Hogyan „bankosodnak” a hálózatok
Bár a bankok piaca elég erősen szabályozott a legtöbb cég talál kiskaput, mellesleg az is kérdés mitől számít valami banknak, általában pénzt lehet berakni és kivenni, emellett hiteleket biztosítanak. Kétségkívül a Starbucks nem tartozik ide, de mégis van valami hasonló a működésében.
A Starbucks Rewards még 2009-ban indult egy egyszerű pontgyűjtő kampányként, ahol a vásárlók a csillagokért kávékat és süteményeket vehettek. Emellett kedvezményeket, sőt ajándékokat is kaphatnak bizonyos szintek elérésével.
A felületre éves szinten több mint 10 milliárd dollárt töltenek a felhasználók, melyet szépen lassan isznak le, így a felületen rengeteg pénz áll, melyet a Starbucks befektet, stabil, rövid távú, alacsony kamatozású kötvényeket vesz 0,05%-os hozammal, bár ez nem tűnik soknak, 10 milliárd dollár esetén jelentős bevételt eredményez.
A másik izgalmas része a bent ragadt pénz, egy 2018-as becslés szerint a hálózat több mint 150 millió dollárt keresett azzal, hogy a vendégek nem használták el a feltöltött pénzt, elhagyták, vagy elfelejtették kártyájukat.
A modellel nem csak a Starbucks a vevők is jól járnak, hiszen sokkal többet kapnak a pénzükért, az ingyen kávék és más apróságok által. Az egyetlen átfogó kritika, ami érte a rendszert, hogy többet költenek az emberek (mint szeretnének), mert nem valódi pénzzel fizetnek, így nem érzik a termék árát.
Az utóbbi időben erre a mintára egyre több hálózat kezdte el kiépíteni a saját rendszerét. Így például olyan nagy amerikai láncokt, mint a Walmart, a Target vagy éppen a Cosco, melyek mind komoly vásárlói háttérrel, ismertséggel rendelkezik.
A következő lépés a szabályozás, mind az Egyesült Államokban, mind az Európai Unióba, egyre inkább bankként tekintenek ezekre a szervezetkre. Nálunk várhatóan az Európai Központi Bank engedélyhez fogja kötni az, ilyen felületeket. A fő probléma ugyanis az, hogy elvárt, ha valahol tartjuk, a pénzünket az kamatozzon, bár sok esetben ez évi 0,1%, így is sokba kerülne ez a hálózatoknak. Illetve az is érdekes kérdés hogy mi vonatkozik az elfelejtett pénzre. Ha egyáltalán az pénznek számít, de vajon annak számít?
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
Hogyan esnek csapdába a franchise hálózatok a megújulást kergetve.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...