2) A rendszergazdák is óvatosan járnak el
Ahogyan a vállalkozni vágyó átvevő-jelöltek esetében, úgy a rendszergazdáknak is érdekében áll, hogy minél jobban utána járjon leendő partnereinek. Gyakori probléma, hogy a "franchiseosítás" útján szemelől téveszti a hálózat az eredeti célját. A kis vállalkozások számára csak akkor válik elérhetővé a hálózatépítés lehetősége ha tényleg jól csinálnak valamit - pl. a McDonald's esetében ez a rendhagyó kiszolgálási sebesség volt, még a hálózat alapításakor - erre építve tud aztán franchise-t építeni a rendszergazda.
Ez viszont a hálózatépítés során háttérbe szorulhat, sok rendszergazda nagyobb figyelmet fordít később a franchise díjakra és az átvevőkeresésre, ahelyett hogy a hálózat meglévő szolgáltatásait/termékeit fejlesztené.
A franchise-adóknak nem csak tőkeerős franchise-jelöltekre, hanem olyan személyekre van szükségük, akik szeretik az iparágat, keményen dolgoznak, és rendelkeznek némi üzleti érzékkel. Meg kell érteniük, hogy mire vállalkoznak, és meg kell tudni felelniük a márka elvárásainak. Amit rendszergazdák néha figyelmen kívül hagynak: minden rendszernek karakteres partnerekre van szüksége, nem csupán olyan átvevő jelöltekre, akik tőkét hoznak a hálózatba.
A franchise-alapítók néha annyira elmerülnek a növekedési célok és a jogdíjak beszedésében, hogy bárkinek eladják a franchise jogot, akinek van tőkéje erre. Olyannyira elvakítja őket a növekedés, hogy a franchise-ra alkalmatlan embereket is hajlandóak a márka esernyője alá beengedni. Aztán meglepődnek, ha ezek az átvevők rövidesen bezárnak, vagy akár a márka megítélését csorbítják.
Egy igényes rendszergazda jellemzője, hogy részletes interjút készít a jelentkezőkkel, megfelelő háttérellenőrzést tart és referenciákat is bekér tőlük. Ez az idő- és energiabefektetés később többszörösen megtérül azáltal, hogy a franchise számára legmegfelelőbb partnereket kiszűrje.
Egy márkanév hosszú idő alatt épül fel, de egy pillanat alatt le lehet rombolni. Egy rossz partner és annak alkalmazottai akár olyan súlyos etikai hibát vagy jogsértést is elkövethetnek, ami a teljes hálózatot a bukás szélére sodorja, főleg a mai világban ahol a kisebb hibák is futótűzként tudnak terjedni a közösségi médiában.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Hogyan esnek csapdába a franchise hálózatok a megújulást kergetve.
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
A Magyar Franchise Szövetség májusban ismét megrendezi a nagysikerű franchise képzését. Az előadásokon a résztvevők megismerkednek a franchise rendszer alapjaival, működésével, a sikeres hálózatépítéssel, a kézikönyvek elkészítésével és a partnerkeresés fortélyaival.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
Április 4-én ismét franchise kiállításon vehettek részt a hazai piac vállalkozói és befektetői.
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...