Még közelebb az országos lefedettség
Ahogy arról korábban a Franchising.hu is beszámolt, a Coffeeshop Company hálózat utolsó kávéházi licenceinek értékesítése zajlik Magyarországon, és most egy újabb várossal lett rövidebb az elérhető területek listája. A kapuit jövő hét elején megnyitó miskolci egység a bécsi alapítású és az osztrák kávékultúrára építő kávézólánc 22. magyarországi tagja. A magyarországi mester franchise jogokat birtokló Tizia Csoport elmondta, hogy a 22 kávéházzal és – az ország bármely pontján, gyakorlatilag bármikor ”bevethető” – öt mobil kávézóval az országos lefedettség már majdnem teljes egészében megvalósult. Ennek eredményeként a kávézólánc már szelektíven, elsősorban a ”kiemelt” helyszíneken keres franchise partnereket – nagyjából fél tucat városban, valamint Budapest egyes kerületeiben. A ”lukak betömködése” mellett pedig erre nagyobb hangsúlyt kap a meglévő hálózat fejlesztése.
December 11-én nyit Miskolcon a Coffeeshop Company legújabb magyarországi tagja. A kávézólánc hazánkban teljes egészében franchise átvevőkre támaszkodva fejleszti hálózatát, mely immár 17 franchise partnert számlál. A már működő egységek mellett a hálózat már előértékesített franchise jogokat Győr és Pécs városára, valamint 2 fővárosi licence is megváltásra került, az elérhető franchise jogok, és még lefedetlen területek száma tehát egyre csökken. „Az országos lefedettség elérését további 8 Coffeeshop Company licence értékesítésével tervezzük Magyarországon, szabad városok még Nyíregyháza, Kecskemét, Székesfehérvár, Békéscsaba, Veszprém és Kaposvár, valamint Budapesten is látunk potenciált további 1-2 kávézó megnyitására” – mondta el Szabó Gyula, a magyarországi hálózatfejlesztés vezetője. Minden franchise partner területi kizárólagosságot élvez, ami biztosítja, hogy nem nyílik egy másik Coffeeshop Company a saját meghatározott területén (város, megye vagy a fővárosban a kávézó vonzáskörzete).
Tekintettel az egyre korlátozottabban elérhető szabad területekre, a kávézólánc már egyéni megállapodásokat köt a jövőbeni franchise partnerekkel – nagy figyelmet fordítva a helyszínre, ugyanis „Az eredményes működéshez a legfontosabb az elérhetőség és a minőség” – tudtuk meg Szabó Gyulától. Egy Coffeeshop Company kávézó megnyitásához szükséges befektetés az üzlethelyiség mellett függ a választott üzletformátumtól (a piaci trendek alapján jelenleg a kisebb, 30-40 négyzetméteres, 15-20 ülőhellyel rendelkező kávézók népszerűbbek), valamint a műszaki állapottól. Így a szükséges indulótőke igen széles skálán mozoghat, a 12-15 millió forint körüli befektetéstől akár egészen az 50 millió forintos kategóriáig.
A központi támogatási rendszer keretében a Coffeeshop Company már az együttműködés elején elkészíti a franchise partner kávézójára szabott pénzügyi és üzleti tervet, valamint a későbbiekben segít a célkitűzések megvalósításában is, hogy a franchise partner vállalkozása minél hamar nyereségessé váljon. A bevételek Magyarországon átlagosan 3-12 hónapot követően haladják meg a költségeket, a teljes befektetés megtérülése pedig már 2-3 év után megvalósul.
Az országos lefedettség felé közeledve, a Coffeeshop Company egyre nagyobb figyelmet tud szentelni a belső, rendszerszintű fejlesztéseknek is. Ennek eredménye az új központi operatív csapat, a közeljövőben útnak induló, aktívabb marketingtevékenység, az önálló termékfejlesztés vagy a felfrissített arculat és design. Ez utóbbi már a mostani, miskolci kávézó kialakításának is alapjául szolgált, és a jövőbeni kávézók is ez alapján indulhatnak útra.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Magyarországon is gyakran házasítják össze a különböző ízvilágokat a kisebb sarki éttermek, a Poe Poe is hasonló vonalon, de merőben eltérő ízkombinációkon keresztül kínál ígéretes üzleti lehetőséget.
Már évekkel ezelőtt felreppent a hír, hogy hazánkba látogathat az étteremlánc, de most egy hivatalosabb megerősítést is kapott a pletyka.
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.