2017.07.21.

Mindig az adott helyszínre szabva

Kétféle üzletformátum, könnyen megvalósítható koncepció és az átlagnál nagyobb szabadság a Pizza Karaván franchise rendszerében.

Az első Pizza Karaván pizzéria 2002-ben nyitotta meg kapuit, a koncepció középpontjában a pizza magyar fogyasztói szokásokhoz való igazítása állt. A kezdeti sikerek eredményeként a következő években megkezdődött a franchise hálózat kiépítése, ami igazán 2013-ban indult dinamikus fejlődésnek – a Pizza Karaván az elmúlt négy évben 15 franchise helyszínnel bővült egy 27 egységből álló hálózattá, mely összesen 115 települést ér el házhoz szállítási szolgáltatásával. A Pizza Karaván franchise rendszerében a franchise átvevők egy minimum 8000 fős városon vagy településcsoporton belül rendelkeznek kizárólagossággal, a franchise partnerré válás országszerte lehetséges, a még lefedetlen területeken.

Pizza Karaván Fotó Pizza Karaván

A Pizza Karaván franchise egységek étlapján a hálózat hagyományos pizzájának 63 féle variációja kötelezően meg kell, hogy jelenjen, emellett a márka védjegyének számító további termékek – mint a Karaván Kid, a Karaván Golyók és a Karaván Prémium – opcionálisan választhatók.

Legutóbb 2016 decemberében, Gödöllőn nyílt új Pizza Karaván, és már a következő nyitás dátuma is megvan: márciusban indul a mezőtúri helyszín, ahol helyben fogyasztásra is lesz lehetőség; valamint előkészítetés alatt áll egy balassagyarmati és egy péceli üzlet is. „Sok megkeresésünk van, amit tovább erősít, hogy a már megnyitott egységek környezetében azonnal megnövekszik a franchise partneri érdeklődés is. Ez köszönhető a Pizza Karaván helyszínek egyediségének, az ár-érték aránynak és a rugalmasságnak” – avatott be Szekrényesi János ügyvezető-igazgató.

A rugalmasság a Pizza Karaván franchise több területén is tetten érhető, például rögtön az étlap kialakításánál. A franchise központ ugyanis csak az általa fejlesztett pizza termékek forgalmazását köti ki partnerei számára, a további ételek a franchise átvevők kompetenciájába tartoznak, és közös jóváhagyás után kerülhetnek fel – akár országos szinten is – az étlapra. „Tapasztalatunk szerint, sok franchise partnernek (különösképp a vendéglátásban) fontos, hogy egyedi ötleteik megjelenjenek, szakmai fejlődésük lehetősége megmaradjon” – emelte ki az igazgató.

Egy másik terület, ahol a Pizza Karaván igyekszik nagyobb szabadságot adni franchise partnereinek, ezáltal pedig még inkább a helyi piaci viszonyokhoz igazítani a koncepciót, az az ár kialakítás. „Vásárlóerő tekintetében nagy különbségek vannak az egyes országrészek között, és a hagyományos franchise rendszerek ezt nem minden esetben veszik figyelembe, központilag szabályozzák az árakat és a választékot. Pedig az átvevők sikerességét az árszabás nagyban befolyásolja” – tette hozzá Szekrényesi János, hangsúlyozva, hogy az árakat minden esetben a partnerekkel közösen alakítják ki.

A helyszínre szabott étlap és stratégia mellett a franchise központ támogatást nyújt partnereinek a vállalkozásindítás és -üzemeltetés minden fázisában, a cégalapítástól kezdve az üzlethelyiség kialakításán, a központi képzésen, betanításon, valamint a működési kézikönyv és egy komplex ellenőrzési rendszer átadásán át a folyamatos fejlesztésekig. Utóbbi esetében ráadásul mérföldkőhöz érhet idén a hálózat, ugyanis a Pizza Karaván hamarosan új designt és könnyebb kezelhetőséget biztosító megoldásokat fog bevezetni. Ilyen a megújuló központi honlap és közösségi média profil, vagy az új mobil alkalmazás is.

American Petrocelli koncepció

Egy kicsit amerikai, egy kicsit olasz

A Pizza Karaván a közelmúltban rántotta le a leplet legújabb éttermi márkájáról. A helyben fogyasztást és házhoz szállítást egyaránt megvalósító American Petrocelli koncepció kialakításakor a tulajdonosok számára a legfontosabb irányvonal az amerikai és olasz stílusjegyek egy modern, fiatalos, mégis otthonos formába öntése volt. „Úgy éreztük, hogy Magyarországon hiány alakult ki az olyan helyek tekintetében, amik hagyományos gyorséttermi választékot tartanak, de nem kell rohanni, és akár egész estés időtöltést is kínálnak a húszas-harmincas korosztálynak. Az étlap hasonlít a hagyományos gyorséttermi választékhoz, de a mi ételeink kézműves termékek, ezért az elkészítésük valamivel több időt vesz igénybe.
A választékot nagyméretű hamburgerek, saláták, olaszos tészták és desszert különlegességek adják. Egyedisége az American Petrocelli koncepciónak, hogy alkoholos italok is kaphatóak az egységekben.

Mindig az adott helyszínre szabva

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank