Google Maps manipuláció

Vasárnap
2023.08.06.
A lokációs marketingről szóló cikk sorozatunk 2. részében a Google Maps visszaélések kezelését és a platform moderálását mutatjuk be.
 

Habár már kevésbé ritkább, továbbra sem lehetetlen akár teljesen meghamisítani más vállalkozások Google Maps oldalát. Ezért - főleg a kisvállalkozások esetében - továbbra is javasolt annak és a konkurencia oldalának állandó ellenőrzése. A mai napig sok induló vállalkozó azzal próbál leszálló pályát építeni üzletének, hogy a környezetében található valamennyi versenytársát egyszerre, akár több fiókon keresztül is lepontozza. A meglévő vállalkozások ez ellen állandó monitorozással tudnak védekezni: ha pl. egy cukrászdát üzemeltetünk és hirtelen több, komment nélküli 1 csillagos értékelést kap üzletünk, mely korábbi tendenciával szembemegy megfontolandó a felülbírálás kérelmezése. Ilyenkor azt is érdemes ellenőrizni, hogy más környékbeni vállalkozások kaptak-e hasonló negatív értékeléseket, akár ugyanezektől a felhasználóktól ez ugyanis már nyomós érv a manipulációra.

A Google ok nélkül nem töröl felhasználói értékeléseket, de ez nem zárja ki a javítás lehetőségét. Franchise hálózatok esetében erre egész ágazat épül, egy IFA (International Franchise Association) előadás keretében néhány éve arról beszélt az előadó, hogy hogyan takarították fel az értékeléseket egy College Hunks néven futó hálózat számára. Az ő esetükben pl. a káromkodásokra, gyanús értékelésekre, manipulációra hivatkozva 2 hónap alatt 109 negatív felhasználói visszajelzést tudtak törölni mely a Google-ön 4.7-ről 4.8-ra javította az össz értékelést a Facebook-on és a Yelp-en (egy Google Maps-hez hasonló szolgáltatás Amerikában) viszont 0.5-el javította az összpontszámát a márkának. Ez leginkább azért is jelentős, mert a felhasználók átlagosan 31%-kal többet költenek olyan vállalkozásokban, amelyek pozitív értékelésekkel rendelkeznek.

A fenti stratégiához nem kell külön céget megbízni, elég ha körültekintően jár el a vállalkozó és tényleg tisztán tartja az "online háztartását". Érdemes például havi, de legalább éves szinten emlékeztetőket beállítani, hogy az online felületeken lévő cím, telefonszám, nyitva tartás stb. naprakész-e. Különösen a nyitvatartást kell közelről figyelni, az ünnepek alkalmával főleg - utóbbiak során már a Google Maps is küld emlékeztetőt, hogy felhívja a vállalkozók figyelmét rá.

Egy rosszul megadott nyitva tartás 2 kimenetelhez vezethet: 1) eljön hozzánk a fogyasztó, de zárva találja az üzletet, ez esetben nem csak forgalomtól esik el a vállalkozás de a potenciális vásárló kétszer is meggondolja, hogy még egyszer meglátogasson minket ha vállalnia kell a kockázatot, hogy esetleg még sincs nyitva az üzlet. 2) nem jönnek el mert azt hiszik, hogy zárva van az üzlet, holott az mégis üzemel.

Cikksorozatunk következő részében konkrét tippeket mutatunk arra vonatkozólag, hogy milyen információkat töltsünk fel a Google Maps-re.


Franchise tanácsadó

népszerű a fórumban

Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.10.26.
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.12.
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.01.
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.14.
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.08.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Kedves Mihály!   Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.24.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.23.
Eladó a MosóMedve Wash&Dry

4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten:   III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...

4 hozzászólás
utolsó 2013.11.10.