vagy nem ismeri eléggé a célcsoportját, vagy ha ismeri is, képtelen a vállalkozó ezt a tudást marketing szempontból kamatoztatni. Gyakorlati példa lehet erre, amikor egy mondjuk egy fogászat 20 év alatti fiatalokat céloz online kampánnyal, vagy ha egy magántanár célzás nélkül, például 50-60 év feletti felnőtteknek is hirdeti a szolgáltatásait.

Ha egy cég nem ismeri eléggé a célközönségét, akkor jobb esetben is pénzt pazarol a rosszul targetált online kampányokra, rosszabb esetben pedig a kínálata se fog megfelelni az elvárásoknak. Egy rossz célzás eredménye lenne például fagyizót nyitni egy edzőteremben (nem felel meg az oda járók elvárásának), ezzel szemben jobb lenne például egy kiegészítő termékként masszázs szalont, szaunát vagy jégfürdőt nyitni, melyek sokkal inkább felelnek meg a célcsoportnak.

3. Nem optimalizálsz konverziókra

Egyre komplexebbé válik az online marketing, számos cél és beállítás közül lehet ma már választani. A bőség zavarában a kezdő vállalkozók az egyszerűbb megoldás felé hajlanak. A technikai kihívást jelentő követő kódok beállítása helyett sok kampány csak a kattintásokat követi, aztán a vállalkozó csodálkozik, hogy senki nem ad le rendelést vagy veszi fel vele a kapcsolatot.

A konverziókövetés lényege, hogy a marketing kampány - követőkódok segítségével - látja, amikor egy felhasználó konvertál: azaz a vállalkozás számára valós, kézzelfogható értéket generál. Amikor egy algoritmus rendelkezik ezzel az adattal, ki tudja szűrni azokat a felhasználókat a hirdetés megjelenítésből, akikre ez nem jellemző. Tehát a vállalkozó kampánya olyanokhoz fog eljutni, akik a legnagyobb valószínűséggel adnak le rendelést, ezáltal maximalizálva a ROI-t. Ezzel szemben, ha csak a megjelenéseket, kattintásokat követjük, az jellemzően hamis képet alkot, rosszabb esetben, akár a bukását is okozhatja a vállalkozásnak az inflálódó marketing költségek miatt.


Franchise tanácsadó

népszerű a fórumban

Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.10.26.
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.12.
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.01.
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.14.
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.08.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Kedves Mihály!   Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.24.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.23.
Eladó a MosóMedve Wash&Dry

4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten:   III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...

4 hozzászólás
utolsó 2013.11.10.