Csirke így, csirke úgy, ismét gasztro forradalom van születőben?

Wingstop
Wingstop / Egyike azon a franchise hálózatoknak, akik nyertesen jönnek ki az új éttermi trendből
Péntek
2023.10.27.
A legnagyobb éttermi teszt-piacon, a csirkés szendvicsek után most a panírozott csirkemell filé arat a fogyasztók között.
 

Itthon talán a KFC a legnagyobb franchise játékos a filézett, panírozott csirkék piacán. A franchise szülőhazájában, Amerikában viszont egyre több étteremlánc kísérletezik hasonló kínálattal. Hazánkkal szemben a csirke szárnyaknak eddig is nagy kultúrája volt az országban - főleg a Super Bowl meccsek alkalmával volt népszerű kínálat -, de mostanában a fogyasztókhoz hasonlóan a csirkék is egyre jobban puhulnak: a legtöbben már nem akarják körbe rágni a csontot.

Egyre gyakoribb, hogy olyan hálózatoknál, mint pl. a Farmer Boys (egy dél-kaliforniai étteremlánc), melyek korábban a hamburger-forgalomra támaszkodtak, most egyre inkább a csirkés kínálatra helyezik a hangsúlyt. Ennél a franchise hálózatnál például az utóbbi hónapokban átvették a vezetést a csirkefalatok, már több, mint 25%-al lefelezve a korábban vezető hamburger forgalmat.

Az Egyesült Államok legnagyobb csirkeszárny hálózata, a Wingstop a legutóbbi eredményéértékelőjén pont arról beszélt, hogy a filézett opciók már a teljes forgalom 43%-át teszik ki felülmúlva a korábbi éveket - egy olyan étteremláncnál nem mellesleg, mely tradicionálisan a csontos csirkeszárnyakra épített eddig. Az ügyvezető elmondása szerint valószínűnek tartják, hogy a közeljövőben bőven 50% felé fog nőni ez az arány.

Fontos megkülönböztetés, hogy nem a formába öntött csirke "nuggets"-ről van szó itt. Kifejezetten filézett csirke mellett paníroznak a hálózatok és a formázott végtermékekkel szemben ezek teljesítenek messze a legjobban. 

A Wingstop szerint ennek az elsődleges oka, hogy a filézett opciók jobban teljesítenek a fiatalabb fogyasztók között, különösen a Z-generációban. Konkrétan a Z-generáció tagjainak 49%-a szereti a filézett opciókat, míg 1982-96 között születettek esetében 46%, 1965-81 közöttiek esetében pedig csak 41% ugyanez az arány. Az idősődő baby boomer generáció tagjainak alig 25%-a kedveli a filézett "csirkeszárnyakat".

 

SAJTÓKÖZLEMÉNY

népszerű a fórumban

Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.10.26.
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.12.
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.01.
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.14.
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.08.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Kedves Mihály!   Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.24.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.23.
Eladó a MosóMedve Wash&Dry

4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten:   III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...

4 hozzászólás
utolsó 2013.11.10.