Az ételkiszállítási szegmens értékét 2023-ban 231,3 milliárd dollárra becsülik. Az elmúlt évek kihívásai és pandémia okozta nehézségek miatt nőtt meg leginkább a kereslet, mely túlélési lehetőséget jelentett ekkor az éttermeknek. A gazdasági kilátások ellenére a házhozszállítási csatorna pozitív kilátásai úgy tűnik velünk maradnak, mivel a fogyasztók számára jelenleg is az egyik legkényelmesebb rendelési megoldás. Az Egyesült Államokban az emberek 60%-a rendel ételt házhoz legalább hetente egyszer, és az élelmiszerárak emelkedése miatt az éttermi ételek ára sokszor még versenyképesebbnek is bizonyul. Sajnos hazánkban a gazdasági helyzet valószínűleg ettől eltérő képet festene.
A következő két évben több változás várható összesen, mint az elmúlt öt évben. A robotika és a drónok terén tapasztalható fejlesztések az éttermi iparban is megjelennek, például az ételkészítés automatizálásában, illetve a házhozszállításban. Amerikában már most több étteremlánc tesztel konyhai robotokat, a nagy webshop platformok (Amazon) jóvoltából pedig a drónnal történő házhozszállítás is fejlődik, utóbbival kapcsolatban pedig az EU-ban is elkezdtek lazulni a szabályok.
A trendet a fenntarthatóság egyre nagyobb szerepe sem töri meg, hiába veszi egyre több fogyasztó figyelembe döntés előtt, hogy rendelése milyen hatással jár. Növekszik ugyanakkor a tudatos hozzáállás és ennek köszönhetően nő a kereslet a növényi alapú ételek iránt, illetve a fenntartható csomagolás is egyre inkább preferált.
Habár a magyar piaci szerkezet jelentősen eltér az Egyesült Államoktól, a technológiai vállalatok összeolvadására itt is lehet számítani. Ez a magasabb hozzáadott érték érdekében a különböző POS rendszerek, hűségprogramok integrálását jelentheti elsősorban a platformok (pl. Foodpanda) és az éttermek között.
További zsákbamacskát jelent, hogy ezt az előrejelzést hogyan befolyásolja majd a mesterséges intelligencia és az erre épülő hangalapú rendelés vagy a készletkezelési technológiák, melyek egyre inkább elterjednek az angolszász nyelvterületeken. Ezeket a folyamatokat ugyanakkor jelentősen lassíthatja a magyar nyelv használata itthon.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
Hogyan esnek csapdába a franchise hálózatok a megújulást kergetve.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...