Hogyan keltsük fel a bloggerek figyelmét?

Többféleképpen is kapcsolatba kerülhetünk a szerkesztőkkel. Az egyik legegyszerűbb módja, ha hozzászólások formájában megosztjuk véleményünket a blogon megjelenő témákkal kapcsolatban.
Szombat
06.04.2013
Sokszor megfeledkezünk a szakmai blog oldalakról, azonban egy-egy blogon való megjelenés hatékony indikátora lehet vállalkozásunk népszerűsítésének.
 

Minden vállalkozás legfontosabb törekvései közé tartozik, hogy felkeltse azok figyelmét, akik igazán számítanak. Elsősorban az elégedett ügyfelek ajánlásával tudjuk bebiztosítani pozíciónkat, azonban van itt még valami: ha írnak rólunk nívós szakmai blog oldalak, azzal nem csak ismertségünket növelhetjük, de növelhetjük üzletünk jó hírét, ismertségét is, és egy-egy aktuális bejegyzés könnyen elterjedhet más, az ágazattal foglalkozó oldalakra.
Lássuk, hogy mire figyelnek fel leginkább a blogok szerkesztői; hogyan tűnhet ki vállalkozásunk a sok közül? Az alábbi tanácsok elsősorban blog oldalakra koncentrálnak, de segíthetnek egy szaklap vagy újság szerkesztői esetén is.

Válasszuk ki célközönségünket

Először is el kell dönteni, hogy kihez is szeretnénk szólni. Valószínűleg már tisztában van saját szakmai területének legrangosabb oldalaival, de végezzen kutatást szakmabeli ismerősei és kollegái megkérdezésével, hogy ki-milyen blogokat olvas. Ha felállított egy listát a legfontosabb blogokról, kezdjen el ismerkedni ezekkel az oldalakkal és próbálja a szerint rendszerezni őket, hogy az adott blog üzletének melyik aspektusával foglalkozna legszívesebben (mi az, amit érdekesnek találhat vállalkozásával kapcsolatban).

Mutassuk meg magunkat

Többféleképpen is kapcsolatba kerülhetünk a szerkesztőkkel. Az egyik legegyszerűbb módja, ha hozzászólások formájában megosztjuk véleményünket a blogon megjelenő témákkal kapcsolatban. Érdemes odafigyelni, hogy kommentjeink relevánsak legyenek a témához és ne keltsük túlzottan azt a benyomást, hogy csak saját vállalkozásunk népszerűsítése érdekében vagyunk jelen, viszont legyen világos a szerkesztőknek, hogy képben vagyunk.

Emellett persze közvetlenül is kapcsolatba kerülhetünk a szerkesztőkkel, hiszen a legtöbb ilyen oldalon megtalálhatóak a bloggerek elérhetőségei.

Figyeljünk a tartalomra

Mindig ügyeljünk arra, hogy a szándékunk megegyezik az adott blog szerkesztőjének érdeklődési körével. Az a blogger, aki az adott ágazat aktuális pletykáival foglalkozik sosem fog írni arról, hogy miként jött létre a vállalkozásunk, ahogy termékeinkről szerzett tapasztalatait sem nagyon fogja publikálni. És ugyanez fordítva is igaz, a tényekre és a szolgáltatások/termékek bemutatására hivatott blogok nem foglalkoznak a piaci pletykákkal.

Lovagoljunk meg előző hozzászólásokat

Ha egy poszt sok figyelmet és hozzászólást kapott, érdemes lehet elgondolkodni azon, hogy tudunk-e még hozzáadni valamit egy másik szemszögből – ezzel magunkra terelve a figyelmet. Például, ha arról van szó, hogy a legtöbb kozmetikai vállalkozást nők vezetik, és mi férfiként ilyen típusú üzletet vezetünk, akkor osszuk meg véleményünket a témával kapcsolatban.

Szálljunk vitába

A bloggerek kimondottan örülnek, ha ellentmondások alakulnak ki az oldalukon, mivel ez magasabb nézettséget és folyamatos komment-özönt eredményez számukra. Ha tényleg elhivatottak vagyunk egy megosztott szakmai elképzelés iránt, az valószínűleg elnyeri majd a szerkesztők figyelmét.

Adjuk oda, amire vágynak

A bloggerek telhetetlenül kutatják az új, érdekes témákat, és mindig szorítja őket az idő. Tegyük elérhetővé nekik az információt, amire szükségük lehet vállalkozásunkról. Vállalkozásunk honlapján mindenképpen legyen egy ’Média’ vagy ’Sajtó’ és egy ’Rólunk’ menüpont, ahol megtalálhatóak a legújabb sajtómegjelenések, valamint a vállalkozás története és missziója.

Számok bűvöletében

A blog-szerkesztők imádják a számokat, listákat, felsorolásokat, mivel az olvasók szívesen olvasnak ilyen összegzéseket, és így nagyobb nézettségre tehetnek szert. Az „5 leg..”, a „3 olyan dolog, ami…”, vagy a „10 ok arra, hogy…” típusú bejegyzésekkel felkelthetjük figyelmüket.

Ha ezeknek a taktikáknak köszönhetően sikerült felkerülni egy felkapott blogra, akkor minden eszközt ragadjunk meg, hogy eljuttassuk minél több embernek. Osszuk meg közösségi oldalakon, jelenítsük meg web-oldalunkon, és küldjünk ki kör-üzenetet. Ne felejtsük el megköszönni a bloggernek sem, mert ők is hálásak az elismerésért, és akár egy hosszabb együttműködés is kezdetét veheti.


népszerű a fórumban

Franchise trendek 2013-ban

Én ezt ajánlom minden franchise tulajdonosnak: http://vendeglatoprogram.com/termekek/franchise-rendszer Sokkal könnyebb lesz vele a franchise üzletek kezelése.

1 hozzászólás
utolsó 04.02.2016
Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 26.10.2014
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 12.07.2014
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 01.07.2014
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 14.12.2013
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 08.12.2013
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Kedves Mihály!   Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...

2 hozzászólás
utolsó 24.11.2013
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...

2 hozzászólás
utolsó 23.11.2013