2017.02.11.

A sikeres vállalkozók 6 jellemzője

Milyen tulajdonságokkal rendelkezik egy sikeres vállalkozó, és melyek segítenek megteremteni a siker feltételeit?

Az internet elterjedésének és széles körű hozzáférhetőségének köszönhetően ma már bárki globális vállalkozóvá válhat akár otthonról is, egy pár eszköz segítségével. Mégis, néhány vállalkozó sikerre viszi üzletét, míg mások elbuknak. Milyen tulajdonságokkal rendelkeznek a kiemelkedő vállalkozók, melyek azok a tulajdonságok, amik segítenek megteremteni a siker feltételeit?

Kitartás
Karl Albrecht, 21 milliárd eurós vagyonával Németország leggazdagabb embere egy bányász és egy pék fiaként látta meg a napvilágot. Ingvar Kamprad IKEA-alapító szülőfalujában járt házról-házra, ajtóról-ajtóra, hogy gyufát értékesítsen, mielőtt még halra, tollra és ceruzára váltott volna.
Amikor egy web-oldalnak kevesebb, mint 1 másodpercre van szüksége, hogy betöltsön, és amikor egy pár kattintással utalhatunk pénzt a világ másik felére - és vissza, akkor könnyen gondolhatnánk, hogy a siker is egy szempillantás alatt elérkezik. A legtöbb vállalkozó számára azonban a siker nem azonnal jön el, hanem éppen ellenkezőleg, fokozatosan.

Kreativitás
Sergey Brin és Larry Page azon kolosszális elhatározásuk során alapították meg a Google vállalatot, hogy megalkossák a leghatékonyabb internetes kereső motort. Steve Jobs és az Apple egy egész ipart forradalmasított iPod, MacBook és Iphone termékeivel. Sok esetben egy egyszerű kreatív ötlet milliárdokat termelhet befektetőinek, ehhez azonban ki kell lépni a ”tömegből”.
Annak érdekében, hogy egy vállalkozó értéket teremtsen, muszáj valami olyat kínálnia, amit korábban a fogyasztók még nem láthattak. Ez lehet egy vadonatúj termék, egy újfajta gondolkodásmód valamilyen problémával kapcsolatban vagy egy meglévő termék/szolgáltatás újraértelmezése. Úgy nem tud kitűnni a vállalkozók tömegéből, hogy ugyanazt értékesíti, mint mindenki más.

Kockázatvállalás
Bill Gates a Harvardot hagyta ott, hogy elindítsa a Microsoft vállalatot, és még számtalanul sokan mások cserélték el biztos életüket annak érdekében, hogy mindent feltegyenek ötleteik megvalósítására. Talán nincs nagyobb kockázatvállaló, mint a magyar származású Soros György, aki a világ legsokoldalúbb valutakereskedője.

Képesség a kritika kezelésére
Egy állásinterjú során gyakori kérdés, hogy „Hogyan kezeli az építő jellegű kritikát?”. A negatív megjegyzéseket nehéz lenyelni és ez egy természetes emberi reakció. Azonban az, hogy mit kezd ezzel a reakcióval, az fogja eldönteni, hogy egy jobb vállalkozóvá válik vagy ez kibillenti és hátráltatja a fejlődésben. Ugyanis a kritika tulajdonképpen a végső visszacsatolás arról, amit csinál. Ha ki tud hámozni belőle valamennyi igazságot, és azt adaptálni is tudja, akkor biztosan jobb vállalkozóvá válik.

Egyszerűség
Chad Hurley, Steve Chen és Jawed Karim YouTube alapítók jobban értették ezt, mint a legtöbben, amikor nem több céllal létrehoztak egy oldalt, minthogy az átlagember feltöltse rá és megossza saját videóit. Tették ezt bárminemű téves magasztosság vagy annak színlelése nélkül, hogy megváltoztatják a világot (még ha végül ez is történt).

Mértékletesség
A vállalkozók gyakran kerülnek bajba cash-flow-juk menedzselése során azáltal, hogy bevételeiket szinte azon nyomban elköltik vagy visszaforgatják. Ez könnyen túl gyors növekedést eredményezhet, és hamar munka és lehetőségek nélkül találhatják magukat, mert kifogytak az erőforrásokból. Ha napról napra növekszik egy kicsit, akkor képes lesz kiszolgálni a keresletet, fizetni a számláit és terjeszkedni, amikor az idő megfelelő hozzá.

A sikeres vállalkozók 6 jellemzője

Jelenleg nincsen hozzászólás ebben a témában. Legyen Ön az első!

Fórum 62 téma, 108 hozzászólás

olvasna többet?

newsletter Franchising.hu

If you see this, leave this form field blank