Egy olyan rendszerben, mint például a McDonald’s az egységes megjelenés elsődleges szempont. A hálózatba tartozás legnagyobb előnyét az átvevők számára ugyanis pont az ismert márka által kölcsönzött elérés adja. Ez ugyanakkor kétirányú utca, ugyanis a hálózat akár egyetlen étteremi botránya lerombolhatja ezt a képet. Ezt élte ált a Taco Bell az Egyesült Államokban, amikor kikerült egy kompromitáló kép egy alkalmazottukról – mindezt a hálózat egyik éttermének Facebook oldalán. Az ő esetükben a PR rémálom futótűzként terjedt a közösségi médiában, végül a márka itta meg a levét egyetlen éttermi személyzet döntésének.
A franchise rendszerek marketingje tehát leginkább arról szól, hogy a rendszergazdák, hogyan és mennyi önállóságot adnak a belépő partnereknek. Ezt az egészet tovább nehezíti, hogy a közösségi médiában ma egyetlen hiba is, a korábbi példához hasonlóan széles tömegeket ér el ezért a kontroll jelentősége is felértékelődik.
Szintén látványos különbségek mutatkoznak kis és nagy hálózatok között. Főleg az induló franchise koncepciók esetében jelent nehézséget a központi kommunikáció. Ha pl. Bob úgy dönt, hogy hálózatot csinál burgerfalodájából és partnereket keres akkor felmerül, hogy a belépő vállalkozó esetében ki kommunikál majd online. Bob megteheti ezt egyedül, a partner nevében, ez egészen 1-5 franchise átvevőig működhet is, utána viszont fokozatosan kinövi a rendszer. A rendszergazda dönthet úgyis, - és ez a gyakoribb -, hogy ellenőrzés mellett a franchise partnerre bízza a kommunikációt, aztán ha elég partner belépett és elég royalty fut be a kasszába, akkor majd központosítja a marketinget.
Hosszútávon, főleg a közösségi média miatt egyre inkább a központosított marketing irányába mozdulnak el a hálózatok. Ez azt jelenti, hogy egy-egy új étteremláncnak már csak központi felületei vannak online; éttermeit külön-külön nem lehet követni. Ennek méretgazdaságossági előnye is van, a partnereknek is kényelmesebb, hogy nem kell posztolással foglalkozni, a rendszergazda pedig egy központból kezelhet mindent.
Franchise partnerek számára tehát, nagy hálózatok esetében főleg, egyre kevésbé van igény marketing ismeretekre a csatlakozáshoz. Induló hálózatok esetében viszont jelentős előnyt jelenthet, sőt egy kiemelkedő partner akár befolyásolhatja is a hálózat marketingkommunikációjának irányát.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Hogyan esnek csapdába a franchise hálózatok a megújulást kergetve.
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
A Magyar Franchise Szövetség májusban ismét megrendezi a nagysikerű franchise képzését. Az előadásokon a résztvevők megismerkednek a franchise rendszer alapjaival, működésével, a sikeres hálózatépítéssel, a kézikönyvek elkészítésével és a partnerkeresés fortélyaival.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
Április 4-én ismét franchise kiállításon vehettek részt a hazai piac vállalkozói és befektetői.
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...