Franchise körkép: passzív jövedelem 200 ezerből
Állandó probléma, főleg a fesztiválszezon alatt a lemerülő telefon. Sajnos, amilyen ütemben javult az akksi-technológia, olyan ütemben nőtt az okostelefonok energiaigénye - erre az alap problémára épít a lengyel franchise. Egy olyan helyzetben amikor eléri a 0%-ot a telefonunk bármi pénzt megadnánk egy rövid töltésért, de gyakran vagy töltő kábel nincs nálunk, vagy éppen nincs lehetőségünk tölteni az adott környezetben.
Vendéglátó egységekben állandó probléma, ha nincs külső konnektor és a személyzetet zaklatja a kétségbeesett vendég, hogy esetleg a pult mögött töltsenek rá a telefonjára. Ilyenkor még a felelősség is az alkalmazottra hárulhat ha esetleg lába kél a készüléknek. Főleg az ilyen helyzetek miatt találták ki az alapítók a koncepciót, mely a sharing economy-ra (megosztásos alapú gazdaságra) épül. A partnerek tipikusan működő vállalkozást üzemeltető személyek (pl. étteremvezetők), akik behelyezik a Fast Energy készülékét, hogy gondoskodjon a vendégek telefonjának töltéséről. Az ötlet pedig annyira bejött, hogy ma már több, mint 2500 ilyen pontot üzemeltet a hálózat Lengyelországban.
A készülék használatához az ügyfél letölt egy applikációt, beszkennel egy QR kódot, ellenőrzi az árat, aztán elvisz egy külső akkumulátort a dokkolóból, amit bárhova magával vihet - így nem kell helyben lehorgonyozva várni, hogy feltöltsön a készüléke. A koncepció előnye, hogy a kölcsönzött külső akksit bármely másik Fast Energy ponton le-lehet adni, ahol van üres hely a dokkolóban.
A hálózat célja is egyértelmű ez alapján: minél több publikus helyen - éttermekben, hotelekben, edzőtermekben - kell kihelyezni ilyen dokkolót, hogy bárki, bárhol fel tudja tölteni a telefonját.
Nem kell feltétlen meglévő vállalkozással sem rendelkezni az induláshoz, elég ha egy ismerős üzletében ki tudjuk azt helyezni, vagy megegyezni egy harmadik féllel, hogy annak a vállalkozásában kihelyezhessük (a bevételből való részesedésért cserébe).
Az induló befektetés 2000 zloty (~170.000 Ft), a felhasznált energia ára pedig elhanyagolható így a vállalkozásnak sem lesz megterhelő. A legnagyobb előny, hogy egy partner több ilyen dokkolót is ki helyezhet, így akárhányszor valakinek lemerül a telefonja a közelben és igénybe veszi azt, bevételt jelent a partnernek.
A hálózat negyedévente fizeti ki a bevételeket, melyeknek a 70%-át kapja a franchise partner. Gyakorlatban pl. ha csak napi 1 személy feltölti a telefonját 12 zlotyért (~1000 Ft) - mely az átlagos "kosárérték" - az egy évben 3000 zloty (~260.000 Ft) bevételt jelent minimális erőfeszítéssel.
A hálózat jelenleg nem üzemel Magyarországon, arról nem rendelkezünk információval, hogy a rendszergazda nyitott-e a külföldi terjeszkedésre azonban a megkereséseket továbbítani tudjuk feléjük.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Októberben került sor a varsói franchise expóra, Kelet-Közép-Európa legnagyobb ilyen jellegű kiállítására. De jövő év elején sem áll meg az élet külföldön.
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...