A "social proof" ma az építő köve a legtöbb kis- és közepes vállalkozás sikeres marketingjének. Más felhasználók által generált tartalmakban 9.8x jobban megbízunk, mint egyszerű fizetett promóciókban. Mielőtt egy cég felépítene egy erős márkát, a leghatékonyabban úgy tud meggyőzni kételkedő felhasználókat ha a meglévő elégedett fogyasztóira hivatkozik. Ezért szórják tele a webshopok a meglévő visszajelzésekkel a honlap minden szegletét, ezért buzdítanak minket lépten nyomon arra, hogy "értékeljünk egy üzletet" online, vagy, hogy "osszuk meg az élményünket egy termékkel".
Az ilyen megnyilvánulások megosztására leggyakrabban a közösségi médiában (pl. Facebook), de fizikai lokációk esetében leginkább a Google Maps térképén van lehetőség. Azt gondolnánk, hogy miután megosztunk egy értékelést egy kedvelt (vagy kevésbé kedvelt) étteremről, ezzel le is tudtuk a szerepünket ebben a marketing játékban. Azonban mint a legtöbb területen, ebben is előnyt élveznek a nagy játékosok - gyakran a kis szereplők rovására.
Kevésbé szembetűnő, de mint mint a legtöbb területen, a Google Maps értékelések esetében is fennáll a csalás és a hamisítás lehetősége. Jobb esetben ez a pozitív értékelések hamisítását jelenti, rosszabb esetben a kis cégek gyors kisemmizését a negatív visszajelzések meghamisításával. Főleg egy sűrű belvárosi piacon és főleg a turizmus-függő szektorokban ugyanis, 1 vagy 2 csillag különbség az értékelésben jelentős forgalomcsökkenéshez és akár bezáráshoz is vezethet.
A jelenlegi online-orientált piac és az olyan platformok növekvő szerepe, mint a Google Maps külön kegyelemdöfést jelent az idősebb korosztálynak és azon cégeknek, amelyeknek a vezetése kevésbé alkalmazkodott ezekhez az elvárásokhoz. Amikor még csak kiépülőben volt ez az infrastruktúra már jelentek meg hírek arról, hogyan mennek tönkre a felkészületlen cégek. A 2010-es évek elején egyre több cég került fel automatikusan a Google Maps-re, gyakran a tulajdonosok tudta nélkül - ez pedig ma már szinte magától értetődő. Ekkor a Wired riportja pl. egy olyan étteremről számolt be, melynek a Google tévesen tüntette fel a nyitvatartását és az egészen addig nagy helyi népszerűségnek örvendő hely forgalmának 3/4-ét elvesztette egyik napról a másikra. A tulajdonos perelt is miután a be kellett zárnia éttermé, hiszen okkal a Google-t okolta a hibáért, azonban a platform üzemeltetőknek bombabiztos pozíciója van ebből a szempontból és ezeket az információkat sokszor más felhasználók töltik fel pontosan, ezért felelősséggel sem tartozik értük.
A következő részben kitérünk arra, hogyan lehet elkerülni ezeket a visszaéléseket.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
Hogyan esnek csapdába a franchise hálózatok a megújulást kergetve.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...